Spijt van Corona vaccinatie

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lindy92, 27 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.685
    9.652
    113
    En je weet zelf ook vast wel dat duidelijk is aangetoond dat de bescherming bij de eerdere stammen niet volledig is tegen overdracht of ziek worden, maar dat het wel degelijk zorgt dat je minder virus hebt en minder lang besmettelijk bent. Dus niet 100%, maar wel voor een belangrijk deel, wat wel degelijk een enorm verschil maakt in verspreiding.
     
    LizMe, Syane, nizzie86 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Als of je op de IC aan de beademing zoveel vrijheid hebt?
     
  3. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Nee natuurlijk niet, dat was nooit zijn bedoeling....
     
  4. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Iedereen kan bij elke ziekte en vaccin zelf een keuze maken zonder dat daar altijd vrijheidsbeperkingen bij opgelegd te krijgen. ok somige landen maken daarin idd een keuze tot inreisverbod wat al absurd is in mijn ogen. Maar een nieuw vaccin dat nog experimenteel is en waarvoor de veilingheidsregels zijn opgerekt moest je nemen om mee te mogen doen aan het dagelijkse leven. Die ic was maar voor een heel klein deel van de bevolking en dat is nog steeds erg maar nog steeds niet een reden om mensen vrijheidsbeperkingen op te leggen als ze er voor kiezen een vaccin niet te willen. Het doel heiligt niet het middel in mijn ogen.
     
    Twoflowers, vinorosso, Nellie4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Dat is jouw mening... gelukkig denken heel veel mensen er anders over. Iets met solidariteit.
     
    Elsss vindt dit leuk.
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #86 Devilschase, 19 feb 2023
    Laatst bewerkt: 19 feb 2023
    Dus ongevaccineerden zijn niet solidair? Is dat wat je wil zeggen? Verbeter me als ik je verkeerd begrijp hoor...

    Ik ben niet gevaccineerd maar hield me perfect aan alle regels, mondkapjes op, laten testen op eigen kosten als ik ergens heen wilde. Ik wist tenminste zeker dat, als ik uit eten wilde of naar een pretpark ging etc , ik geen corona had en anderen kon besmetten. De mensen met een "vinkje" omdat ze gevaccineerd waren, wisten dat niet en konden gewoon lekker overal naar binnen, ondanks dat de kans gewoon aanwezig was dat ze besmet waren. Die hoefde immers niet te testen. Dus als we het dan over solidariteit gaan hebben..

    Of heb jij je wel overal voor laten testen ondanks je vinkje? Voordat je uit eten ging, voordat je naar een pretpark ging, voordat je naar het zwembad ging, voordat je de kroeg in ging of wat dan ook? Want dan ben je een van de uitzonderingen. Ik ken namelijk geen enkele gevaccineerde in mijn omgeving die dat deed.

    Dat ik me niet in wil laten spuiten met iets waar nog helemaal niks over bekend was (en nog steeds is) , de bijwerkingen nog helemaal niet duidelijk waren (en nog steeds niet) etc, maakt mij niet perse niet-solidair. En ik ben blij dat ik het niet gedaan heb.

    In mijn ogen was alles bangmakerij. De persconferenties, de reclames, de nieuwsberichten. En na de laatste persconferentie waarin werd gezegd dat de maatregelen vervallen, hebben we letterlijk nooit meer een persconferentie gehad, je hoort er helemaal niets meer van.
     
    Golden1213, Liedx, Twoflowers en 12 anderen vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    En dat klopt ook.
    Was nooit de bedoeling.

    Maar op het moment dat er een onbedoeld negatief effect optreed van een maatregel dan mag je verwachten dat ze daar iets mee gaan doen.
    En dat is dus niet gebeurd. En dat is geen goede zaak.

    En je kunt je ook afvragen of ze het 'bijeffect' van het beleid niet een heel klein beetje hadden kunnen voorspellen.

    Het was, volgens mij, geen opzet om mensen zo te kwetsen. Maar gewoon niet goed bedacht vooraf. En zeer slecht gereageerd achteraf.
     
    spruitje80, Sado, olleke en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dit. En dat mensen zich hebben laten vaccineren heeft echt niet altijd met solidariteit te maken. Velen hebben zich vooral uit eigen belang laten vaccineren. Om zelf niet ziek te worden of zodat hun leven door kon gaan met uitstapjes, etentjes enz.
    Ik heb in eider geval nog weinig mensen gesproken die zich uit solidariteit hebben laten vaccineren. Hoofdreden was voor verreweg de meesten toch echt de vrijheid en minder gedoe met quarantaine , vakanties enz.

    En dan nog, ieders eigen beslissing.
     
