Sinds gisteren weten we dat we een jongen krijgen. Nu dus gaan zoeken naar namen. We hebben al wel een lijstje maar,. We willen ons jochie graag vernoemen naar zowel m'n vader als vriend zijn moeder aangezien ze beiden niet meer leven. Voor de naam van m'n vader ( Hans, Johannes) zijn er heel veel mogelijkheden en hebben we al een flinke lijst. Maar voor de naam van zijn moeder is het een stuk lastiger. We zijn dus op zoek naar een mannelijke vorm van Marie. We komen niet verder dan Mari. Ohw Marinus valt af die naam komt al veelvuldig voor aan die kant van de fam. Suggesties zijn dus zeer welkom.
Mart Marijn Marek Marvin Marien Rien Marlin/Marlon Mauro Miro Marcel Marre M(a)arten Maurits Marnik Martijn Marino Mario
Voor inspiratie: kijk ffies in mijn topic op http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/help-een-eventuele-zoon-vernoemen-naar-onze-moeders.660888/ Ik stel daar bijna precies dezelfde vraag; enige verschil is dat het dan om de naam Maria gaat ipv. Marie
Uit m'n eigen mouw geschud: Voor Hans/Johannes zou ik dan kiezen voor Jannes, Jonne, Senn(a) of Jens. Persoonlijk vind ik Jens of Jannes dan nog de leukste naam anno 2017. Voor Marie zou ik dan als jongensvorm Marin kiezen. Of Mart.
Dames alvast bedankt voor de verschillende namen, kom nu al een stukje verder. Vind het echt lastig merk ik haha Mart en Marijn hebben we ook al aan gedacht maar is het toch niet helemaal. Miro en Marre vindt ik ook wel leuk. Al vind ik Miro niet echt geschikt voor een echte kaaskop Klinkt zo exotisch haha Maar heb nog bij geen enkele naam iets van JA dat is het! Wel een voorkeur voor korte namen van 1 of 2 lettergrepen. Zo moeilijk want vind het echt ouderwetse namen. Helaas was Marie de enige naam die zijn moeder had anders was het vast iets makkelijker geweest. Voor de vernoeming van mijn vader hebben we echt al heel wat opties, al vallen er ook heel veel af. Mijn vriend zijn naam (John)komt oorspronkelijk ook van de naam Johannes af en zijn vader heet ook Johannes. En we willen wel een iets modernere naam maar ook niet een naam die meteen door kan naar het topic afgrijselijke namen haha. Andere optie is een anagram maar dat vind ik ook al snel zo geknutseld klinken. Zitten nu toch wel te denken om 2 namen te vernoemen en dan nog een roepnaam erbij. Gelukkig hebben we nog even de tijd.
Martin/martien kan ook nog. Zelf zou ik 2 Namen kiezen om te vernoemen. Je kan zelfs Marie als 2e naam geven (ipv Maria wat best veel jongens als 2e naam hebben). En dan de roepnaam afleiden van 1 van de 2.
Maràn Marc Mark Mardiy Maric! Marick Marlan Marlen Marlo Marley Jens Maric roepnaam Jari John(ny) Maràn Marlo Johannes roepnaam Jonah/Noah