Baby 'vermaken'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Beste ervaringsdeskundigen ;),

Ik wil hier even peilen of jullie nog ideetjes hebben.

Mijn zoontje is bijna zes weken, schat van een kind, lekker vrolijk en doet alles prima.

Ik vind het op dit moment alleen lastig wat ik overdag kan doen om het voor hem leuk te maken. Hij slaapt snachts en tussen de middag lang, smorgens en smiddags is hij best een tijd wakker.

Hij ligt dan soms in de box met zijn mobiel, zit (ligt) in de bloom of in de draagzak. Behalve de draagzak is hij alles eigenlijk heel snel zat en gaat dan lopen jengelen. Net lekker weer wandel ik graag een rondje, maar ik ben wel benieuwd wat jullie met je (jonge) baby doen als je gewoon thuis bent...

Hij begint nu wel te pakken en voelen, maar dat vind hij ook maar kort leuk.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.855
    19.239
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ging vaak met hem op de grond op een kleed liggen. Buik en rug beetje afwisselen. En dingen binnen handbereik leggen, zodat hij kan oefenen met pakken. Of dingen langzaam voor zijn ogen heen een weer bewegen. Of gekke bekken trekken en geluidjes maken.

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Zo'n kleintje hoeft nog niet te spelen, wil nog heel graag gewoon lekker bij mama liggen en een beetje om zich heen kijken. Lekker praten, liedjes zingen en knuffelen. Je hoeft het echt nog niet "leuk" voor hem te maken, een kindje heeft in het begin veel aan rust en mama/papa.

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    dat.

5. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad gewoon lekker bij jou zijn..

Ik nam mijn zoon overal mee naartoe in huis.. Hij keek zijn ogen uit.
    Dan ging ik de was opvouwen en hij lag om mijn bed te kijken en ik praatte dan tegen hem en liet zien wat ik deed.. Ik gaf hem een sok in zijn hand of een onderbroek (ja, een schone haha) en hij voelde aan de stof. Of als ik aan het koken was dan zette ik hem in zijn wipstoel bij mij... Hij keek met grote ogen hoe het water uit de kraan kwam of hoe de zak met aardappels kraakt als ik hem pak enz...

6. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Hier is jengelen het teken dat ze moet gaan slapen. Ze is nog maar ongeveer 3 kwartier wakker per keer. de rest slaapt ze. of ik moet dr ergens mee naartoe nemen. Dan is ze wat langer wakker, maar dat haalt ze dan later weer in.

7. genm

genm Lid

7 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens! Hier ook :)

Deel Deze Pagina