spijt...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    hoi allemaal!
    gister was de wijkverpleegkundige hier & ik vroeg haar of ik mn 2weken oude dochtertje ook buiten in t pierebadje mocht doen met dit weer. als t water niet koud was mocht dit, dus zo gezegd zo gedaan.

samen met mn schoonzus n haar 9maand oude zoontje t bad opgezet, met lauwwarm water (ong een graad of 33, gewoon lekker). t jochie vond t heeeerlijk maar mn dochtertje huilde alles bij elkaar! nu mocht ze ook bijna de fles maar ben nu zooo bang dat ze ziek word..:( heb dr echt spijt van!

moest het ff van me afschrijven, want mn vriend is zo nuchter over alles daar heb ik niks aan..

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik denk dat ze gewoon geschrokken is van het 'koude' water. Het zal vast niet zo'n vaart lopen dat ze zomaar ziek word.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze gaat niet ziek worden van even in zo'n badje hoor :) Ze had waarschijnlijk honger en vond die nattigheid gewoon niet zo lekker!

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik denk niet dat ze daar ziek van wordt! Je wordt ziek van een virus of een bacterie niet van een badje (of in de kou staan etc.). Het gevaar van een badje is onderkoeling, en dat merk je wel hoor als je kleine daar last van hebt (blauwe lippen, rillen etc.). Volgens de EHBO cursus die ik heb gevolgd merkt iedereen dat direct.
    Van even kort kort in een badje van 33 graden met deze temperaturen raken ze niet direct onderkoeld, wel als ze er te lang ik blijven of wanneer het hard waait bijvoorbeeld.

Misschien huilde ze omdat ze het badje wat eng vond, of toch gewoon omdat ze honger had.

Ik zou er geen spijt van hebben, komt vast goed!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ze zal er niet ziek van worden, maar voor een kindje van 2 weken is water van 33 graden best fris. Ik denk dat ze daar gewoon van geschrokken is. Maak je geen zorgen, is echt niet nodig.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ziek worden zal idd zo'n vaart niet lopen maar met 2 weken zal het ook niet plezierig zijn geweest. Mijn kindjes hadden sowieso de eerste weken een hekel aan in bad gaan. Niet zo zeer het bad zelf maar wel het uitkleden, afdrogen en aankleden, zeker met twee weken.

Ik zou er dan ook zeker nog even mee wachten, twee weken is naar mijn idee echt nog te jong, zeker als het moet eten.

7. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hier huilde mijn bijna 12 maanden oude dochtertje ook alles bij elkaar toen we gister in het badje in de tuin gingen. Ze vond het gewoon niet leuk. Trouwens de eerste 2 maanden van haar leven vond ze het normale badje ook vreselijk, toen huilde ze ook alles bij elkaar...

8. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    ze zal idd vast geschrokken zijn. Daarbij denk ik dat je haar niet echt plezier doet met zo'n badje... ;)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgende keer je badje opwarmen tot minimaal 36 graden. Wat andere al zeggen: Ziek wordt ze er niet van, maar de kans op onderkoeling is wel aanwezig. En dan is 33 graden nog erg koud. Wanneer de lichaamstemp van je kindje onder de 35 graden komt, wordt er al gesproken van onderkoeling. En dat gaat vrij vlot bij een badje wat kouder is dan de lichaamstemp.

Kinderen kunnen vanaf 6 weken hun lichaamstemp eigenlijk pas góéd regelen...

Volgende keer als het érg warm is buiten ook gewoon een heel warm badje maken. Of tenminste: Gewoon lichaamstemperatuur..

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Dankjulliewel voor de reacties! Had m beter wat warmer kunnen maken ja, maar das weer achteraf gezien.. ben allang blij dat ik me niet druk hoef te maken dst ze ziek word! Ze heb dr hooguit n minuutje in gezeten en nirmaal vind ze baddrren heerlijk. Zal wel n combi zijn van koud schrikken n een beetje honger. Volgebee x anders aanpakken dus..:)

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Toen ons zoontje 5 maanden gaven wij hem ook een koeler badje dan normaal... Hij kon het niet waarderen. Het was waarschijnlijk te fris voor haar maar zo snel worden die kleintjes ook weer niet ziek hoor :)

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ach kan gebeuren. Ik heb mijn dochter ook wel eens in een te koud bad gedaan. Badwater keurig afgesteld op 38 graden, bad gevuld, rustig uitgekleed (en tja, dan koelt badwater af:D), dochter in bad, en die begon me een keel op te zetten:), tja......... dat was koud:D

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.936
    113
    Mijn dochtertje vindt een badje ook pas lekker als het boven de 37 graden is..
    Op een gegeven moment was het elke keer krijsen met het badje, dus ik maar denken : wat doen we anders dan in het begin?? Toen bedacht dat ze het misschien wel koud vond... 2 graadjes warmer geprobeerd en ja hoor! Mevrouw lag weer heerlijk te poedelen ;) Ze is denk ik van zichzelf vrij warm en als het badwater dan net een graadje kouder is dan zij dan is het niet fijn natuurlijk.. dus nu doen we net een stukje boven het streepje 'baby bath' op de thermometer!

14. Mami

Mami Actief lid

8 nov 2010
    148
    0
    0
    thermometertje erbij en dan lekker aangenaam warm doen, niet te warm natuurlijk ;)

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    iedereen bedankt voor de reacties! gisteren gebadderd met nu wel goed warm (37gr) water n ze vond t hartstikke lekker :) vorige x toch te koud..:$

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Je moet toch een beetje leren ontdekken wat je kindje fijn vindt. Mijn zoontje houdt van wat frisser badwater. Hij vindt het water snel te warm. Je weet nu wat je kindje fijn vindt!

Deel Deze Pagina