Zoontje 1,5 kan ineens niet op zijn beentje staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn zoontje van 1,5 zakte vanmorgen ineens steeds door zijn ene beentje heen.
    Eerst was er niks aan de hand, hij was vroeg wakker vanmorgen dus wel erg moe op een gegeven moment. We brachten de oudste naar de psz, nog niks aan de hand, hij stapte vrolijk rond. Vervolgens heeft hij okk even zitten puzzelen aan de tafel, maar toen ik hem weer op de grond zette omdat we weg zouden zwabberde zijn beentje en leek hij er steeds doorheen te zakken, vervolgens viel hij dus ook steeds.
    Ik dacht nog misschien slaapt zijn beentje omdat hij een tijdje op het bankje had gezeten, dus ik heb hem naar de auto getild. In de auto was hij heel vrolijk dus hij had er zo geen pijn aan.
    Thuis weer neer gezet, maar hij zakte nog steeds door zijn beentje. Schoentjes uit gedaan, maar zelfde verhaal en toen begon hij ook te huilen elke keer als hij een stap wilde zetten. Toen hij op het aankleedkussen lag strekte en buigde hij wel beide beentjes zelf.
    Omdat hij erg moe was heb ik hem eerst maar op bed gebracht, als hij straks wakker wordt en het is nog zo dan bel ik met de huisarts, maar iemand een idee wat dit kan zijn?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hij is verder niet ziek?
    Mijn zoontje had pas 39-40 graden koorts en kon toen ook bijna niet lopen. Waarschijnlijk deed het ook zeer, want als hij 1 stap had gezet begon hij hard te huilen en zakte door z'n benen, hij wilde ook steeds getild worden. Na 2 dagen was het weer over, toen de koorts ook weer zo goed als weg was.

Hij heeft z'n voetje verder niet gestoten of is gisteren bv. flink gevallen waarbij z'n enkel misschien is dubbel geklapt?
    Als je zelf geen oorzaak kan bedenken zou ik inderdaad straks toch even met de huisarts bellen.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt als een vliegende heupontsteking.
    Ik zou toch wel langs de huisarts gaan want hij is nog wel erg klein.
    Beterschap!

4. Mamalon

Mamalon Actief lid

27 feb 2015
    217
    50
    28
    Daar dacht ik ook aan, heeft onze zoon ook gehad

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Hij is wel erg verkouden. Geen koorts maar ik loop wel de hele dag snot te vegen. En zelf loop ik denk ik met een keelontsteking, dus wellicht hij ook....

Hij valt vaak want het is een kleine klimaap met een flinke dosis zelfoverschatting, maar het is echt van het ene op het andere moment gekomen. Van orgen liep hij prima, hij zit even op een bankje en vervolgens kan hij niet meer lopen.

Wat is precies een vliegende heupontsteking en komt zoiets echt zo plotseling?
    <zoekt ondertussen al op google>

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoe is het nu met je zoontje ? Kon hij na zijn slaapje weer lopen of bleef het pijnlijk?

Kan het geen groei pijn zijn ? Ik heb er echt helemaal geen verstand van op welke leeftijd zoiets kan ?

Hier heeft zoontje het soms als hij heel ziek is maar dan heeft hij ook hoge koorts. Denk denk dat het dan een soort spierpijn is.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Na zijn slaapje werd hij huilend wakker (kan ook door zijn verkoudheid komen) en lopen kon hij nog steeds niet, hij begon ook te huilen elke keer als hij het probeerde. Zitten in zijn eetstoel of gewoon op de grond ging prima, dan had hij dikke lol, en kruipen ging ook.
    Dus toch maar de huisarts gebeld, ik mocht wel meteen komen alleen was de huisarts op spoedvisite en ze had geen idee wanneer die terug zou komen. Eh tja lang wachten met een dreumes is niet zo'n handig plan en dat snapte ze wel dus toen heeft ze me later op de middag vooraan het spreekuur geplaatst, heel fijn!
    Maar thuis ging het langzaam wat beter. Op een gegeven moment strompelde hij weer langs de bank. Of minder last of hij had door hoe hij moest bewegen. "Gelukkig" liep hij bij de huisarts nog steeds mank, zijn ene voetje helemaal naar binnen zettend.
    Huisarts heeft zijn heupjes bekeken en gecontroleerd op liesbreuk, maar dat was het niet. Het kwam waarschijnlijk wel uit zijn heupje maar meer kon hij er niet over zeggen.
    Conclusie, waarschijnlijk inderdaad een vliegende ontsteking in de heup. Waarschijnlijk vanzelf overgaand en hopelijk eenmalig. Als hij er vaker last van ging krijgen zou een echo van de heupjes wel verstandig zijn.
    Tegen de avond liep hij eigenlijk weer zoals normaal.
    Nou valt ons op dat hij altijd zijn ene voetje wel een beetje naar binnen draait dus dat is wel een aandachtspuntje. Huisarts maakte er niet zoveel van, maar over twee weken moeten we naar het cb dus dan wil ik het ook wel even aankaarten. Hij loopt nu al een maand of 5 dus zouden zijn voetjes inmiddels wel recht moeten gaan toch?

8. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed te lezen dat het inmiddels een stuk beter gaat! Vanochtend ook weer een beetje beter?

9. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Over het naar binnen zetten van zijn voetjes zou ik eens een manueel therapeut naar laten kijken. Het kan goed zijn dat zn beken schreef zit een daardoor zn beentje naar binnen zet. Hier namelijk ook een meisje die dat doet nu bijna twee en het blijft een 'zwakke'plek voor dr maar ze waren blij dat ik ermee langs kwam.

Deel Deze Pagina