Wat verwachten eerste zwemles?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by SydneyGirl, Apr 6, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Zoontje heeft vanavond z’n eerste zwemles en ik vroeg me af wat ik kan verwachten en of jullie logistieke tips hebben om het allemaal zo makkelijk mogelijk te maken. Sowieso is het op een beetje een rottijdstip qua eten (half 6 tot kwart over 6) en ik moet m’n baby van 2 maanden meenemen. Tips en adviezen zijn heel welkom!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Thuis zwembroek aan, onesie erover.

Ik heb verder geen idee hoe een eerste les eruit ziet. Hier hebben we altijd ouder&kind zwemmen gedaan en dan stromen ze door in aparte groep aangezien waterwennen dan niet meer nodig is.
    Maar volgens mij is het bij ons niet meer dan beetje spetteren, heen en weer rennen naar de overkant. Oren in t water.
    Maar ligt ook aan de zwemmethode.

Daarna afdrogen, onderbroek aan, onesie weer aan en hup naar huis.

SydneyGirl likes this.
  3. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,301
    17,195
    113
    Dat inderdaad.

4. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,301
    17,195
    113
    Hoe kom je uit qua voeding?

Ik moest ze ook meenemen vaak. Dan was het gewoon maxicosi op de kinderwagen klikken. En probeerde zo te mikken dat ze onder zwemles wilde drinken. Want na zwemles is het even te hectisch dus ze moesten minimaal een uur vooruit kunnen ;)

SydneyGirl likes this.
  5. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Idd thuis alvast een lekker warme onesie aan. Vooral alvast een onderbroek in de tas doen (dat ben ik een aantal keer vergeten). Ik vind een extra handdoek om op de grond te leggen ook altijd fijn. M krijgt als ze uit de douche komt altijd zo’n cape handdoek aan. In de kleedkamer leg ik deze op de grond en zij gaat hier dan op staan. Dan nog even verder afdrogen met een normale handdoek.

SydneyGirl likes this.
  6. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Geen idee :confused: Voed op verzoek en wisselt nog erg per dag qua tijdstippen, net als het slapen enzo. Hebben nog niet echt ritme in de zin van vaste tijden voor alles. Maar goede tip om te kijken of ik daarmee wat kan spelen!

7. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,301
    17,195
    113
    Ja hier was het ook op verzoek maar dat kon dus ook mijn verzoek zijn ;) Afhankelijk vab hoe laat ze moesten probeerde ik dan. Oudste 2 hebben bijv ook tijdje van 2 tot 3 ofzo gehad, dab was het voeden, in de auto in slaap vallen en dan bleef hij vaak wel slapen tot (bijna) weer thuis.

Komt wel goed. Lijkt nu misschien allemaal ingewikkeld maar dat valt wel mee.

SydneyGirl likes this.
  8. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Inderdaad thuis al klaar maken voor de zwemles en makkelijke kleding aan doen.

Bij ons is de eerste paar lessen echt watervrij maken en elkaar een beetje leren kennen. Omdat mijn dochter al heel vrij was ging ze gemakkelijk mee in het ritme en de oefeningen. Hier zwemmen ze in badje van 60cm en 110 cm diep. Met en zonder drijfmiddelen en doen ze spelletjes qua kijken onder water en de bewegingen met de benen en armen

SydneyGirl likes this.
  9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Ik kleed mijn zoon thuis om: zwembroek en makkelijke joggingbroek aan en een onderbroek gaat in de tas.
    Ik zie ook veel onesies in de kleedkamer, maar dat vind ik echt ondingen en dat heeft mijn zoon dus niet. Tegenwoordig neem ik zijn pyjama mee (geen onesie dus, maar gewoon twee delen) en dan gaat hij mee naar huis in zijn pyjama.
    En ik gebruik een xl hydrofieldoek ipv een handdoek. Even om hem heenslaan en hij is al zo goed als droog.

