Spijt van Corona vaccinatie

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lindy92, 27 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zag dat Dirksmama van de week ineens weer aan het posten was in het voedingsgedeelte! Dus er is nog hoop… Dirk is minstens 30 inmiddels volgens mij:D
     
    Lintje, Syane, bosi333 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.646
    113
    Brabant
    Ik zag het ook idd;)

    Mbt vaccinatie.
    Ik ben ongevaccineerd, om veel redenen.
    In mijn omgeving werd voornamelijk gevaccineerd voor eigen bescherming(risico groepen of angst voor corona) en voor de vrijheid.
    Echt maar weinig mensen(ik zou zeggen niemand, maar laat ik het op weinig houden) in mijn omgeving die zich lieten vaccineren uit nobel belang.
    En dat is echt helemaal prima hoor, tot op zekere hoogte.
    Ik vond het schrijnend om te zien dat mensen die zich niet wilden laten vaccineren, toch overstag gingen voor hun "vrijheid".
    Maar idem met dat corona vinkje, mensen waren het er niet mee eens, vonden het belachelijk.. maar ging wel lekker uiteten, want ze hadden zich toch niet voor niks laten vaccineren. Poeh..

    Ik hoop dat we dit niet meer mee gaan maken!
     
    Typicalme, Twoflowers, Spoetnik en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    En dit is jouw mening, gelukkig denken andere mensen er ook anders over.
     
  4. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Bedoel je dan niet dat het vinkje schijnveiligheid is? Het vaccin is niet nutteloos. Het niet testen omdat je gevaccineerd bent wel. Dat opent nog steeds de mogelijkheid voor verspreiding namelijk.
     
    LizMe, flothe, ClaireDeLune en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat is gedeeltelijk wat ik bedoelde ja. Maar aangezien er nog steeds mensen van overtuigd zijn dat het vaccin ook helpt tegen verspreiding en ik niet bedoelde ik dat gedeelte ook.
     
  6. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    799
    1.079
    93
    Vrouw
    Quote van RIVM : 8febr 2023

    De vaccinatie beschermt tegen ernstig ziek worden door het coronavirus. Er zijn in de tussentijd meerdere studies uitgekomen, die laten zien dat vaccinatie ook de overdracht van het virus (alfa- en delta-variant en omikron) van de ene persoon op de andere vermindert (zie ook: VASCO), maar niet geheel voorkomt.

    Helpt dus ook tegen verspreiding. Verminderd overdracht….
     
    MadeInUSA en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Echt spijt niet, maar ik zou het een volgende keer niet meer zo doen. En dan bedoel ik het meelopen in de gekte.
    Ik heb totaal drie prikken gehad en heb ondanks dat 2 keer Corona gehad. Tuurlijk is die kans er altijd, maar ik denk dat ik een volgende keer toch meer vertrouwen hou in m’n eigen immuunsysteem voor ik me in laat vol spuiten met dubieus geteste vaccins.
    (Al is mijn moeder overtuigd dat als ik niet gevaccineerd was geweest, dat ik dan zeker op de ic was geëindigd :roflmao:)
     
  8. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb me niet laten vaccineren, ik zou je graag iets positiefs sturen maar ik begrijp je bericht heel goed. Voor wat het waard is: de stress die ik had van niet-vaccineren: de appjes, meningen, adviezen, afkeuring, verantwoording afleggen, groepsdruk, testen voor QR, eenzaamheid in dit alles voelen e.d. hebben me heel veel gedaan. Dat is jou in elk geval bespaard gebleven.
     
    Liedx, Nikki23, Typicalme en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.296
    1.104
    113
    Vrouw
    Ik had ontiegelijke spijt. Mijn hele cyclus was door de war (cyclus van 60 dagen). Dit herstelde zich niet vanzelf. Verwijzing fertiliteit gekregen en hormoonpillen gehad. Toen gestopt en toen was m’n cyclus weer ge reset. Heb me laten overhalen door anderen en door de QR code. Toen ik m’n tweede net had gehaald, gelde de QR code niet meer ..
    De gynaecoloog wilde geen uitspraken doen, maar ze zag ineens veel vrouwen met menstruatie stoornissen
     
    Lintje vindt dit leuk.
  10. Clairemin

    Clairemin Actief lid

    6 mrt 2022
    126
    220
    43
    Vrouw
    Dit voel ik ook. Wat steekt is de huidige reclame over polarisatie. Het was destijds de “norm” ten aanzien van mensen die niet wilde vaccineren. Het werd zowat gepromoot, en nu vindt men er wat van. Zelfs hier op deze pagina werden de mensen die niet wilden vaccineren en een eigen topic hadden verbannen van het corona-forum.
     
    Liedx, Dreamz3, Nikki23 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Geen spijt, totaal niet. Ik zou het weer doen.

