spijt van vroege echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kreeft, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    had gister een vroege echo gehad, en daarop was alleen de vruchtzak op te zien en verder helemaal niks.
    want heb een foto gezien van me zus die had zelfs met 5 wk een echo en daar zach je duidelijk een embrio.
    en bij mij helemaal niks, ben hier wel heel erg ongerust over.

want voel sinds gister helemaal geen ongie krampen meer.
    pffff weet het echt nie meer.
    dit zijn echt de !"£$%^&*()_ wk van de zwangerschap.

eerst had k wel krampen toen was k ongerust, en nu voel k niks en ben ongerust.

k moet donderdag weer voor echo in ziekenhuis, hoop toch daadwerkelijk dat er wat te zien is.

pfffffffffffffffffffffffff

gr kreeft

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kan zijn dat je toch een paar dagen minder zwager bent dus hoeft nog niet veel te zeggen hoor meissie! kom op beetje vertrouwen in je lijf hebben... ik duim voor donderdag voor je!

3. BabyPelacani

5 nov 2008
    44
    0
    0
    Service Adviseur
    Helmond
    hier is dat ook gebeurd... bij de eerste echo met 5 weken konden ze niets zien.. behalve wat ze bij jou ook gezien hebben.. =) maakte me verder geen zorgen omdat ik las dat dat wel normaal is...5 weken later ben ik weer voor een echo gegaan en toen was de beeb zo groot als week 8...wat eigenlijk aangeeft dat ik die eerste keer niet 5 maar 3 weken zwanger zou zijn... 5 dagen later had ik mijn eerste echo bij de vk... en toen had het een groote van 10 weken en 5 dagen... of de beeb is heel snel gegroeid of er is bij de 2e echo een fout gemaakt tijdens de meting... :) (die eerste 2 echo's zijn bij een commerciele bureau gemaakt... )

Maak je je verder geen zorgen... :) het komt wel goed!

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Bij mij echo van ruim 5 weken zag je alleen maar 1 kleine zwarte vlek, een vruchtzakje ookwel zwangerschapsriem genoemd, meer ook niet.2 weken later was er wel wat te zien, al was het niet herkenbaar, je zag iig ttoen een hartjes kloppen en het waren er opeens 2! Dus voor hetzelfde geld hadden ze bij jou met 5 weken ook nog helemaal niks gezien, dat kan allemaal en ik zou me er niet druk om maken.

5. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Het komt vast wel goed, ik heb ook een echo foto gezien bij een vriendin van mij, waar ook nog heel weinig op te zien was, ook met zo'n vijf weken zwangerschap.
    En die moet nu nog zes weekjes tot de bevalling... :)

6. vlo

vlo Lid

16 dec 2008
    44
    0
    0
    had ook een te vroege echo,5weken.
    was ook alleen vruchtzakje te zien.
    twee weken later weer een echo gedaan.
    en der was een kleine hummeltje te zien met een kloppendt hartje.
    dus nergens overin gaan zitten.

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Op de eerste plaats: wat vervelend voor je! Ik kan me voorstellen dat je nu in de rats zit. Maar probeer je niet te druk te maken. Je hebt niets negatiefs gezien, je hebt gewoon niets gezien en dat is heel normaal met 5 weken. Deze week krijg je vast een puntgave echo te zien!

Maar... Ik hoop dat veel mensen dit lezen en zich realiseren dat een vroege echo heeeeel veel nadelen met zich meedraagt. Heb een week of 2 geduld en je krijgt een mooi plaatje en je kan al deze onzekerheden vermijden. Ik vind dat ziekenhuizen en VK's zulke vroege echo's gewoon in principe niet moeten doen.

8. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de rest.. snap dat je geschrokken bent, maar tis heel normaal hoor meid...

over een week zie je meer en over een paar weken zie je prachtig kloppend hartje..en ga je mega dik worden en er van balen dat je je eigen schoenen net meer aan krijgt, dat je niet meer kunt bukken om iets op te rapen.. dat je net als een eend door het leven gaat wiggle wiggle...

en dan.. dan ga je genieten van een geweldig beeb die in je armen ligt, je oren van je hoofd krijst om je daarna zo heel lief aan te kijken met ogen van "jij ben de allerliefste mama van de hele wereld"

en wat er in de tussenregel gebeurd.. laat ik maar voor wat het zal zijn..hihihiihi...