Dubbelgeluk, SydneyGirl and Vero0504 like this.
  10. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,780
    7,367
    113
    Wij zijn er net vanaf op een rottijd (kwart voor 5 tot half 6), hij heeft net zijn zwemdiploma.
    Maar wat ik altijd deed was hem thuis zijn zwembroek aan laten trekken met trui erboven. Broek deed hij al niet meer aan.
    In de tas een handdoek, onderbroek en pyjama.
    Ik reed altijd naar huis tussendoor, want met corona mochten we toch niet in de kantine zitten, en meekijken kan hier nooit, alleen bij de 1e les en kijkles.
    Mijn jongste moest wel altijd mee, maar ze was al 1,5 toen zoon startte dus had geen melk meer.
    Bij de oudste moest zijn broertje wel mee toen hij baby was, dan mikte ik idd net op voeding voor we weg moesten of ik voedde daar tijdens zwemles.
    Uiteindelijk nam bij ons het afdrogen amper 5 minuten in beslag, 5 minuten naar huis rijden, dus 10 minuten dat er echt geen voeding mogelijk was, dat was wel te overzien ;)

SydneyGirl likes this.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Inderdaad iets makkelijk om in om te kleden.
    Hier waren de zwemlessen van begin af aan in diep water, dus direct met zwemvestje erin springen en gaan met die banaan.
    Hier zit je er als ouder continue bij trouwens aan de kant. Dus dan moet je voor evt broertjes en zusjes ook voor iets luchtigs zorgen.

SydneyGirl and Adje like this.
  12. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Hoewel ik me best kan voorstellen dat ouders het fijn vinden om iedere les te kunnen kijken, ben ik echt heel blij dat dat hier niet kan. In ieder geval niet vanaf de kant. Als ik iets saai vind, dan is het wel kinderen die alleen maar heel veel baantjes trekken :roflmao:

SydneyGirl likes this.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vond het altijd wel leuk om te zien. Het is hier een survival diploma, dus ze doen van alles.

SydneyGirl likes this.
  14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Mijn dochter deed ook zo'n methode waarbij ze meteen het diepe in gingen, vond het juist veel leuker en speelser dan bij mijn zoon. We waren verhuisd, ander zwembad en andere methode, was wel saaier.
    Bij beide baden mocht je blijven kijken, groot raam bij de kantine. Bij het ene bad mocht je de eerste 10 minuten ofzo ook aan de kant zitten.

SydneyGirl likes this.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,872
    5,149
    113
    Home
    #15 Anna009, Apr 6, 2022
    Last edited: Apr 6, 2022
    Thuis alvast omkleden en pyjama erover heen
    Trek zelf niet iets te warms aan ;)
    Shampoo mee en daar gelijk douchen

Mijn jongste was ook iets van 2 maanden
    Ik had toen zwemles in de zomer en ging vaak buiten op een bankje zitten te voeden
    Probeerde het voor zwemles te doen maar lukte niet altijd
    Binnen vond ze echt te warm en begon ze snel te huilen

SydneyGirl likes this.
  16. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Oh nee, ik vind het doodsaai. Ze doen hier ook wel andere dingen, maar er moeten ook veel meters gemaakt worden en daar heb ik helemaal niks mee. Altijd al gevonden. Maar dat heb ik ook met andere sporten, zoals hockey of voetbal. Dat zie ik dan gewoon als mijn moederplicht, maar leuk ga ik nooit vinden :oops::roflmao:
    Kijken bij sporten als karate of dansles vind ik dan juist wel weer leuk.

Badje 1 en 2 zijn hier nog goed zichtbaar vanachter een raam in de brasserie. En zoon vraagt ook altijd of ik daar ga zitten, ondanks dat hij geen oog voor me heeft tijdens de les. Dus daar zit ik dan braaf, maar wel met mijn e-reader in de hand.
    Vanaf badje 3 is het haast niet meer te zien en dan is het voor mij een uurtje verplicht ontspannen en heb ik meer dan genoeg aan af en toe een kijkles.

SydneyGirl likes this.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,164
    23,244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, eens! Zwemles was voor mij (buiten Corona als de kantine dicht was) even een uurtje voor mezelf. Latte macchiato erbij. Beetje kletsen met andere moeders. Heel gezellig altijd :roflmao:

SydneyGirl and Adje like this.

Share This Page