    Golden1213, Twoflowers, NiekeKris en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dit. Ook hier op het forum kwamen regelmatig posts voorbij van dames die zich nog snel even lieten vaccineren voor de wintersport, en ook collega's deden dit.
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.685
    9.652
    113
    #90 MadeInUSA, 19 feb 2023
    Laatst bewerkt: 19 feb 2023
    Mijn hele vakgroep en volgens mij vrijwel de hele medische staf heeft zich laten vaccineren zodra het kon, voor de massa uit, toen er nog helemaal geen sprake was van QR codes of dat soort dingen, om zelf niet ziek te worden (werken voelde als Russisch roulette op een goed moment) maar ook om de kans om een verspreider te worden te verkleinen. Zoals we trouwens al jaren doen met de griepprik, dus dit was voor ons, met onze bovengemiddelde achtergrondkennis, ook een aardige no-brainer.
     
    femkes, LizMe, Syane en 10 anderen vinden dit leuk.
  11. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.294
    7.251
    113
    Ik ken weinig mensen die zich NIET uit solidariteit hebben laten vaccineren. Ik ken maar een handjevol mensen die het uit eigenbelang gedaan hebben (zelf niet ziek willen worden of voor het paspoort). Zowat mijn hele omgeving (vrienden, familie, collega's) hebben het gedaan omdat ze het grotere geheel voor zich hebben gehouden.

    Denk dat het dus erg verschilt in welke kring je je begeeft.
     
    Syane, nizzie86, Maslov en 15 anderen vinden dit leuk.
  12. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Die prik was schijnveiligheid. Iedereen met prik mocht gewoon iedereen lopen besmetten want je had een groen vinkje terwijl ik alleen met een negatieve test of toch die prik ergens mocht komen. Dus hoezo niet solidair als je niet een vaccin wil?
     
    vinorosso, Nikki23, Finca en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.042
    113
    Hier ook de meerderheid die zich hebben laten prikken om de vrijheid te behouden.
     
  14. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.203
    506
    113
    Familie van me ligt inmiddels 7 weken op het IC door het vaccin. Geniet dus ook niet van zijn vrijheid. Heeft exact de gevolgen die het Lareb beschrijft, in zeer ernstige mate. Waarbij het de vraag is of hij ooit weer de oude zal worden.
     
  15. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    Ai wat naar om te lezen, heel veel sterkte.

    Is het bewezen dat hetgeen waarvoor je familielid op de ic ligt ook door het vaccin komt of is het iets wat men verwacht gezien de klachten die overeenkomen met beschrijving Lareb?
     
    Neuzeke en Iertje81 vinden dit leuk.
  16. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.026
    1.647
    113
    Vrouw
    Dit idd. Mensen noemden ongevaccineerden egoïstisch terwijl zij zelf uit egoïsme gevaccineerd zijn. En daarom ook zo vijandig deden tegen ongevaccineerden, want zij konden met hun prikkie nog steeds niet optimaal van hun vrijheid genieten. Bah bah.
    En nu alles open is en ze het weleens over herhaalprikken hebben, hoor je niemand meer over prikken willen halen en geeft iedereen er op af. Goed dat mensen nu zo denken maar ik kan er nog steeds kwaad om worden. Ik ben in die tijd echt wel bang geweest om gedwongen te worden mezelf te vaccineren. Gelukkig niet gedaan.
     
    Typicalme, Twoflowers, Lintje en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ooohh ik miste ze wel hoor, die lekker polariserende wij-tegen-zij topics. Toch weer een beetje dat 2020/2021 gevoel terug zo he? Nostalgie!
     
    femkes, Rosje83, Typicalme en 16 anderen vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind het ook knap dat zoveel mensen zich er druk om blijven maken. Terwijl er volgens mij nu alweer zoveel andere dingen in de wereld zijn om je druk over te maken:oops:
    Bij mij in de buurt was dit weekend een ernstig verkeersongeval omdat iemand onwel geworden was. Op Facebook staan er dan een hele rij reacties dat dat komt door de vaccinaties… echt ongelofelijk dat zoveel mensen daar nog steeds mee bezig zijn op die manier.:(
     
    Zara75, NiekeKris, spruitje80 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    Ik kom al geruime tijd niet meer in voor/tijdens/na de geboorte forumdelen, maar zijn er tegenwoordig echt geen lekker polariserende topics omtrent borstvoeding/ hoogbegaafdheid/potjesvoeding vs Rapley en dergelijke topics meer? Of zijn die allemaal uitgestorven sinds Corona?
     
    vinorosso, citroenrasp, Havermout en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Hier ook wat (schoon)familieleden die zich lieten vaccineren, enkel omdat ze anders niet meer hun familie in het buitenland konden bezoeken. En verder ken ik iemand die zich liet vaccineren die anders niet meer naar de universiteit kon waar ze studeerde, was trouwens wel in het buitenland.
     

Deel Deze Pagina