Zal men best doen om de situatie kort te schetsen. We hebben (beetje impulsief) een nieuw huis gekocht en vorige woning is verkocht. Nu een paar huizen verder is een mooi huis te koop en dat is een pakje groter, mooier , goedkoper en heeft een zeer ruime garage in een straat waar je zelfs met bewonerskaart niet kunt staan. Heb zoveel spijt dat ik er niet eerder ben gaan inkijken. T was openhuizendag en er was zo veel volk dat ik dacht: we moeten dit huis hebben! Er leken me veel geinteresseerden hiervoor. Buurvrouw zei nog: bekijk het andere huis eens! Veel beter! En spijtig genoeg kan ik haar wel gelijk geven. We hebben momenteel superveel kosten door de nieuwe aankoop en hopen rap van de kosten af te zijn. Ons huis leek me wel in orde , maar helft elektriciteit werkt niet, boiler kapot (nieuwe gekocht, ale schoonouders voor ons want geld wel bijna op, wat een lieve mensen!) Heel huis id gyproc wat ook niet handig is. Enkele beglazing boven en wonen vlak ad spoorweg; vaatwasmachine, oven en microgolfoven die niet werken, schimmelprobleem in een van de opbergruimtes die we ook eerder niet hadden gezien en ik kan zo blijven opnoemen. Ach, voel me wat depri... iem tips om me wat beter te doen laten voelen? Voel me een beetje gestraft voor men impulsiviteit.
heb je geen bouwkeuring uit laten voeren dan? zeker dat schimmel had dan echt naar voren moeten komen! en uhm....waren jullie ook verliefd op het huis? zou in elk geval maar niet meer kijken naar andere huizen dan....en richt je op je eigen huis, en wat je ervan kan maken (als alle problemen opgelost zijn ) edit: en joh....wie weet wat er nog meer aan dat andere huis mankeert? er zal een reden zijn dat die goedkoper is?? ondanks de plussen die je noemt... misschien is daarvan wel de hele fundering verrot (en misschien daarbij ook nog eens de rest van de problemen die jullie nu tegenkomen)
Ten eerste, de dingen die je opnoemt. Dan is de verkoper toch in gebreken gebleven. Alles moet werkend en correct zijn op het moment dat je het huis in gaat. Of de verkoper had moeten melden dat dit kapot was. Zoniet, dan kun je de kosten verhalen en dat is zeker de moeite waard. Wellicht zie je het door alle tegenvallers ook wel wat zwarter in.
Jullie hebben wrs wel gelijk! Ik was idd wat verliefd geworden op het huis en het feit dat het vlak aant station is, is ook een pluspunt... nuja, dat ander huis in ons straat ook wel natuurlijk. En dat van die gebreken, we moeten kunnen bewijzen dat de gebreken achtergehouden waren. T schimmelkot (zo noem ik dat) hebben ze nooit opengetrokken, boiler heeft welgeteld 2 dagen gewerkt, en qua de machines gaat er iem langs komen om te kijken (op era kosten? Om ons wat te sussen?) Van de elektriciteit was er geen geldig attest en moesten we zelf dat in orde brengen binnen het jaar. En mag mezelf idd niet zo kwellen door naar dat ander huis te kijken. Toch is soms de drang wat te groot. Niet doen dus :-o . Moest ik de tijd kunnen terugdraaien he! En bouwkeuring idd niet laten doen... niet slim van mij. Ogja, al bedankt voor de reacties!
Ik herken het wel een beetje. Toen wij ons huis 5 jaar geleden bekeken, was ik ook direct verliefd. Helaas was er toen al een bod gedaan, maar alle andere huizen die wij bekeken was em niet. Toen werden wij gebeld of wij nog interesse hadden, want koper zag er toch vanaf. Wij blij, weer bekeken en ik vond em nog steeds geweldig. Na 2 maanden woonden wij er, maar helaas.. 2 weken later hing er een politiehelicopter boven onze woning, liepen er ME door de straat en wijk en was het verliefde gevoel totaal verdwenen.. Paar maanden daarna werd er bij ons ingebroken, en wilde ik hier zo snel mogelijk weg. Nu wonen wij er nog steeds, en nog altijd heb ik niet het gelukkige gevoel. De wijk vind ik niks, en ik wil weer gewoon terug naar mijn geboortestad..
Verliefd worden op een huis kan er soms voor zorgen dat je dingen over het hoofd ziet; liefde maakt blind! Allereerst zou ik ook stoppen met naar anderre huizen kijken tenzij het mogelijk is om nogmaals te verhuizen, maar dat zal wel niet. Het anderre huis in de straat wat zoveel mooier, groter, goedkoper en beter ligt? Gras is ergens anders altijd groener... Ik kan me niet voorstellen dat daar niks mis is, of de verkoper moet echt diep in de problemen zitten. Tips voor nu: maak iets moois van je huis. Waarschijnlijk kan je niet alles in een keer doen maar een mooie lijst maken met wat je allemaal wilt veranderen kan ook al een beter gevoel geven. Punt xx, dubbel glas boven, volgend jaar... Dat idee. Wij hebben ook zon lijst. Ook verliefd geworden op het huis. Op zich een prima huis, maar elektriek is ellendig, dak van de schuur is lek, zolder is een rommeltje, etc.
Heel herkenbaar, wij hebben 6 jaar geleden een huis gekocht en spijt van gehad. Voornamelijk doordat het boven vrij klein is, maar toen was er nog maar 1 kindje, inmiddels heel veel opgeknapt, helemaal naar onze smaak (wel heel veel geld ingestoken) en nu hoef ik eigenlijk niet meer weg. Ik kijk nog wel eens op funda, maar er komt eigenlijk niets voorbij in onze prijsklasse wat veel beter is dan ons huis, dus nu lekker blijven zitten en misschien over een paar jaar een aanbouw voor een extra slaapkamer.