hoi allemaal ik wilde even met jullie delen dat ik vandaag een pretecho heb gehad. de kleine lag wel heel bijzonder, namelijk met zijn arm voor zijn gezicht en daarvoor dus ook nog zijn voetjes. heb dus wel tenen kunnen tellen maar niet echt zijn gezichtje gezien. Dat is niet erg, hij wist niet dat hij op tv kwam natuurlijk haha ik ben erg blij dat hij gezond is. Volgens de echoscopiste is het zijn voorkeurpositie waarin hij lag, dus helemaal dubbel. Wel leuk om te weten voor als hij is geboren, want dan zou hij eigenlijk wel weer zo willen liggen, maar dat zal hem niet lukken wat frustratie zou kunnen opleveren. De echoscopiste zei ook dat de ligging aangeeft wat voor karakter hij heeft, namelijk een kindje dat graag de geborgenheid heeft van zijn ouders en niet een allemansvriend-kindje. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met het maken van een pretecho en wat de voorkeurspositie van jullie kindje is.
oh wat leuk gefeliciteerd, het blijft mooi he? zo'n echo, wat knap dat ze dat allemaal eruit op kunnen maken, die info is ons helaas niet meegegeven....ging nogal gehaast jammer genoeg
Ik weet van mijn schoonzusje dat de kleine in de buik steeds haar handjes in mekaar had. Nu na de geboorte is dat nog steeds als ze slaapt. Het schijnt dat dit tevreden rustige kindjes zijn. Tot nu toe... ze is 2 maanden is het zo'n tevreden en rustig meisje... soms heb je niet eens in de gaten dat ze er is Groetjes Cynthia
Wat grappig! Ons kindje lag tijdens de pretecho in dezelfde houding! Ook de handjes én voetjes voor het gezicht! Ben benieuwd of de uitspraak van jouw echoscopiste klopt, en ze inderdaad geen allemansvriend zal zijn. Dat zal ze dan wel van haar moeder hebben, want ik was als kind ook behoorlijk verlegen
Ik ben er ook wel naar benieuwd. Ons kindje lag ook zo bij de pretecho. Hij had met z'n handjes, z'n voetjes vast boven z'n hoofd. Was een heel lenig kind zei de mevrouw van de echo.
Geeen idee hoe ons kindje lag eigenlijk, is ook niet echt verteld. Wat jammer! Maar wat leuk dat jullie die info erbij kregen!
Leuk he! Ik heb gister ook een pretecho laten maken en die van mij lag ook steeds met zn handje bij t hoofdje, net als zijn zussen! Mijn dochters werden geboren met hun hand naast en op hun koppie haha ben benieuwd naar deze! Kon al echt zien dat ie op zn grote zus lijkt! Gaaf! Ben trouwens bijna 30 weken zwanger.
Lijkt me leuk, zo'n pretecho, maar hoe de baby op dat moemnt ligt, kan naar mijn idee erg weinig zeggen over wat het karakter is van je kindje! Is dat dan later ook nog zo, hoe je slaapt? Mijn man en ik slapen precies hetzelfde en zijn toch heeeeeel anders van karakter!
ik heb vandaag een pretecho gehad, en ons kindje had voor zover we konden zien geen voorkeurspositie, hij bleef steeds bewegen en duikelen. zeer actief dus. de echoscopist kon het hartje bijna niet opnemen omdat hij maar bleef springen hahaha zo druk, dat moet wel het karakter van vader zijn haha
bedankt voor de reacties tot nu toe! leuk om te lezen! Ons kindje bleef steeds in dezelfde positie liggen, veranderde geen moment van positie. ook niet duikelen of wat dan ook. dat heeft ie wel gedaan maar dat is wel een paar weken geleden. ik voel hem ook al een tijd hetzelfde liggen, een week ofzo. hij is ook al 35 cm lang. Hij ligt meestal aan de rechterkant van mijn buik, dat voel ik een beetje drukken en ik kan het ook zien als ik vanuit liggen overeind ga bijvoorbeeld. mijn buik is ook aan de rechterkant veel harder dan de linker. Volgens de ecschoscopiste heeft elk kind uiteindelijk zijn voorkeurspositie en inderdaad kun je dat wel weer terugzien na de geboorte, hoe ze dan willen liggen en soms gaat dat door in je hele leven hoe is idd in bed ligt. maar.. die van mij kan straks in de wieg niet met zijn voeten tegen zijn neus aan liggen, omdat hij nu nog geen verbening heeft kan dat wel. hij zal zich eraan kunnen ergeren dat hij niet meer in zijn favoriete positie kan liggen. volgens de echoscopiste gaf het wel aan wat zijn karakter is omdat hij zelf kiest hoe hij lekker ligt. en bij mij is dat helemaal opgekropen, heel erg beschermd. en hij lag ook nog eens erg diep en met zijn hoofd richting mijn ruggegraat. zo lag hij trouwens ook op de 20 weken echo, helemaal verscholen..
Wat leuk om allemaal zo te lezen en kleintje wat leuk dat ze die info er idd bij gaven! Of het nou klopt of niet. Ik twijfel eigenlijk of ik een pretecho moet laten maken ik heb gekeken en bij ons in de stad kunnen wij het laten doen. Het kost dan ongeveer 100 euro met 3d en dvd en dan krijg je 6 foto's is dat dan een redelijke prijs? En vanaf hoeveel weken raden jullie aan om een pretecho te laten maken?
Mijn dochter lag tijdens de echo's (heb er veeeele gehad ivm medische achtergrond + 2 pretecho's) altijd met haar handen voor haar gezichtje en ze ligt nog steeds zo! Altijd die handjes ervoor! haha!
Was dat bij Babyview? Het intrigeert me wel hoor; dat hoe het kleintje ligt van invloed is op het karakter of andersom? Karakter wordt bepaald door innerlijke aangeboren eigenschappen die verder gevormd worden door uiterlijke omstandigheden als opvoeding, opgroeisituatie en opgedane ervaringen. Dus is het nu nog veel te vroeg om te zeggen wat voor karakter je kindje heeft?
Ik hoorde al hier en daar dat 25 weken een mooie periode is om te doen volgens de mevrouw van de echo was dat 25-26 weken. omdat de baby dan wat meer vet in zijn gezicht heeft en daaraan kun je zien op wie de baby gaat lijken. wanneer je later in je zwangerschap de echo gaat laten maken dan wordt de baby te groot en ligt bijvoorbeeld met zijn neus tegen de baarmoeder wat een vertekend beeld geeft.
ja klopt in oosterwolde babyview. nou ja misschien niet het karakter (klopt inderdaad wat je zegt) maar Hoe je kindje zich gedraagt en wat ie fijn vind.
Ik heb pas 2 echo's gehad en beide keren lag de baby hetzelfde: op de rug en wild spartelend met handjes en voetjes! Wij gaan wsl ook naar babyview, kijken of hij/zij dan nog zo ligt!
onze kleine meid lag in elkaar gekropen met de handjes en voetjes voor haar gezichtje.. ook duimde ze weleens.. echt heel schattig om te zien.. hoe ons tweede kindje ligt straks ben ik erg benieuwd na.. natuurlijk gaan we over 10 weken weer een pretecho laten doen.. bij esmee hebben we die met 19 wkn en 32 wkn laten doen.. echt heel mooi! heb ze ook op dvd staan dan zie je haar bewegen.. zo bijzonder..