Hallo, We hebben al wat jaartjes het plan om ons huis te gaan verkopen om groter te gaan wonen. Maar omdat ons huis onder water staat hebben we dit vooralsnog niet kunnen/willen doen. We hebben nu een plan opgesteld en tot de conclusie gekomen dat we Augustus 2017 ons huis te koop gaan zetten Ik kan niet eens in woorden uitdrukken hoe ontzettend blij ik hiermee ben, het duurt weliswaar nog 11 maanden, maar de voorpret en het idee zijn al helemaal geweldig Verder ben ik helemaal een leek op dit gebied. Mijn man had dit huis al gekocht voordat wij elkaar leerden kennen, dus het wordt voor mij de 1e keer. Het lijkt me heel leuk om hier ervarings verhalen te lezen van mensen die ook een huis hebben gekocht, of nog gaan kopen. Waar let je allemaal op? Wat is belangrijk enz. Maar bovenal lijkt het me heel leuk om deze voorpret te kunnen delen
Wij hebben 1x een appartement gekocht en vorig jaar een eensgezinswoning. Wij hebben vooral gelet op de ruimtes, vloer,kleur,tuin e.d kun je aanpassen maar de ruimte verander je niet. Ons huidige huis had een gebarsten witte tegelvloer en groene keuken en overal boven of lelijk tapijt of bobbelig laminaat en SL het verfwerk was vergeeld. Toch hebben we er in 4 weken tijd een fijne woning van weten te maken. O en eerst je woning verkopen voor je iets anders koopt. Fan zit je straks geen maanden met dubbele lasten.
Lijkt me zo spannend om je huis te verkopen zonder iets nieuws te hebben. (Wel zo verstandig natuurlijk ) Wat als je je huis uit moet met je kinderen en je hebt nog niks anders? Wij hebben toen we ons huis kochten gekeken naar de ruimte. En de staat van het onderhoud. Wij wilden niet veel klussen dus het moet redelijk af zijn. Wij hebben alleen de standaard dingen moeten doen en op zolder een nieuw plafond erin gedaan.
Tijdelijk gaan huren als je niks anders hebt nog vond ik een fijner idee dan lang dubbele lasten. Heel blij geweest dat we het zo gedaan hebben want ons appartement heeft bijna 3 jaar te koop gestaan.
Wij hebben 10 jaar geleden ons huis gekocht en van onder tot boven verbouwd. Het is echt een fijn huis helemaal onze smaak 3 etages genoeg ruimte en een groot dakterras 9 bij 4. Maar buiten spelen zit hier niet bij en de buurt gaat heel langzaam achteruit. Dus klaagde al een tijd denk 2 jaar dat ik een tuin wilde en een leuke nieuwbouw wijk waar veel kindjes wonen. Mijn man was het er niet mee eens tot hij een paar weken geleden naar de speeltuin ging en door de buurt ging fietsen met de kleine. Hij kwam thuis en ging de laatste puntjes op de i zetten even trap verven muren van de gang en de zolder. Maandag zijn er 2 makelaars gekomen (daarvoor nog 2) en over 2 weken komen ze foto's maken. Als we het snel verkopen gaan we voor nieuwbouw dus moeten we eerst huren. Oktober komt er een leuk project in de verkoop als die snel verkocht wordt duurt het een jaar voordat het opleverd wordt. Wil het niet riskeren om met 2 huizen te zitten dus hij gaat de verkoop in. We hebben totaal 4 makelaars laten komen en zeggen allemaal dat we het binnen 4 maanden kwijt zijn. 2006 gekocht gelukkig overwaarde.