    Ik vraag me ook oprecht af waarom je je hier nog druk om zou maken.

    Ik kan me voorstellen dat sommigen achteraf een andere keuze zouden hebben gemaakt. Maar wat heeft het voor zin om daar lang bij stil te blijven staan?

    Vind ik daarmee dat niets meer onderzocht moet worden? Natuurlijk moet er gekeken worden of er nog bijwerkingen zijn!

    Maar er zijn ook zat mensen die nog kampen met long-covid.

    Het was gewoon een kwestie van kiezen tussen twee kwaden, de meest ideale keuze: geen vaccinatie en geen corona besmetting oplopen, was er gewoon niet.

    Ik hoop wel dat uit de hele pandemie lering wordt getrokken. De volgende zal er ook weer komen, hopelijk pas over een jaar of 100, maar ik ben er bang voor. Laten ze alle keuzes die destijds met noodwetten werden gemaakt maar goed tegen het licht houden en een draaiboek maken dat niet in de paniek van het moment geschreven wordt.
     
    Kwek, Mamafiets, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Het is ook lastig om achteraf te zeggen dat je het anders gedaan zou hebben, omdat op dat moment de situatie anders was. Als burgers zich massaal niet zouden laten vaccineren, zagen we wellicht veel meer ellende om ons heen. Met wat we toen meemaakten, was de maatschappelijke urgentie ook duidelijker. Nu we weer het leven oppakken, voel je die urgentie van toen niet meer.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  13. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja dat steekt mij ook. En ook dat de mensen die "het niet vonden getuigen van enige intelligentie" van mij, nu ineens anders t.o.v. vaccineren staan maar doen alsof ze dat altijd al zo vonden. Wees eerlijk.
    Want ik snap best dat de media en politiek een enorme invloed hebben gehad en dat mensen zich misleidt voelen achteraf. Maar zeg dat dan.
     
    Loufoque, Nikki23 en mutskuh vinden dit leuk.
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ik heb juist zelf erg last gehad van mensen die kozen om niet te vaccineren en die mij juist beschuldigden van schaap, niet nadenken, je doet mee aan het plan van de regering, enzovoorts. Je compleet gek laten verklaren voelde echt niet prettig. Bestookt worden met de artikelen die dit 'bewezen' voelde niet prettig. Ik stond en sta zelf achter vaccineren en daarnaast accepteerde ik net zo goed dat iemand anders een andere keuze maakte en het niet deed. Binnen mijn gezin heeft iedereen dan ook zijn eigen keuzen mogen maken. Dit accepteren van elkaars keuze in de maatschappij voelde absoluut niet wederzijds en heeft mij ook best wel wat gedaan. Ik denk dat dit dus wel voor meer mensen zo voelde, welke keuze je ook maakte.
     
    femkes, Golden1213, ellessinia en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Wat naar!
    En je hebt gelijk. Het is dus maar net in welke omgeving je je bevond, want bijv. op mijn werk waren er maar 3 personen (waaronder ik) van de 120 die zich niet lieten vaccineren. En zowel intern als extern heb ik daar steeds "uitleg" over moeten geven.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  16. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    De andere twee ongevaccineerde collega's zijn langdurig uitgevallen trouwens.
     
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Eens, ik werd er gewoon echt een beetje nijdig van. Overal uitgekotst, het uitsluiten promoten op persconferenties met hele harde woorden die juist zorgden voor de polarisatie, en nu ineens doen alsof die polarisatie aan de bevolking zelf ligt? Door uitspraken als 'Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt' en dat het de schuld van de mensen die niet vaccineerden was dat er een lockdown kwam heeft de regering dit zelf veroorzaakt.

    Mensen denken vaak autonoom te zijn, maar dat is echt niemand. Je bent altijd afhankelijk van wat je leert, ziet, leest en hoort. Op basis daarvan krijg je een (wat voelt als) 'eigen' mening, maar dit wordt natuurlijk door alles beïnvloed.
     
    Lintje vindt dit leuk.
  18. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    On topic: Wat naar dat je er zo'n spijt van hebt. Geen ervaring hier, maar wilde vooral even zeggen dat je je niets aan moet trekken van reacties dat het gek is je hier druk om te maken. Jij maakt je hier druk om, en jouw gevoel mag er zijn.
     
  19. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.198
    505
    113
    Het laatste. Altijd gezond geweest, vaak gekeurd ivm beroep. Na vaccin gaan tobben, zelfde klachten als bekend door vaccin. Inmiddels overleden.
     
  20. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.198
    505
    113
    Mijn broer 2x corona gehad, licht ziek en snel weer de oude. Daarna vaccin genomen, vervolgens klachten gekregen. nu longcovid diagnose gekregen...
     

Deel Deze Pagina