Spijt van Corona vaccinatie

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lindy92, 27 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.647
    3.007
    113
    Vrouw
    Totaal geen spijt, heb ondertussen 5 prikken gehad waar ik gewoon een paar dagen wat last van had maar niet meer dan dat. Ik heb ook Corona gehad waar ik wel echt zieker van was, dus ik wil niet weten hoe erg het was geweest als ik geen vaccinaties gehad had.
    Ik val trouwens wel in een aantal risicogroepen. Krijg ook elk jaar de griepvaccinatie.
    In mijn omgeving ook niemand die iets gehad heeft van de vaccinaties,en ook nog niemand gehoord die er spijt van heeft.

    In het begin toen er nog weinig over bekend was dacht ik vooral van ik heb de afgelopen jaren zoveel medische rommel in mijn lijf gehad, ook experimentele medicatie, dat dat er nog wel bij kon :p
     
    Juul75, Zxcvb en Lvs88 vinden dit leuk.
  2. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.210
    917
    113
    Spijt van de vaccinaties (3x) heb ik niet, maar denk niet dat ik een eventuele volgende ook ga halen.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee absoluut geen spijt.

    Maar ik heb dan ook zowel van de prikken als de 2 keer corona nergens last van gehad. Eerste keer corona wel iets ziek geweest maar vergeleken met de griep die ik in 2017/2018 ( weet even het jaar niet meer precies) heb gehad stelde corona echt voor mij weinig voor. Dat kan natuurlijk met de vaccinatie te maken hebben.

    Ik ben echt heel blij dat we in een tijd leven dat we deze maatregelen kunnen nemen om ons zelf te beschermen.
    Een paar eeuwen geleden was je overgeleverd aan onzekerheid en heel veel ander leed.
     
  5. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    803
    1.082
    93
    Vrouw
    Nou er liggen mensen met de griep. Het ligt niet vol met mensen met griep. Mss wel meer dan voorgaande jaren dat kan.
    Echter tijdens COVID begin lag het bom en bom vol met COVID patiënten. Moesten patiënten naar Duitsland overplaatsen of naar het noorden vd land….
    Griep is idd naar maar de COVID variant zoals hij in het begin rondging die was echt gruwelijk voor zowel gezonde als mensen met onderliggend lijden.

    COVID variant zoals nu beschouw ik nu zelf ook als verkoudheid. De griep nu is zwaarder momenteel dan de huidige COVID variant.

    ps werk zelf in ziekenhuis.
     
    nizzie86, Neuzeke, Baukje1985 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    803
    1.082
    93
    Vrouw
    Dit dus!
     
    Baukje1985 en Adje vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.834
    25.932
    113
    Vrouw
    Dat dan weer niet.
    Tenzij er een update komt waarbij we weer mega problemen kunnen verwachten.
    De laatste twijfelde ik. Maar hoe langer ik het uitstelde (door andere redenen in drukke tijden) hoe minder urgent het leek te worden om hem wel te nemen.
     
    suus1983 en Fruity90 vinden dit leuk.
  8. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    @TS: Ik heb nog een recent artikel gevonden betreffende de oversterfte.

    https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a42656872/oversterfte-nederland-oorzaken-vaccin/

    En daarnaast ook nog een hoop internationale data naar aanleiding van de vraag 'oversterfte bij gevaccineerden vs ongevaccineerden'. Dit topic is geschreven door een onderzoeksjournalist van de Volkskrant. De onderzoeken zijn vooral uit andere landen, waar de data gevaccineerd vs ongevaccineerd vrijer verkrijgbaar waren.

    https://twitter.com/mkeulemans/status/1620714020121755652?t=3kub_jDbFwTxZ9-e2hyAIg&s=08
     
  9. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    530
    300
    63
    Twijfelde heel erg over vaccineren, uiteindelijk de eerste ronde wel gedaan. Spijt heb ik niet, maar baal dat ik me door in mijn ogen verkeerde redenen heb laten leiden bij de keuze (vrijheid behouden). Daarna ben ik ook gestopt met vaccineren.
     
