Vorige week heb ik twee dagen een hond van een vriend van ons te logeren gehad....erg lief beest, helemaal geen last aan gehad. Maar nu heb ik dus maar liefst ZES vlooienbeten op mn been...leuk hoor maar niet heus! Normaal zou ik t hele huis ff aanpakken met zo'n vlooienspray, alleen nu ik een kindje van 4 maanden heb, lijkt me dat geen goed plan. Heeft er iemand tips? Was in ieder geval de laatste keer dat ik op die hond pas!
Zou iig wel vloerbedekking en dat soort dingen goed insprayen. Lekker met de kleine gaan wandelen terwijl je huis ventileerd.
Idd een dagje uit plannen, je huis helemaal sprayen en hopen dat die krengen het niet overleefd hebben...
uhm zou zelf ff 2 daagjes niet in huis gaan nadat je gesprayt hebt.... ff uit logeren met zijn 2tjes?
Balen...tja, goed stofzuigen en op plaatsen waar de hond veel lag, sprayen. Alle ramen open en naar buiten. Wij hadden laatst ook vlooien. Mijn moeder had nog een of ander kruidje tegen vlooien, wat mensen vroeger ook in hun bed stopten. Dat heb ik maar overal neergelegd, ook onder het bedje. Werkte geloof ik wel aardig. Ben er nu vanaf.
Als het avonds donker is, een diep bord vullen met afwasmiddel en water, kaarsen erin en alle lichten uit. Reken maar dat er een groot aantal van de vlooien in zal 'springen". Succes ermee!
Wij hebben dat ook een keer gehad! Erg smerig en hardnekkig. Eerst ook gewoon sprayen en 2 keer per dag goed stofzuigen maar die beesten zaten op een gegeven moment overal door het huis, dus toen een bestrijdingsdienst laten komen, nachtje uit logeren (want ook voor jezelf is sprayen of bestrijdingsdienst niet gezond) en we waren van de vlooien af!
Op onze bus stond dat je beter 4 dagen niet met kindje bij de plekken in de buurt kon komen. Wij hebben het ook gehad , alles van boven tot onder schoongemaakt en goed stofzuigen , vervolgens alles goed insprayen. Wij hebben hier geen kleine kinderen lopen dus voor jou zal t allemaal wat moeilijker gaan Succes in ieder geval.
Wij hebben afgelopen zomer een ware vlooienplaag gehad. Onze waarde buren houden er een hele kinderboerderij op na en die vlooien vonden het volgens mij zo vies daar dat ze ons maar gezelschap kwamen houden. We zijn heel lang bezig geweest met sprays en uiteindelijk heeft Bolfo geholpen. Als het echt hardnekkig is, is het misschien goed om te wisselen van merk er staat me iets van bij dat vlooien resistent kunnen worden tegen het gif...
als je gesprayd of zo hebt kun je controleren of ze nog leven door een witte handdoek of t-shirt bij de plinten te leggen. is de handdoek na een dag nog wit dan zijn ze uit je huis. succes ermee. \o,ja als je hebt gestofzuigt de zak weggooien/
ik heb een spray gekocht tegenvlooien wat minder schadelijk is en bakje met druppeltjes dreft kaarsje erin en binnen 2 dagen van de vlooien af ik heb nergens meer vloerbedekking liggen alles is voorzien van laminaat erg fijn heel veel succes hopelijk ben je er snel van af gr maria
Ik had vorrig jaar daar ook een vraag over gesteld hier en ik had deze tip gekregen hier. Ik liep op allerdag dus tja dan vlooien bestrijden is niet echt gezond. Ik heb deze tip gedaan ik heb en week lang iedere avond gedaan en na een week lag er geen 1 vlooi meer en was ik ook van de eleende af.