Spijt van naamkeuze..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Rozewolk87, 23 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Het is toch een prima, in mijn ogen best veel voorkomende naam (ik ken er 4). Als ik de namen van mijn kinderen noem die ook echt niet zeldzaam zijn zeggen sommige mensen ook: wat een bijzondere naam, is het met een F of een V? (F.éline) Maar ze passen bij onze kindjes en bij ons, wij vinden ze prachtig en ze groeien met een naam mee. Vooral nu onze oudste haar naam met trots vertelt aan onbekende.

Rozewolk87 vindt dit leuk.
  2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mooie naam hoor! Jammer dat je er een vervelend gevoel bij hebt. Hoe ouder ze wordt, hoe meer mensen snappen hoe de uitspraak hoort te zijn ;)

3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Mee eens!
    Mooie naam hoor :D

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik vind het een prima naam en sommige mensen zijn gewoon echt dom met uitspreken. Ik lees het precies zoals jullie het uitspreken. Maar ken wel je frustratie rondom het verkeerd uitspreken heb het bij mijn dochter ook daar wordt vaak Jaina van gemaakt uitspraak is Djayna schrijf het als Jayna. Dan denk ik vaak Jayden kan toch ook iedereen normaal uitspreken waarom Jayna dan ineens niet meer. Maar wel wat veel zeggen even verbeteren en het komt goed.

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mooie naam juist!
    Zou me er niet te druk om maken.
    Veel te jammer voor zo'n leuke naam.

6. Rozewolk87

Rozewolk87 Actief lid

11 apr 2017
    365
    136
    43
    Bedankt voor je reactie! Ik vind het opzich niet erg om mensen te verbeteren maar had niet verwacht dat ik dit zo vaak zou moeten doen... Daarnaast heb ik gemerkt dat mensen (vooral ouderen) het lastig vinden om uit te spreken soms, waar ik zelf echt denk: hoe moeilijk kan het zijn? Maar indd... ik maak het misschien wel veel groter dan het is en moet denk ik vooral proberen er lak aan te hebben. Maar ik hoopt vooral dat mijn dochter er geen hinder van ondervindt

7. Rozewolk87

Rozewolk87 Actief lid

11 apr 2017
    365
    136
    43
    Leuke naam! Minder voorkomende namen worden denk ik sneller verkeerd uitgesproken

Oceanna vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Prachtige naam en zeer uitspreekbaar! Niet druk maken!

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Geweldige naam!!! Niet twijfelen of spijt hebben hoor! Jullie hebben haar die naam vanuit jullie hart gegeven en dat is wat telt! En over een paar jaar spreekt ze de naam zelf gewoon uit en vriendjes/ vriendinnetjes ook en weet iedereen niet beter. Mijn dochter was 2,5 toen ze me al verbeterde. Haar vriendje op het kdv heette Fíe-lieppe en geen Fielup zoals ik het geweld was uit te spreken (Philip). En nu weet ik echt niet beter, ook al ken ik ook iemand met de 'Fielup' uitspraak. Ik bedoel maar, zo makkelijk wen je ergens aan.

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Mooie naam en uitspraak is duidelijk. Naam van onze dochter wordt ook vaak verkeerd uitgesproken,hoewel de spelling duidelijk is en echt geen moeilijke naam.

11. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ken verschillende mensen die zo heten.
    Ik vind het overigens een hele mooie naam.

En maak je niet gek door verkeerde uitspraak / spelling. Ik heb de simpelste naam ooit en zelfs die wordt nog altijd fout geschreven. Ik maak me er niet druk meer om en zeg het ook nooit meer als ze hem verkeerd spellen. Dan kijken ze je zo oenig aan :p
    Mensen die ik belangrijk vind en die dichtbij mij staan, weten onderhand wel hoe je mijn naam schrijft.

12. Aries

Aries Niet meer actief

Mooie naam, hoor. En zelfs bij de meest simpele namen vinden sommige mensen nog wel een manier om hem anders uit te spreken. ;) Net als mensen die een meisje voor een jongen aanzien zelfs al loopt ze in een roze jurkje. Niks van aantrekken.

13. Penny123

Penny123 Actief lid

2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Wat jammer dat je een gevoel van spijt hebt.

Ik heb zelf ook een naam die 15 jaar geleden zeer zeldzaam was. Mensen verstonden mij altijd verkeerd, omdat ze het niet kenden. En omdat mijn naam eindigd met een H werd het altijd, en zelfs op verschillende manieren verkeerd geschreven. Dit viel mij rond mijn 11e op. Vanaf dat moment besloot ik mij er niet meer aan te storen. Dit scheelde voor mij een hoop frustratie. Ik vond het trouwens ook niet erg als mensen mijn naam niet kenden, voelde mij juist bijzonder met zo een unieke naam. Tegenwoordig is mijn naam, weliswaar met een andere spelling, super populair, en mensen verstaan mijn naam altijd meteen.

Al met al, je kan zelf bepalen in hoeverre je je stoort aan de verkeerde uitspraak cq spelling. En, wie weet veranderd de naam nog in populariteit, waardoor je probleem in een keer verholpen is.

Kort om: niet druk maken en trots zijn op zo een mooie naam! (Vast makkelijker gezegd dan gedaan)

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Misschien kan je de oudere mensen zeggen: je spreekt het uit net als [verwijderd], die kennen ze vast wel.
    Ik vind het een superleuke naam!

Rozewolk87 en Oceanna vinden dit leuk.
  15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Daar hoef je niet heel oud voor te zijn hoor

cowgirl80, Rozewolk87 en Do1981 vinden dit leuk.
  16. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Een prachtige naam en ik zou geen moment twijfelen hoe je het schrijft of uitspreekt!

17. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik vind het een mooie en toffe naam.

Maar namen zijn altijd en gedoe hoor. Mijn zoon heeft kane.. ze noemen hem keane of kaan.
    Maar zelfs ik krijg zelf standaard de vraag; Lisa met een s of met een z... het blijft altijd wat ;)

18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Echt vreemd als mensen dit niet kunnen uitspreken hoor!
    Als ik een meisje zou krijgen, zou ik ook voor deze naam gaan!

Heb zelf ook een 'moeilijke' naam met niet 1 maar 2 van die accentbepalende dingen in mijn naam, voor veel mensen ook te moeilijk om te snappen terwijl het gewoon een reguliere naam is :cool:
    Nooit moeite mee gehad hoor :)

19. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Mooie naam hoor!! Van mijn vriendin heet ook zo maar geloof niet dat hier veel verkeerd aan wordt gezegd. Onze dochter heet Pip en wordt vaan Pipi genoemd ook rete irritant als ze wat hadden gewild hadden we haar wel zo genoemd. Zeg dan ook gewoon ze heet Pip hoor. Meningen zijn erover verdeeld maar wij vinden het een top naam en past helema bij onze vrolijke drukke en gekke dochter van nu 1.5 jaar!

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik zou me er niet druk om maken! Mijn dochter heeft dezelfde naam en het boeit ons beide niet. Zij corrigeert het wel als ze het niet duld en ik idem.
    Mijn dochter is super blij met der naam.

Mensen wennen er vanzelf aan :)

Mijn tweede dochter krijgt ook een naam met wederom een letter met toevoeging. Zullen ook genoeg wat anders ervan maken, maar zijn beide gangbare namen, maar net even anders ;)

Deel Deze Pagina