    vinorosso en Clairemin vinden dit leuk.
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ik heb de teller op 4, de laatste dit najaar samen met de griepprik die ik ook elk jaar neem (werk in t ziekenhuis). Een kleine moeite die voor mezelf of anderen net een verschil kan maken. Merk er amper wat van qua bijwerkingen, en heb een hekel aan ziekzijn of in quarantaine moeten.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Ik heb geen spijt, ik vond op dat moment dat het prima pastte en noodzakelijk was in de strijd tegen Corona.
    Ik heb die eerste booster nog gehaald omdat ik toen vond dat we er nog net niet waren en nog een ronde vaccineren belangrijk was.
    De booster erna heb ik niet meer gehaald omdat ik vond dat we toen op een punt waren dat het virus niet meer zo gevaarlijk was, iedereen die zich zelf ertegen wil beschermen dit kan, en dat we corona niet meer anders moeten behandelen als elk ander virus wat voor sommigen heel naar kan uitpakken. Voor mezelf hoefde het toen dus niet meer. Ik heb me laten vaccineren zolang ik er achter stond en daar heb ik absoluut geen spijt van, dat was weloverwogen.
    Afgelopen jaar ook wat mensen en kinderen bijna zien bezwijken aan de griep, echt heel naar. Dat gaf voor mij toen nog meer het besef dat corona inmiddels op dit punt bij één van alle virussen hoort waar we het nou eenmaal mee moeten doen. Voor sommige mensen gevaarlijk, voor anderen niets aan de hand. Net zoals bij de andere virussen. Heel naar, heel vervelend, maar ook iets waar we niet meer met de hele bevolking maatregelen om moeten nemen.
    Ik vind testen voor corona op dit moment dus ook niet meer nodig (ik doe het nog omdat dit nog de afspraak is en het op mijn werk dus ook wel belangrijk wordt gevonden). Wanneer ik negatief test mag ik bij een verkoudheid dus gewoon 'door'. Blijk ik na een dag of 2 dan alsnog zieker te worden en griep o.i.d. te hebben, heb ik wel anderen al besmet. In die zin kan je corona daar niet meer alleen van uitsluiten.
     
    ClaireDeLune, Liekje81 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Altijd fijn, als mensen reageren die daadwerkelijk weten waar ze het over hebben omdat ze er met hun neus boven op staan :thumup:

    Zoveel zaken worden uit hun verband gerukt.
     
    LizMe en Zeebra vinden dit leuk.
  13. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    #73 Typicalme, 16 feb 2023
    Laatst bewerkt: 16 feb 2023
    Ik heb vooral geen spijt van dat ik me niet heb laten vaccineren.

    Vervelend dat je spijt hebt ts, ik was daar ook bang voor destijds. Eenmaal gevaccineerd kun je het niet meer ontdoen..
     
    Nikki23, Clairemin, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Je kunt het ook zo zien dat je juist door het vaccineren mede je vrijheid uiteindelijk hebt teruggekregen omdat we door op grote schaal te vaccineren corona de baas zijn geworden.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat weet je helemaal niet. De vaccinaties beschermde namelijk helemaal niet tegen besmetting, je kon gewoon nog corona krijgen en ook doorgeven. Dus in dat opzicht hebben de vaccinaties helemaal niet geholpen tegen de verspreiding. De vaccinatie beschermde alleen maar tegen het ernstig ziek worden, verder niet.
     
    Nellie4, Finca, Typicalme en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.834
    25.932
    113
    Vrouw
    De vaccinatie hebben heel veel geholpen.
    De kans op doorgeven werd kleiner (maar niet 0). Mensen werden veel minder ziek. Doordat minder mensen zo ziek werden dat opname of ic noodzaak was kon alles weer open.

    Zonder vaccins had het opengaan van de maatschappij veel langer geduurd en hadden veel meer mensen ernstige schade opgelopen door ziekte, long covid en waren er minder mensen overleden.

    Covid kan nog steeds een behoorlijk ernstig verloop hebben voor ogenschijnlijk gezonde mensen. Maar doordat we meer weerstand hebben opgebouwd (door vaccineren en doormaken infectie) levert dit niet meer de problemen op die we in 2020 hadden.
     
    spruitje80, Zeebra, ikkie97 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Dit heb ik ook.

    En om mij heen hebben veel mensen dit gedaan vanwege de vrijheid die je ermee kreeg.
     
  18. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Bij de eerste paar varianten was de kans op besmetting zeker wel kleiner. Bij omicron geldt dat niet meer.
     
  19. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    De vrijheid terug kreeg die je was afgepakt. Tenminste zo zie ik dat. Ik mocht op een gegeven moment nog niet eens m'n kind naar zwemles wegbrengen....
     
    vinorosso vindt dit leuk.
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Was te achterlijk voor woorden. Rn dan nu Rutte die zich vlak voor de verkiezingen gaat verontschuldigen dat het helemaal niet te bedoeling was om ongevaccineerden uit te sluiten of ze dat gevoel te geven... .
     
    Marihi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina