spijt van pretecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nijntje01, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    maar dit zegt nog niet zoveel. Hoeft niet zo te zijn dat het eitje meteen is bevrucht. Daarna kan het bevruchte eitje nog een paar dagen ronddwalen en zelfs nog in een soort rust gaan voor een paar dagen voordat het innesteld. Innesteling kan dus zo een week later zijn...

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ok dat wist ik niet :)

3. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik vind het opmerkelijk te lezen dat er bij veel meiden met een buikecho niet goed te vinden is terwijl wij bij beide keren met 7w4d al heel duidelijk een garnaaltje op beeld hadden met buikecho! En een kloppend hartje. Dus ja... en je bent zeker van je termijn en als die vrouw zegt dat het kindje op 6w1d zit vind ik dat geen goed nieuws.

Maar....... het kan zijn, dat ze gewoon geen bal verstand heeft van meten en als ze het lijntje maar net een cm te kort stopt dan scheelt dat al een week. Zo was ik de laatste keer dus overtuigd dat ik 7w4d was, omdat ik ovulatietesten had gebruikt en bij de VK bleek het vruchtje op 6w3d te zitten. Ik zeg tegen haar dat klopt niet, je meting zal wel niet goed zijn. Zegt ze ja met deze termijn is het moeilijk te meten en omdat ik erop stond (ga namelijk niet met een ongerust gevoel weg als dat niet nodig is) ging ze nog een keer meten en ze kwam toen op 7w3d uit, nou oke daar had ik vrede mee

Die optie heb je dus ook nog, dat ze het gewoon verkeerd heeft gemeten!

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar dat gaat echt niet om een cm hoor! Dan gaat om mm!
    Denk niet dat het ligt aan geen bal van meten weten.

5. logo

logo Niet meer actief

Het kan wel liggen aan de apparatuur die ze gebruiken. Ik heb echo's gehad in het ziekenhuis en in een normale praktijk en dat is een groot verschil. Dus dit kan ook in de praktijken verschillen.

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Sterkte vandaag en hopelijk krijg je toch goed nieuws!

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hier nog even een positief verhaal.
    Bij mijn jongste had ik met 7 weken bloedverlies. Omdat het rond kerst was had niemand tijd. Dus bij een diagnostiekcentrum geweest.
    De dame begon met een uitwendige echo. Daarop was niets te zien.
    Inwendig zag ze alleen maar een blaasje en een blaasje ernaast.
    Haar conclusie was dat het een tweeling zou zijn maar het zat niet goed.

Dus wij na kerst naar de gynaecoloog omdat ik maar zo misselijk bleef en er gewoon vanaf wilde zijn. Die maken altijd eerst een echo.
    Inwendig uiteraard. Toen was er gewoon een kindje van de goede termijn met kloppend hartje te zien.
    Bleek achteraf dat de echo dame mijn eierstok met eiblaasje en cyste aangezien had voor baarmoeder..

Veel succes zo en ik duim dat je nu echt een kloppend hartje ziet.

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier had ik seks gehad op een bepaalde datum en daarna niet meer.
    Ik wist 99,99% zeker hoelang ik zwanger was. Immers geen seks meer gehad en zaadje overleeft niet zolang, ovulatietest gedaan etc. Toch bleek ik maar liefst 8 dagen minder lang zwanger. Snap het nog steeds niet, na 3 mk dacht ik dus dat het weer mis was (en de gynaecoloog ook) maar zie mijn banner.. :)

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle reacties!

Helaas was er net op de inwendige echo bij de gynaecoloog hetzelfde te zien als op de uitwendige echo... Een vruchtzak zonder vruchtje erin. Dus de uitwendige echo was toch wel betrouwbaar! Alleen inwendig was het nu 10x zo snel gevonden en het beeld was wat scherper.

Het kan nog gewoon een tijdje in me blijven zitten, dus ik mag lekker op vakantie gaan en daarna moet ik meteen weer terug komen. Dan gaan we verdere stappen ondernemen, indien het nog in me zit.

Heb net maar goed maandverband en ibuprofen ingekocht, maar hopelijk heb ik het pas na de vakantie nodig.

10. pegece

pegece Niet meer actief

nijntje01 heel veel sterkte hoor.

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ah, wat een verdrietig nieuws!

Heel veel sterkte en hopelijk kan je toch een beetje genieten van je vakantie.

12. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Jeetje meid, ik hoop dat je evengoed nog een beetje kan genieten van je vakantie.

Heel sterkte.

13. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @ nijntje ? al wat meer zekerheid ? je had vandaag toch de echo bij gyn ?

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Sterkte Nijntje! Hoop dat je toch een fijne vakantie hebt..

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ja het staat op blz 3.

16. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahw, meis, wat verschrikkelijk naar :( had zo voor je gehoopt dat het goed zou zijn.

Sterkte en dikke knuffel.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    bedankt voor jullie lieve woorden!

18. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen ik 9 weken zwanger was zeiden ze dat een uitwendige echo niet kon bij de gyno, daar was het nog veel te vroeg voor. Dan zou er niets te zien zijn, want er zit dan nog zoveel buik en zo tussen. Met 9 weken konden ze wel een inwendige echo maken en daar was alles goed op te zien.
    De huisarts kon ook nog niet het hardje horen, dan kon pas veel later (uitwendig).

Weet niet of je er wat aan heb, maar misschien stelt het wat gerust. Ik wist niet dat ze zo vroeg al pretecho's doen, zoveel is er dan niet te zien namelijk. mijn dochtertje zag er met 9 weken uit als een klein zeepaardje.

19. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ik had het nieuws op pagina 3 nog niet gelezen. Het spijt mij heel erg voor je. Sterkte.

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Sterkte meid!!

Deel Deze Pagina