Ik ben benieuwd over er moeders zijn die spijt hebben van hun keuze om thuis (te proberen) te bevallen? Ik ben zelf thuis begonnen en uiteindelijk wegens niet vorderende ontsluiting en ontlasting in het vruchtwater alsnog naar het ziekenhuis gegaan. Toch heb ik geen spijt dat ik thuis begonnen ben, wil het bij een volgende opnieuw thuis proberen. Toch kan ik me voorstellen dat niet iedereen daar zo over voelt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie opnieuw voor een thuisbevalling zouden kiezen?
ik ben thuis bevallen omdat het ineens erg hard ging, met 10 cm de auto nog in lijkt mij geen plan ik vond het achteraf heerlijk thuis bevallen, je eigen bed, je eigen douche eigen spullen lekker vertrouwd, heerlijk! een volgende x weer
Met mijn eerste bevalling ben ik ook thuis begonnen, maar ook ik moest ivm niet vorderende ontsluiting naar het ziekenhuis. Daar heeft het nog uuuuuuuuuuren geduurt eer ik voldoende ontsluiting had en Milan is uiteindelijk mbv de vacuumpomp geboren. Achteraf vond ik het helemaal niet erg om in het ziekenhuis te bevallen ookal was dat niet de bedoeling. Er waren onwijs lieve mensen in het ziekenhuis en heb erg veel hulp gehad. Niets dan lof! Mijn 2e bevalling ben ik ook gewoon weer thuis begonnen. De eerste langdurige bevalling gaf geen reden om het niet weer thuis te proberen. Misha is dan ook heerlijk thuis geboren. Niet helemaal zonder complicaties, maar wel heel mooi om mee te maken... Dus ik heb beide ervaren en op beide kijk ik prettig terug, ookal waren het geen probleemloze bevallingen....
ik heb onze beide dochters thuis gekregen en nu weer van plan om thuis te bevallen . Ik vind het heerlijk en is me niet tegen gevallen hoewel we one 2 de dochter alleen op de wereld hebben gezet
Ik wilde graag thuis bevallen en ben dus ook thuis begonnen, maar moest naar het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet vorderde. Ik heb geen spijt dat ik thuis begonnen ben. Vooraf zag ik er erg tegenop naar het ziekenhuis te moeten, maar dat ik mij 100% meegevallen. Een volgende bevalling zou ik graag thuis willen doen. Of we dat ook daadwerkelijk doen moeten we nog bekijken. Officieel mag ik in verband met complicaties niet meer thuis bevallen.
hey, ik zou ook thuis bevallen van ons zoontje dat leek ons het prettigste. toen de verloskundige er eindelijk was (45 minuten te laat) en daardoor heb ik anderhalfuur mijn perweeen opgehouden kwam ze tot de conclusie dat ons babytje het heel benauwd had en konden we met spoed naar het ziekenhuis (zelf rijden) daar ging alles zo snel en we waren natuurlijk dolblij dat ons zoontje gezond was. achteraf heb ik geen spijt dat we lekker thuis zouden bevallen en ik was ook blij dat we de eerste tijd lekker met zijn tweeen waren om samen de weeen op te vangen ( ik had namelijk een weeenstorm van 8 uur) ja dat we met spoed naar het ziekenhuis moesten vond ik wel heel eng omdat het allemaal zo snel ging is het eigenlijk een zwart gat weet er niet zo veel meer van het ging zo snel. ik weet wel dat ik dolgelukkig was dat tim geboren was en dat hij gezond bleek te zijn ik weet niet of ik het een tweede keer weer thuis zou doen maar ik denk het wel, mijn man zeker niet maar voorlopig moeten we nog niet aan een tweede denken. groetjes eefje
ik ben ook thuis begonnen maar na een uur persen kwam ze niet verder naar beneden dus met persweeen naar het ziekenhuis gegaan. ik ben blij dat ik thuis ben begonnen. volgende keer weer als het kan.
ik had in de eerste instantie graag in het ziekenhuis willen bevallen ivm veiligheid, maar omdat dit niet werd vergoed (geen medische indicatie) moest het dan maar thuis. Achteraf ben ik heel blij dat ik thuis ben bevallen, echt heel fijn om in je eigen omgeving te zijn hoor! Ik denk nu nog niet over een volgend kindje na, maar ALS dan zeker weer thuis!
hey hey Ik wilde in het begin in het ZH bevallen maar toen bleek dat de verzekering dat niet vergoede ze hadden me van het VGZ een verkeerd pakket geven en ik was voor een ZH bevalling totaal niet verzekerd ! En dat terwijl ik daar duidelijk om had gevraagd. Toen hebben we besloten om het thuis te doen en nu ben ik daar alleen maar blij om , mijn bevalling is begonnen doormiddel van een strippoging en zo bouwde mijn weeen zich de volgende dag langzaam op. Ik heb ook de hele dag tijdens de weeen nog alles gedaan. Totdat de VK en ze mijn vliezen brak toen was het snel afgelopen. Het heerlijke van alles was in me vertrouwde omgeving zijn en lekker in je eigen bedje wakker worden met de kleine. Een 2de bevalling gebeurd ook gewoon weer thuis als dit weer mag en kan.
ik heb er ook geen spijt van dat ik thuis bevallen ben, heerlijk in mn eigen bedje, vooral ook na de bevalling fijn om in je eigen omgeving te zijn. Ook al moest ik bijna wel naar het ziekenhuis (heb 2 uur geperst). Maar op het randje toch niet. Ga het bij deze ook weer thuis proberen.
Ik wilde het thuis proberen, maar dat mocht niet meer omdat ik 2 weken overtijd liep. Ben daar achteraf heel blij om geweest, thuis had mijn zoontje het waarschijnlijk niet overleefd.
Ik wilde heeeel graag thuisbevallen maar helaas.. een paar dagen voor mijn uitgerekende datum bleek dat Louise helemaal verkeerd lag dus na een mislukte draaipoging is het een ks geworden. Hierdoor mag ik dus ook niet meer thuisbevallen.
Ik ben ook thuis bevallen en heb er absoluut geen spijt van. Ik wilde in het zh bevallen maar het ging opeens heel erg snel en ik zag het niet zitten om met persweeen in de auto te gaan zitten.
Ik ben ook thuis bevallen, had weinig keus Ik had van te voren beide opties (thuis en zkh) open gehouden. Had alles voor een thuisbevalling in huis, maar ook mijn vluchtkoffer stond helemaal klaar. Ik heb een mega snelle bevalling gehad, had bij de eerste keer toucheren gelijk volledige ontsluiting, dus tijd om naar het zkh te gaan was er niet meer. Achteraf vond ik het heerlijk om thuis te bevallen, lekker in je eigen bed en onder je eigen douche en geen gesleep met de beeb in de maxicosi en auto. Maar het moet wel kunnen natuurlijk.
Ik ben ook lekker thuis bevallen en zou er een volgende keer zeker weer voor kiezen. Heerlijk in mijn eigen omgeving
Bij de eerste, thuis begonnen maar met persweeen wilde het niet vlotten dus alsnog met de ambu naar het ziekenhuis en vaccuumpomp erop. Bij de tweede heerlijk thuis na een turbobevalling van nog geen twee uurtjes! Mocht er een derde komen, dan graag weer thuis!
Ik heb in m'n zwangerschap een hele tijd getwijfel vooral in het prille begin maar toen mijn zwangerschap zo heerlijk verliep had ik al snel besloten het thuis te doen. Lekker in je eigen omgeving. Eigenlijk verliep het allemaal super iets voor 21.00 uur braken mijn vliezen en om 06.00 had ik al bijna 9 cm. Die laatste cm kwam alleen moeizaam. Dat heeft wel zowat een uur geduurd en ik had al persweeen dus moest die heel lang wegpuffen. Toen ik eenmaal mocht persen thuis wilde het helemaal niet vlotten dus toen bereidde de vk me er op voor dat we misschien toch naar het ziekenhuis moesten en ik vond het allemaal prima! Nog even op de baarkruk geprobeerd thuis en toen toch naar het ziekenhuis gegaan. M'n man en ik in onze eigen auto en de vk achter ons. In het ziekenhuis bleek dat Wesley niet goed lag met z'n hoofdje en met z'n kruin ervoor lag, waarschijnlijk zwakte de weeen daarom ook af, hij kon er zowat niet door. Nou ja, in het zkh is hij met spoed met de vacuumpomp gehaald en dit heeft 19 min. nog geduurd. Bij de allerlaatste poging van de gyn met meedrukken op mijn buik kwam hij er eindelijk uit anders was 't nog een spoed keizersnede geworden. Maar de volgende keer mag ik van de gyn gewoon weer thuis bevallen als de zwangerschap goed verloopt verder en dit zou ik ook heel graag weer willen hoor! Lijkt me toch heerlijk thuis zijn als je net een kindje hebt gekregen en als het weer niet lukt heb ik alle vertrouwen in de vk om tijdig te beslissen en dan ben ik zo in het ziekenhuis.
Ik ben ook thuis bevallen. Tijdens de zwangerschap heb ik heel erg getwijfeld, ik was vooral bang dat ik na de bevalling door complicaties toch naar het ziekenhuis moest. Het thuis bevallen is prima gegaan, lekker in je eigen omgeving de weeen opvangen. En ik heb uren onder de douche gestaan. Helaas moest ik door een totaal ruptuur toch na de bevalling naar het ziekenhuis, waar ik onder algehele narcose ben gehecht. Ik heb zelfs nog een nacht moeten blijven.. Toch zou ik bij een volgende weer thuis willen bevallen!
Toch leuk om te merken: Volgens mij is de belangrijkste reden voor moeders in spe om al op voorhand voor een ziekenhuisbevalling te kiezen: niet halverwege de bevalling naar het ziekenhuis moeten. Tot nu toe blijkt uit de reacties dat niemand dat als ZO vervelend heeft ervaren dat ze achteraf liever in het ziekenhuis waren begonnen.