Dikke knuf meis.. (en bovenstaande is meer grappig bedoeld, dus mocht t verkeerd overkomen.. das dus niet de bedoeling he.. ;) )

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij mijn echo et 6 weken zag ik ook alleen vruchtzakje week later een baby

10. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik ben totaal geen expert maar, misschien kan het er mee te maken hebben dat het gewoon minder goed zichtbaar was?
    De dokter zei bij mij dat hij het heel goed kon zien omdat ik (toen:p) zo slank was. dat als je wat " flinker" bent het moeilijker is om alles te zien (vooral in het begin natuurlijk).

Laat het me gerust weten als het onzin is hoor!

11. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Hier was met de 1e echo ook alleen een vruchtzakje te zien. Best geschrokken want dacht al 8 weken te zijn.
    Twee weken later weer een echo en een kloppend hartje te zien. Was toen ook gelijk 8,5 week.
    Probeer niet al te ongerust te zijn (moeilijk, ik weet het).

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja ik snap ook niet waarom veel mensen al zo vroeg een echo krijgen?
    Als je een miskraam hebt gehad oke, dan snap ik het nog wel. Maar bij de praktijk waar ik zit krijg je echt pas een echo met 11 of iig tegen de 12 wkn eerder niet juist omdat je toch eigenlijk nog niks ziet.

Maar voor TS ik denk dat je idd vertrouwen in je lijf moet hebben en dat je geen ongi krampen meer hebt is niet vreemd, dat verdwijnt gewoon vanzelf.

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    maak je niet ongerust... ik had een echo met 5 weken en een paar dagen.. nou daar zag ik zelfs geen vruchtzak op.... echt waar niet overal is de apparatuur even goed en als zo,n echomiep niet goed inzoomd dan zie je dus helemaal niks.... ik heb de echofoto niet eens bewaard.... was een grote zwarte vlek..

niet druk maken hoor! er is niks aan de hand

gr Jose

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ja, dit is onzin. Met een uitwendige echo zie je misschien minder als je wat meer spek hebt maar ook dat is niet eens waarschijnlijk. Met een inwendige echo zie je even veel of weinig.
    Wat TS zegt heeft gewoon te maken met de ontwikkelingsfase van de embryo.

iedereen: PAS NA 7 WEKEN EEN ECHO LATEN DOEN!

15. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Ik denk zelf dat je misschien iets minder ver ben dan wat je zelf dacht. Zeker omdat ik lees dat je 2 vage streepjes had met kv testen.
    En met 5 weken is het al heel moeilijk hoor om wat te zien op een echo. Meestal is er ook nog geen hartactie te zien dat maakt mensen ook al heel onzeker, dus ik zal me er niet al te druk om maken.
    Je bent heel erg vroeg met een echo

16. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Persoonlijk zal ik de echo pas aanraden tegen de 10 weken. Dan zie je toch echt een mensje en dan kunnen ze ook nog het beste inschatten hoever je bent. Dit zei mijn vk hoor, het blijft toch altijd gissen wat de uitgerekende datum is. Plus wat ze ook zei is dat je kans op een miskraam met een goede echo nog maar 3 % is.

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

Nog beter! Het feit dat je het al 10 weken goed gaat en dat er op de echo niets afwijkends te zien is, geeft aan dat je zwangerschap normaal verloopt. Het feit dat we dat vastleggen op een echo, heeft niets met miskraamkansen te maken

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waarom zo vroeg?

Ik had nog niet eens gebeld met een vk op dat moment!

Met 9 weken had ik de termijn echo die eigenlijk pas met 12 weken plaatsvindt, maar omdat de vk een paar dagen eerder het hartje niet kon horen, kreeg ik eerder de echo.

Enne..... ik ben iemand met zo'n reservelaagje op m'n buik en man, wat een mooie echo was het; alles duidelijk te zien!

Als radiogolven niet door vet heen zouden kunnen, zou het wel heel moeilijk zijn om rontgenfoto's te maken he! ;)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

Deel Deze Pagina