Spijkermat. Iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Smoothie123, 24 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik heb er een van de Decathlon, 29 euro voor een combi mat + kussen. Zag er wel prima uit! Heb idd ook met kussen gedaan omdat ik nekklachten heb.

Als je even wacht, kan ik hem woensdag voor je testen haha, dan komt die binnen :D

zwaaistaart en mamabri vinden dit leuk.
  2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Ik ben echt heel benieuwd , maar ook terughoudend.

ik ken mezelf ook een beetje en ben ook bang dat het al snel in mijn kast beland.

3. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook een, al een ruime tijd. Heerlijk vind ik het. Het beste schijnt te zijn met blote huid op de harde vloer, maar ik gebruik hem ook regelmatig op mijn bed. Op de harde vloer voelt hij inderdaad puntiger en dus effectiever, wat ideaal is als ik echt vast zit. Maar zo op mijn bed is hij ook heerlijk. Ik val er ook geregeld op in slaap. Soms gebruik ik hem zelfs om in slaap te komen als ik anders alleen maar lig te woelen.
    Op een gegeven moment word ik dan wakker en is eraf gaan wel even minder fijn. Maar ik gooi hem aan de kant (letterlijk, opruimen komt de volgende ochtend wel weer) en ik slaap zo verder.

4. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik zou het proberen! Ik heb fases. De ene keer gebruik ik hem meerdere malen per week en de andere keer vergeet ik hem soms een beetje.
    Ik heb de mijne dan gekregen van een vriend van me, maar ik ben er erg blij mee. Mijn rug en nek zaten ook altijd muurvast en zijn nu een stuk losser. Vooral mijn rug

mamabri vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Ik heb deze vandaag gehaald voor 5,79.
    Misschien is hij minder goed, maar wil hem eerst uitproberen voordat ik er flink wat geld aan uitgeef.

ben reuze benieuwd!

artie vindt dit leuk.
  6. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Ik lig er nu op, met blote huid, maar voel er weinig van. Doe ik iets fout?

7. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    222
    67
    28
    Ooh echt? dat lijkt me vreemd. Of je hebt misschien een hoge pijngrens? Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
    Ik voel het in het begin heel goed, wordt ook warm dan de huid en op gegeven moment trekt dat weg.
    Erna is de huid ook helemaal rood met puntjes en jeukt het een beetje.
    Misschien dat de meer ervaren dames weten waar het aan ligt dat je niks merkt?

8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Nou, het is wel rood en ik heb allemaal putjes en mijn huid is warm, maar het is niet pijnlijk of zo, voelde er eigenlijk weinig van. Ook niet extreem ontspannen, wel minder pijn in de nek en schouders

ik heb nu een besteld met langere punten, een brellavio, misschien voel ik daar meer van

9. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    222
    67
    28
    Ja die heb ik ook inderdaad. Ben benieuwd!

10. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Ik ook

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik ben ook wel benieuwd geworden! Altijd rugpijn (hernia gehad en versleten ruggenwervels) en clusterhoofdpijn. Wie weet verlicht het de pijn iets.

Ben benieuwd naar die van de Decathlon!

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Iemand toevallig ook jonge kinderen met ervaring met dit soort matten?
    Het klinkt als iets wat goed zou kunnen werken voor onze zoon (bijna 8), maar het klinkt ergens ook wel onorthodox, dus ik twijfel wat wijsheid is :p

13. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen: probeer die van de action voor die 5.79.

Ik vind het zelf niet pijnlijk, hooguit iets gevoelig op blote huid. Met een shirt aan op bed ( zachte ondergrond) moet dat bijna wel lukken hoor en van daaruit opbouwen

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Ik heb de mat en kussen van brellavio binnen gekregen. Deze is een stuk intenser ( lees gevoeliger haha) dan die van de action.

de eerlijkheid gebiedt dat ik stukken minder tot geen hoofdpijn meer heb en echt minder pijn in mijn nek. Dus ook al is het niet fijn, het helpt tot nu toe erg goed.

@Olympia hoe bevalt die van decathlon jou?

liefkleintje en Smoothie123 vinden dit leuk.
  15. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.563
    3.899
    113
    Vrouw
    Onze poes is ook fan :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

spruitje80, owly, cosdy en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de mat sinds dinsdag en sindsdien nog geen hoofdpijn gehad. Terwijl ik echt de laatste 2 maanden elke dag paracetamol en neurofen migraine gebruikte.

dochter die ook erg hoofdpijngevoelig is , is momenteel aan het testen op de action mat.

tot nu toe echt erg blij mee! Geen pijn in hoofd en schouders meer

rocketscience en Smoothie123 vinden dit leuk.
  17. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Door dit topic ben ik ook geïnteresseerd geraakt!
    Ik twijfel nog tussen de Flowee en de BrellaVio.

Bij Flowee lijkt het kussen me fijner.
    Maar daar staat wel bij dat de mat minder geschikt is voor beginners. Beginners met ervaring hier?
    Want uiteindelijk betekend intenser misschien ook effectiever?
    Maar als hij te intens is beland hij misschien ook weer in de kast.

Flowee is ook wel duurder. En twijfel of dit het waard is, in vergelijking met BrellaVio

18. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Door dit topic heeft mijn man er ook 1 aangeschaft! Hij had veel last van z’n nek, schouders en hoofd. Hij heeft hem van Flowee en vind hem zonder shirt best heftig! Hij doet het nu steeds met een dun shirt en hoopt het zo op te bouwen zodat het later zonder shirt kan. Terwijl ik er dus helemaal geen last van heb? Dus het verschilt echt per persoon denk ik hoe je erop reageert!

zara1983 vindt dit leuk.
  19. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Dank voor je reactie!
    Hebben jullie een eco of gewone?

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik wil er ook graag 1 bestellen, maar echt geen idee welke als beginner. 1 van bovengenoemde merken? Action? Decathlon?

Mijn clusterhoofdpijn is de laatste weken heel heftig :(

Deel Deze Pagina