Tepelkloven en overproductie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door shahrazed, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu mijn derde kindje weer aan de borst. En de voeding kwam meteen goed op gang. Nu dag 6, en ik heb echt overproductie. Baby mag maar beperkt drinken want die stroomde helemaal over. Door de stuwing gaat het aanhappen moeizaam en heb ik ondertussen flinke kloven. Het voeden zelf is ook pijnlijk door de stuwing. Graag advies gevraagd dus! Kolven voor het voeden leek me geen goed idee; dat stimuleert nog meer aanmaak. Met de hand wat eruit masseren lukt me niet goed.

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Wat vervelend.
    Ik had zelf enorme stuwing en mijn dochtertje moest echt vechten tegen de enorme melkstroom. Aanhappen ging ook moeilijk.
    Uiteindelijk ben ik (op dag 5 meen ik) mijn borsten eenmalig leeg gaan kolven om te 'resetten'. Was voor mijn dochtertje ook wel fijn want die kon daarna ook wat rustiger drinken en aanhappen was niet zo pijnlijk meer voor mij. Ik had niet het idee dat ik de boel opkrikte door eenmalig helemaal leeg te kolven.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Waarom bel je niet even met VBN :0343-576626 (ook s'avonds).
    Je krijgt dan een vrijwilligster aan de lijn die veel kennis heeft en advies kan geven. Is soort van stap voordat je een LK laat komen.Succes!:D

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat Zoe zegt, ik heb met een ander probleem ook een vrijwilliger gebeld (nummer opgezocht via de website) en veel aan gehad.

Sterkte!

Deel Deze Pagina