Spijt of achteraf liever anders gedaan???

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat ik in 2009 mn opleiding heb stopgezet. Omg wat mistte ik mn werk toen zeg

Weliswaar weer opnieuw begonnen nu maar toch

2. Eriva

Eriva Niet meer actief

Herkenbaar, ik was, ben nog steeds, heel blij met mn jurk, maar achteraf had ik ook langer willen zoeken en passen ipv bij de 1e winkel geslaagd te zijn in 1 middag...

Waar ik nog meer spijt van heb, verspilde tijd, energie en veel geld aan mn 2 exen.

En achteraf had ik door willen leren, heb het nu prima voor elkaar hoor, maar had toch graag een hbo diploma willen hebben... en dat zie ik nu niet meer snel gebeuren...

O,ja en spijt van 1001 afvalpogingen zonder veel succes;)

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Spijt dat ik teveel jaren heb weg gegooid aan depressief zijn vanwege overgewicht. Die jaren komen nooit meer terug...
    Spijt dat ik geen vak heb geleerd, alleen mijn Havo diploma en werkervaring van bijna 14 jaar in maar 1 soort werk en waar nu niets meer in te vinden is waardoor ik waarschijnlijk werkloos blijf...
    Spijt dat we een huis gekocht hebben zo ver uit de buurt van onze families. We kunnen niet zo goed begrijpen achteraf waarom we dat gedaan hebben. Het is namelijk zooooooo lastig met kinderen als je ze even wil/moet droppen ergens. Zodra het kan verkopen wij dit huis maarja, net als veel anderen blijven we zitten met een fikse restschuld..

4. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Hier hetzelfde! Ben ook altijd bang dat ik mijn oudste tekort heb gedaan, ik voelde me een wrak toen hij net geboren was en dit ging pas over toen hij een jaar was geweest. Daar heb ik spijt van. Gelukkig is het een supervrolijk ventje nu en slaapt hij altijd heerlijk door. Maar wat is het fijn dat ik nu kan genieten van het baby zijn van mijn tweede, en wat een verschil nu ik wel lekker in mijn vel zit!

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als ik het nog eens zou mogen doen, dan zou ik na mijn huidige opleiding verder gestudeerd hebben.
    Ik hoop nu over een paar jaartjes nog en vervolg opleiding te gaan doen, maar zonder kids was het net wat makkelijker geweest.

Maar eigenlijk ben ik geen tevreden en gelukkig met mijn leventje!

6. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik heb spijt dat ik naar Turkije verhuisd ben en daardoor ook nog eens mijn studie niet heb afgemaakt!

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Vind spijt groot wordt

Maar had meer willen genieten van mijn zwangerschap en kraamtijd...lijkt achteraf een droom alsof ik niks heb opgeslagen

8. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik heb spijt van het feit dat ik 15 jaar van mijn leven heb gedeeld met een gozer die mij zowel lichamelijk als geestelijk mishandelde.
    Het liefst rijdt ik nu een keer of 5 over hem heen en weer terug.

Maar dankzij hem de vent van mn leven ontmoet en 7 maanden zwanger :D

9. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    5x nog wel hihi..moest er even om lachen! :D

10. TrotseMamaVan

TrotseMamaVan Actief lid

12 jun 2013
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb spijt dat ik nooit echt kon genieten van mijn zwangerschap ... Dat ga ik nu toch echt anders doen :D

Ik heb er ook spijt van dat ik niet meer mijn best deed om te vechten voor mijn relatie . Mijn zoon groeit daardoor niet op met zijn ''echte'' vader . Gelukkig heb ik een superlieve vriend ( verloofde :) ) van wie hij ook heel veel houd .

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier precies zo, alleen ik heb een dochter.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Spijt dat ik gewoon af en toe te lui ben om het huishouden te doen en laat staan om met Evy te gaan hardlopen. Spijt dat ik af en toe zo bot tegen mijn vriend doe. Spijt dat ik mijn school niet afgemaakt heb. En ga zo maar door...

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb spijt dat ik niet verder gegaan ben met school en ik heb er spijt van dat we niet iets langer hebben doorgespaard zodat we een heel huis konden kopen ipv een flat...

