Naar onweer; hond blijft piepen - blaffen

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    De titel zegt het al.. net een flinke onweers bui gehad en de hond is er van geschrokken. Hij is nou 2 en heeft nooit een kick gegeven, altijd gewoon rustig in zijn bench gelegen.

1.5 uur geleden begon hij te piepen, moeder geappt en die zei uit de bench halen en even bij je pakken. Nu is alles weer rustig. Geen regen, geen donders etc. En hij blijft piepen!! Ik heb hem ge-aait, nog een rondje mee gedaan, koekje gegeven etc. Maar niks helpt.

Wat nu? Ik wil ondertussen ook wel gaan slapen. Hij kan niet uit de bench want dan plast hij alles onder.. Zucht. .

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ohjee. Leg eens een deken over de bench zodat het een holletje is. Dit wil vaak nog wel eens helpen. Het kan ook zijn dat hij gewoon over zijn toeren is. Mijn hond was bang voor vuurwerk (hij is nu langzaam doof aan het worden :p). Met oud en nieuw had ik toen heel de dag een doodsbange hond. 'S nachts heeft hij heel de nacht op bed geslapen tegen mijn vriend aan omdat die flink geschrokken was.
    Tja ik kan je tips geven als: kan de hond mee naar boven? Als je hem niet los wil de bench voor een nachtje zodat jullie dichtbij zijn. Je kan beneden bij hem slapen zodat die niet alleen is.

Maar dat moet je allemaal willen. Laat hem ajb niet heel de nacht piepen en blaffen. Ik weet dat sommige mensen (zelfs gedragstherapeuten) die zeggen dat je hond het zo leert maar je leert je hond dan alleen maar dat jullie hem alleen laten als hij bang is en eventuele verlatingsangst kan daardoor ontstaan.

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Onze hond vond vuurwerk en onweer ook nooit eng en met 2 jaar werd hij er ook bang van. Ik probeer er weinig aandacht aan te geven, maar laat hem wel bij ons slapen als hij het eng vindt. Van de week echt keiharde klappen en toen hoorde ik hem ook naar boven komen. Aai over zijn bolletje en toen was het goed.

Ik denk dat het het handigste is als je hem wel bij je laat, maar niet overdreven gaat knuffelen en doen, op die manier stimuleer je de angst weer. Gewoon laten merken dat je er voor hem bent, maar dat hij eigenlijk geen reden heeft om bang te zijn. Die van ons is nu bijna 7 en vindt het allemaal niet leuk, maar hij piept niet meer.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hier precies hetzelfde, hond stopt ook niet met piepen. Dus lees mee

5. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Als je hem gaat "troosten" geef je een signaal dat het inderdaad eng is en dat hij er inderdaad bang voor moet zijn, dat werkt averechts.
    Probeer in eerste instantie te negeren en inderdaad eventueel een deken over de bench.

6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Of ga even met hem spelen en gek doen, dan associeert hij onweer met leuke dingen.

7. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel

Je hebt de hond idd bevestigd in zijn angst. Hij heeft nu nog meer angst. Negeren en laten merken dat er niks anders is dan anders en dat dit volkomen normaal is. Niet aaien want dan aai je de angst er in.

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dat bevestigen in angst is niet per se waar hoor... je kunt je hond ook gewoon steun bieden met een aanraking, of door hem tegen je aan te laten leunen bijv. Angst er in aaien is onzin.

Wel kun je je hond leren dat hij bij elke piep positieve aandacht krijgt, dat is wat anders dan een keer troosten bij een onweersbui... je gaat je kind toch ook niet volkomen negeren als hij bang is met een onweersbui 'omdat je 'm anders leert dat het normaal is om bang te zijn bij onweer'?

9. Veera

Veera Niet meer actief

Een hond moet je niet troosten. Onze hond is totaal niet bang voor onweer of vuurwerk. Ik laat haar gewoon rondlopen en doe alsof t normaalste zaak van de wereld is. Soms kijkt ze wel even verschrikt maar dat negeer ik. Als ze bij me komt zitten mag dat, krijgt ze een aaitje maar verder niks ook geen snoepjes

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Bedankt voor de reacties

Hij is normaal niet bang. Normaal gaat hij voor de raam zitten en kijken 😁 of als we slapen slaapt hij gewoon Door. De donder nadat hij begon te blaffen - piepen voelde we gewoon overkomen.. trillen, een bepaalde druk etc.

Bedankt voor alle tips neem ze mee voor de volgende keer. 😊

Ik heb een rondje buiten met hem gelopen toen alles over was en ben op de bank gaan liggen, vriend wil geen hond op de slaapkamer. En hij heeft bij me op de bank gelegen. Toen hij voor mij gevoel rustig sliep (snurken etc 😆) heb ik hem in zijn bench gelegd en heb hem niet meer gehoord..

Nogmaals bedankt!!!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja dit dus.
    Negeren. En zelf rustig blijven.

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Blijkbaar is onze hond ook bang voor onweer. Die kwam dus snachts bij ons in bed gekropen. Dan houd ik haar even in de gaten of ze rustig word en dan ga ik slapen. Word ze niet rustig dan aai ik haar ook. Dat kan weer 2kanten op gaan. Blijft ze onrustig ga ik haar knuffelen. Ik ga haar echt niet negeren. Zou me ook niet lekker voelen als ik bang bent en iedereen negeert me alsof ik gek ben.

13. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Het is een hond geen kind die je bij je in bed neemt en gaat knuffelen.
    Ik ben dol op honden maar een hond is een hond en geen kind. je vergelijkt jezelf nu met een hond. Een hond zal er ook geen bal om geven of je hem gek vindt.

Je bevestigd hiermee alleen maar zijn angst. Bemoedigend toespreken dat er niets aan de hand is.

14. Sifra

Sifra Niet meer actief

Dit idd, wij denken vaak veel te menselijk ten opzichte van de hond.

15. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik geef haar eerst 2 manieren om normaal rustig te worden. Als dat echt niet werk is dat heel jammer maar ga ik haar absoluut niet bang laten zijn. O en de laatste optie is niet altijd nodig he. Vaak word ze al rustig als ze bij ons is. En weet dat we bij haar zijn

16. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Onze hond is ook bang voor onweer. Ze is bijna 12 en heeft het altijd al gehad. Ze slaapt in de bench in de kamer dus als het onweert ga ik gewoon op de bank slapen. Dan is het goed, ik praat niet met dr en haal haar ook niet uit de bench. Dit werkt voor ons uiteindekijk het beste.

Deel Deze Pagina