Gewoon je spijkerjasje aantrekken. Zo iets onbenulligs bij een condoleance, kan me niet voorstellen dat iemand daar over valt. Mensen komen om jullie verdriet te delen, herinneringen op te halen en steun te betuigen. Sterkte xx
Het “kan” tegenwoordig wel. Ik ben aan de ene kant van mening dat je moet aan doen wat je zelf prettig vind. Ik ben zelf op begravenissen altijd helemaal in het zwart en netjes, maar val meestal uit toom. Maar ik voel me daar fijn bij, zo voel ik me dan nu eenmaal.
Ik zou het niet doen. Ik stond laatst helaas ook in zo’n rijtje en was wel helemaal in het zwart net als de rest. Als ik een spijkerjasje aan had gedaan was het wel erg opvallend geweest. In jouw geval zou ik even navragen wat de rest aantrekt, ik zou niet graag heel erg afwijken van de rest.
Toen ik als nabestaande gecondoleerd werd, heb ik er geen moment op gelet wat mensen voor kleding aanhadden. Ik vond het alleen maar fijn dat er zoveel mensen waren. Net als bij de uitvaart. Daarbij was het verdriet zo enorm dat dat echt het laatste was waar ik mee bezig was.
Het zou mij als andere nabestaande niets kunnen schelen. Wel denk ik 'hoe erg kunnen je 'winterkleren' zijn?' voor die korte tijd. Maar da's misschien te pragmatisch van mij (en wellicht al gezegd, heb alleen de OP gelezen) En gecondoleerd!
Gecondoleerd en sterkte! Ik had iets gekocht voor de begravenis van mijn oma (in 2017). Het duurt nog wel even voordat ik dat weer aan ga doen. Ik had een mooie blouse gekocht voor mijn opa’s begravenis. Het duurde zeker wel een paar jaar voordat ik dat blouse weer eens aan deed. Ik weet niet of je dit ook hebt, maar ik zou het spijkerjasje dan niet gauw meer aandoen. Zoals meerdere mensen hier zeggen, gewoon aandoen waar jij je prettig in voelt. Een spijkerjasje kan heel mooi en netjes staan. Je kan ook denken wat zou de overledene ervan denken. Wat ik gekocht had bij mijn oma, wist ik dat mijn oma het heel mooi zou vinden.