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Spijt dat ik de 1e weken van Kiann me zo heb laten beinvloeden door schoonmoe en toen ook ML... had ik maar direct naar me gevoel geluisterd... had 10-14u per dag krijsen gescheeld. Maar uiteindelijk toch me zin doorgedramt en achteraf had ik 100% gelijk... tja... dat zou ik zeker willen overdoen...

15. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb nergens spijt van. Er zijn wel dingen die ik anders zou doen.
    Maar op dat moment dacht is dat dat het beste was.

Wij hebben een grote dure bruiloft gegeven (ruim €18.000,-) Dat zou ik nooit meer doen. De familie van mijn moeder heeft nooit interesse in ons gehad. Alles voor het oog van het nederlandse volk. Ze zijn zelfs niet op kraamvisite geweest. Ik zou ze never nooit meer uitnodigen voor de bruiloft.
    Achteraf was ik met de mensen die ons dierbaar zijn getrouwd in het buitenland.

Maar dat neemt niet weg dat het een prachtige dag was.

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Heb een jaar geleden mijn vijfdeursauto ingeruild voor een snellere 3 deurs.. toen was ik nog niet zwanger.. vijfdeurs had veel gemakkelijker geweest met die kleine maar ach ook weer.niet zon ramp
    bb verdrr best tevreden met mn leven tuurlijk hadden er een hoop dinhen anders gekund maar dat is in het verleden en daar mag het blijven

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb serieus nergens spijt van... en dingen anders gedaan nee ook niet.

Ik kijk met een goed oog terug op mijn leven tot nu toe.
    Natuurlijk zijn er wel negatieve dingen maar in het licht van de situatie waarin het zich afspeelde was dat de juiste keuze. In het licht van de situatie van nu misschien niet maar ja dat wist ik toen nog niet.
    En alle keuzes die ik gemaakt heb im het verleden hebben mij wel gebracht waar ik nu ben... ben dus erg gelukkig met mijn leven en de keuzes die ik gemaakt heb.

18. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Hier ook vooral spijt van veranderen van werk en werkkeuzes. Mijn huidige baas heeft gezegd dat als mijn huidige klanten niet snel tevreden gingen zijn, dat hij mij ging ontslaan (is intussen al 2 maanden geleden maar blijft door mijn hoofd spoken) en de econ. situatie voor het vinden van iets anders is niet zo goed. Toen ik bij deze baas getekend heb, heeft het weinig gescheeld of ik had een ander aanbod aangenomen met misschien meer mogelijkheden op dit moment. Ik ben ook bang voor het moment dat ik hem laat aftekenen dat ik zwanger ben (hij weet het dus nog niet), dat betekent 3 maanden "out" en daarna wil ik nog bv geven ook, en dus dat hij mij zowiezo moet vervangen op mijn huidige project... Ontslagbescherming wegens zw.schap is niet eeuwig en hij zou me ook kunnen ontslaan "wegens andere reden" waar ik gezien zijn eerder dreigement niet veel tegen kan inbrengen (kan het wel proberen maar anderzijds, blijven werken voor een baas die dreigt je te ontslaan is ook niet fijn). Ik ga het dus zeker niet voor 12 weken vertellen op 't werk in de hoop dat ik niet verplicht ga zijn om zwanger te solliciteren, nergens aangenomen te worden etc.

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb spijt dat mede door een actie van mij, mijn vaders laatste maand in leven echt een hel was.(hij is plotseling overleden)

20. knap

knap Niet meer actief

Ja achter af had ik vele dingen anders moeten doen.

Maar als ik spijt zou hebben zou ik mijn twee lieve kindjes nu niet hebben.

En daarom zeg ik altijd tegen me zelf het is gegaan zo als het gegaan is en je kunt niet meer terug in het verleden.

Zo lang keuze.s niet onvergefelijk zijn. Waren het uit eindelijk toch mijn keuze.s!

Het leven is veel vallen op krabbelen en weer vallen wel kom je elke keer sterker terug. Zo ervaar ik het.

Deel Deze Pagina