2 soorten flessen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Flutterby, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik wil ons kindje dalijk flesvoeding gaan geven, maar weet natuurlijk niet uit welke fles ze het beste/fijnste drinkt.

Ik heb nu 2 Avent flessen en 2 Difrax S flessen. Dan kunnen we zien waar ze het beste uit drinkt en dan flessen bijhalen. Is dat een goed idee of is dat onhandig?

2. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Een kindje kan duidelijke voorkeur hebben voor bepaalde spenen en/of flessen. Opzich geen slecht idee dus. Alleen zou ik oppassen dat je niet te snel en vaak afwisseld..dat maakt ook weer onrustig lijkt me,

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eerlijk?
    ik denk dat je gewoon 1 soort moet proberen en als het blijkt écht niet te werken kun je eens overschakelen..

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bedankt voor jullie reacties!
    Daar zit inderdaad wel wat in, toch maar eerst één soort proberen.
    Haal 2 S flessen bij en houd die Avent als reserve wanneer de S echt niet gaat.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Waarom zou je nog meer flessen kopen? Ik heb er 2 en dat is hier zat hoor...

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Mikki: Echt waar? Op de uitzetlijst van mijn vk staat dat ik 4 flessen + spenen moet hebben. Achja, heb nu 2 grote en 2 kleintjes. Ook handig ;)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    2 flessen is echt meer dan genoeg hoor :) ! Dus echt niet meer bijhalen. Zonde van je geld, ze zijn zo duur die flessen!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden ook 2 flessen van difrax en 2 van avent. En ze drinkt echt it allebei. Heeft totaal geen voorkeur. Vind het wel makkelijk.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

beste flessen zijn gewoon de aller simpelse flessen, wij hadden simpele flessen eerst met denta spenen van bebe-jou en nu hema flessenn met hele simpele spenen

difrax s flessen blijft ze vacum zuigen, ik vind het tien keer niks die flessen (bodem "plopte" er gewoon uit als ze dronk)

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Meid, meer flessen hoeft echt niet hoor. Gewoon eerst deze testen en mocht je er daarna nog nodig hebben dan zijn die nog snel bijgekocht.

11. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik heb in totaal 8 flessen :oops: . 5 grote en 2 kleine Aventflessen en om uit te proberen 1 Difraxfles. Tes drinkt uit allebei prima, ze 'pakte' meteen al alles; fles, borst, speen en ook mijn neus of lip :D, dus maakt het voor haar niets uit welke fles ik pak. Ik vind zelf de Avent fijner, even tussendoor.
    Ik vind het juist veel handiger om meerdere flessen te hebben. Ik was ze allemaal aan het eind van de dag af en doe ze in de magnetronsterilisator, vind ik handiger dan om ze elke keer meteen af te wassen en uit te koken, maar dat moet iedereen zelf weten. Ook evt. voor naar het KDV is het handig om meerdere flessen te hebben. Ik werk zelf op een KDV en de meeste ouders nemen per voeding een fles mee. En dan lijkt het mijn fijner om er thuis nog minimaal eentje schoon te hebben staan.
    Maar om op je vraag terug te komen; het is even afwachten of je ook zo'n makkelijk kindje krijgt die alle spenen moeiteloos 'pakt'.
    Veel plezier straks!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had maar 1 fles in gebruik ;) Ik sterriliseerde hem 1x per dag en verder na elke voeding goed afspoelen met koud water. Het is echt niet nodig om voor elke voeding een gesterriliseerde fles te gebruiken, zo achterhaald...

Ik gebruikte bij Milan Avent. Maar Misha vond die dus helemaal niet fijn en dronk liever uit een kersspeen van Difrax, dus voor haar had ik een S-fles. Tipje; mocht de bodem van zo'n S-fles vacuum blijven zuigen, dan moet je even kijken of het gaatje wat daarin zit wel "doorgeprikt" is. Mocht dat niet zo zijn, dan werkt de ventielfuncie niet en trekt hij dus vacuum...

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is ook achterhaald dat je je fles iedere dag zou moeten steriliseren.

Ik gebruik wel 4 flessen. Wij wassen de flessen af en spoelen ze om met water, maar doen dat dus niet na iedere voeding. Aan het einde van de dag wassen we ze in 1 keer af. Daarbij lijkt me 1 fles absoluut niet verstandig. Wat nou als er wat met de fles gebeurt?

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had maar 1 fles in gebruik en had van een ander merk nog een fles liggen voor noodgevallen. Sowieso extra speentjes in de la....

Over sterriliseren zijn inderdaad de meningen nogal verdeeld. De eerste 3 maanden wordt over het algemeen nog geadviseerd om dagelijks te sterriliseren, of je dat doet is een ander verhaal...

Iig is het niet nodig om na èlke voeding je fles te sterriliseren, daar zijn we het geloof ik wel over eens ;)

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had eerst flessen van avent (gekregen van een vriendin), maar daar kreeg alyssa vreselijk krampjes van. we zijn toen overgestapt naar de brede optifles van difrax en later naar de smalle s-fles.
    ik vind avent (afgezien van het feit dat het voor alyssa niks was) minder fijn dan de opti-fles of de s-fles.
    ik heb 3grote avent, 2kleine avent, 2opti-flessen en 1s-fles.
    de opti-fles en de s-fles gebruiken we nu niet meer want dat is geen succes met gewone melk (krijg je een heel vies laagje in de siliconen bodem).
    nu gebruik ik gewoon een fles van het kruidvat met een speen van difrax.

ik vond het wel erg handig om minimaal 2flessen te hebben.

tis idd even afwachten welke flesje je kindje het prettigste vind.

liefs doris

16. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben er ook 8, ze krijgt 6 flessen per dag, elke avond maken we voor de volgende dag 6 flessen klaar, is ideaal kan ik ze gewoon per keer een fles pakken even in de magnetron en klaar, ook ideaal als we weg gaan, (ook voor opa`s en oma`s die oppassen)

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik vind flesjes zó leuk!
    Maar toen de bv niet werkte heb ik john op "meer flessen" uitgestuurd en kwam hij terug met 2 sflessen, grootste ondingen! de volgende krijg gewoon goedekope normale flessen. Heb er al 1 van winnie the pooh gekocht en ik kop nog 1 grote en 1 kleine minimaal!
    En dan allemaal dezelfde speentjes {gewoon kruitvat} en klaar is klara.

Deel Deze Pagina