Notaris tarieven

Discussie in 'De lounge' gestart door Smoeltje, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik had vandaag wat offertes opgevraagd voor het trouwen onder huwelijkse voorwaarden en opstellen van testamenten.

My God!
    Ik schrok me rot van die prijzen; voordeligste was rond de 660 euro.

Ben ik nou een krent of zijn dit gewoon de gangbare tarieven?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een notaris is duur!
    Je kunt wel goed zoeken welke het goedkoopste is want het scheelt nogal.
    Ook bijvoorbeeld met je koopakte laten passeren....niet normaal wat dat kan schelen!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Helaas zijn dat de gangbare tarieven. Niet leuk meer!

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het is het wel waard om even in de buurt, plaatsen rondom je woonadres even te informeren, kans soms wel 100 euro schelen. Ik vond het ook nogal duur, maar ja, je hebt geen keuze (in ons geval dan) als je perse onder huwelijkse voorwaarden moet trouwen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben mischien nu heel blond maar wat houd het in huwelijkse voorwaarden?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat je niet in gemeenschap van goederen trouwt (door bijv. eigen bedrijf of vermogen)

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Klopt, bij gemeenschap van goederen word alles bij evt scheiding gedeeld, je vermogen en je schulden. Bij de huwelijkse voorwaarden kun je er voor kiezen om alles gescheiden te houden (cd van jou, cd van mij :) ), dat heet "koude uitsluitsel" maar je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld alleen het bedrijf van de partner uit te sluiten. Mocht er een scheiding komen dan word alles gedeeld behalve het bedrijf. Daar heb ik dan niks mee te maken. Heeft wel voordelen, als je bijvoorbeeld een huis koopt dan kun je die op de naam zetten van de gene die het bedrijf niet op zn naam heeft staat zodat ze er bij het eventuele failliet gaan van het bedrijf niet aan het huis kunnen komen.

Snap je het nog?

Liefs,
    Wup

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Wij hebben alles op laten stellen door een notaris die net voor zichzelf was begonnen. Hij had al jaren bij een notariskantoor gewerkt, dus ervaring zat en we kenden hem viavia. Omdat hij net voor zichzelf begon, had hij ook nog een tijd lagere prijzen. Scheelde aanzienlijk.

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij zijn 7 jaar geleden getrouwd, ook onder
    huwelijkse voorwaarden.

wij waren toen ruim 1000 gulden kwijt,
    ik schrok me ook kapot van die prijs!
    en feitelijk het enige wat die notaris doet
    is een handtekening zetten...

10. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Je kan beter gaan notaris-shoppen want er zit een hele hoop verschil tussen notarissen, wij hebben het niet gedaan en zitten nu met een rekening van 660 euro voor een aanpassing in ons testament, ik heb gehoord van iemand anders die al voor 300 euro minder kon.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Inderdaad even shoppen onder de notarissen. Ze hanteren allemaal hun eigen prijzen.

Kwebbel

12. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Gewoon offertes opvragen. Soms scheelt het echt honderden euro`s.
    Als ik jou was zou ik ruim rond je woonplaats gaan zoeken. Vaak haal je de reiskosten er wel weer uit.
    Succes!

13. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik zou ook zeker even opvragen welke notaris GOED is; als je bv een koopovereenkomst voor een hius of hypotheekakte laat maken, dan is dat allemaal redelijk standaard werk en is de kwaliteit van de notaris iets minder van belang. Maar bij huwelijkse voorwaarden en zeker testament, maakt het wel verschil hoe de aktes zijn opgemaakt en dat moet gewoon goed zijn!

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
  15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

600 euro?

jee, ik heb het verkeerde vak gekozen!
    wat een afzetters :confused:

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Afzetters? Oe laat ik nu net bij een notariskantoor werken! ;) Geeft niet hoor! Maar dit zijn gangbare prijzen en het kan idd verschillen (vooral per) regio. Dit komt omdat de tarieven vrij zijn en daardoor een enorme concurrentie-strijd is tussen de notarissen en daardoor prijzen dalen. Vroeger betaalde je voor testament 5000 gulden, nu 'nog maar' 250 euro. Enne het is geen 'druk op de knop' hoor, is allemaal veel werk, achter de schermen.

Maar goed, ik zou vergelijken op www.degoedkoopstenotaris.nl en een paar opbellen.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

heb jij tenminste wel het goeie vak gekozen! :)

wij zijn bezig met trouwplannen en willen onder huwelijkse voorwaarden trouwen (vanwege bepaalde toekomstplannen) maar als het zo duur is het misschien goedkoper in gemeenschap van goederen te trouwen en de boel maar te verdelen mocht het fout gaan! ;)

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja dat denk ik ook ;)

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bij de meeste notarissen kun je ook gewoon vrijblijvend een afspraak maken voor informatie (half uur is gratis) Dan kan je gelijk vragen wat het kost...zo kan je er langs meerdere gaan.

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij zitten donderdag bij notaris huis wordt overgeschreven van mn ex op mn vriends naam
    985euro ! niet normaal

Deel Deze Pagina