Hoi, Ik geef borstvoeding, maar omdat ik niet altijd genoeg kan kolven heb ik als reserve een pak Nutrilon Standaard 1 gekocht. Ik weet dat jullie geen informatie mogen geven over flesvoeding van 0-6 maanden, maar mijn vragen gaan over ingredienten die ook in flesvoeding voor oudere kindjes zit. (en niet alleen in de voeding van Nutrilon uiteraard) -'inosine 5 monofosfaat natrium zout'. Dit staat in de ingredientenlijst op mijn verpakking Nutrilon Standaard 1 (en 2, en waarschijnlijk ook op andere verpakkingen). Wat is dit voor stofje en is dit echt zout wat er in de voeding zit? Ik schrok namelijk, als onwetende consument, van het woordje 'zout'. Overal wordt afgeraden dit niet aan baby's te geven. -Guanosine is naar mijn weten een smaakversterker dat uit sardines gehaald wordt. In welk opzicht is dit anders dan (verboden) smaakstoffen?
Hi Maranne Bedankt voor je vraag via het forum. Dat is een terechte vraag. We hebben je vraag uitgezet bij de juiste afdeling. Zodra we hier terugkoppeling op hebben, komen we terug op je vragen. Groeten, Samara - Nutricia voor jou
Hi Maranne, Nogmaals bedankt voor je vraag op het forum. Inosine-5'-monofosfaat natriumzout en guanosine-5'-monofosfaat zijn nucleotiden. Nucleotiden zijn volgens de regelgeving toegestaan in flesvoeding. Verder kan ik je geruststellen dat er geen zout aan de voeding toegevoegd is. Het zijn stikstofverbindingen welke niet vergelijkbaar zijn met keukenzout. Groetjes, Samara - Nutricia voor jou