Ontslag per 1 december zoo verdrietig

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik moet het even van me afschrijven...
    Heb gisteren telefoon gehad van mijn zorgmanager en ik ben per 1 december mijn baan kwijt. Heb zo gehuild, ik vind het zo erg.
    Niet alleen omdat we dan een inkomen minder hebben, maar ook omdat ik met heel mijn hart gezorgd heb voor mijn bewoners.
    Ik heb 4 jaar in de zorg gewerkt, eerst als uitzendkracht, toen als flexer en sinds 6 maanden vast op een afdeling (waar ik het altijd al naar mn zin had).

Ik ben niet zomaar ontslagen, zit een heel verhaal aan vast, maar dat is te lang om te typen. Het komt erop neer dat ze bij ons een reorganisatie houden en ze daar alles op gooien. Ik moest 2 testen doen, 1 evc traject kennen sommige van jullie misschien wel (ik heb geen diploma's voor de zorg), dat evc traject had ik niet gehaald, helaas op punten die totaal niks met de zorg te maken hebben maar oke.
    Daarna mocht ik nog een IQtest doen, daar heb ik te laag op gescoord, en dan met name bij het ruimtelijk inzicht. (heb ik altijd al problemen mee gehad, ik zie dat niet en dat heb ik nooit gedaan).
    Taalvaardig scoorde ik gewoon normaal, dit alles was voor een opleiding niv2, waarbij je geen rekenen nodig hebt.
    Vindt het dus ook nog eens vreselijk oneerlijk dat ze me hierop ontslaan. Dit is even de verkorte versie.

Ik heb nog aan mijn manager gevraagd (die overigens heeel oke is) of hij niet een goed woordje voor me kon doen, omdat ik weet dat ik niv2 aan kan en omdat ik mezelf gewoon wil bewijzen. En niet dmv een IQtest, maar gewoon omdat ik weet dat ik die opleiding kan halen. Hij wilde het wel doen, maar zei dat de kans heeeel erg klein zou zijn.:(

Ik vind het zooooooooooo erg. Ik had het zo naar mn zin op mn werk en ga mn bewoners (en sommige collega's) zo ontzettend missen.
    Werk,ondanks sommige dingen, altijd met veel plezier en vond het niet vervelend om te werken. Kan me ook niet indenken dat ik daar niet meer zal werken:(

Ik voel me ook zo dom dat ik een IQtest op niv2 niet eens kan halen terwijl ik ook opleidingen heb gevolgd op niv4 (alleen door omstandigheden niet afgemaakt).
    Ik schaam me ook gewoon heel erg en ben boos op mezelf, ik ben altijd beperkt met opleidingen omdat ik niet kan rekenen dat hele wiskunde is mijn hele leven al een probleem:(
    Sorry voor het lange verhaal maar ik moest dit gewoon even kwijt.

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    aal:

meis ik hoop voor jou dat je heel snel een nieuwe baan hebt gevonden...
    Klinkt misschien een beetje qru wat ik nu zeg maar in de zorg vragen ze zooo veel mensen....

sterkte met zoeken en sterkte met alles

3. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Een IQ test zegt niet veel hoor. Je kan jezelf trainen op deze testen en na flink een paar keer oefenen krijg je ze echt door en scoor je net als een professor. Wel balen zeg! Sterkte ermee. Je zal echt wel snel wat anders vinden, al is het wel shit dat je oude vertrouwde werkomgeving er niet meer zal zijn. Maar dat komt vast wel weer ergens anders. Het beste hoor!

4. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

hey meis;

wart moeilijk voor je zeg! Vooral het feit dat je al de mensen voor wie je met zoveel liefde hebt gezorg nu achter je moet laten! Veel sterkte hoor!

digiknuf
    Susy

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Niks om je voor te schamen!! Het is slechts een moment opname.
    Wel gek dat je het pas zo kort van te voren weet. Hebben ze geen opzegtermijn ofzo?

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ah meis wat klote!

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey meid,

goed dat je hier even je verhaal doet. Heb je gister nog even kunnen uithuilen bij moeders? Ik hoop het wel.

Ik vind het zo raar dat ze je beoordelen o.a. op je iq, terwijl ze je zouden moeten beoordelen op je werkhouding, inzet, contact met bewoners.

Wellicht dat je manager je nog kan aanbevelen bij een andere instantie? Dat zou mooi zijn. Zorg iig dat je een getuigschrift meekrijgt.

Even een heel dikke virtuele knuffel voor jou!

xxx

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hey meis, kun je niet alsnog een opleiding proberen te gaan volgen om wel je diplomas te halen? Misschien kun je daarna er wel weer solliciteren.

Ik heb zelf stage gelopen in een zorgcentra, vond het geweldig, vooral de mensen die je moest helpen die leggen een grote vertrouwen in je handen en jij moet zorgen dat je die vertrouwen behoud. Toen mijn stage tot einde liep ben ik huilend naar huis gegaan. Had het gevoel dat ik hun in de steek liet enzo. En omdat er ook een aantal waren die "op" waren, wou ik graag dat ik met die mensen nog even een lolletje kon maken, of gewoon lekker praten over vanalles.

Ik hoop dat er alsnog een oplossing voor je komt meis. En je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor. Ik heb ook nooit mijn opleiding af kunnen maken helaas. Wel veel spijt van. Mijn IQ is ook niet zo hoog. Maar ik schaam me er niet voor. En dat moet jij ook niet doen.

Suc6 met alles.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat van die IQ test ik moest ook een opdracht doen met figuurreeksen. Dat heeft met ruimtelijk inzicht te maken en dat is iets wat je moet zien. Op de middelbareschool zei mijn wiskunde leraar toen al tegen mijn ouders, dat als je dat niet ziet, het ook nooit gaat zien. En dat is bij mij gewoon het geval, ik had dat zelfs op de basisschool al.
    Het verpest voor mn gevoel zoveel en haalt ook best mijn eigenwaarde naar beneden.:(
    Ik weet dat ik niet dom ben, maar ik voelde me gewoon zo dom dat ik zelfs een test gebaseerd op niv1&2 niet goed op gescoord heb.

@mama van marit er is zoals ik al zei een heel process aan vooraf gegaan en tja reorganisatie he...

@daan ja heb niet echt gehuild maar vond het wel fijn om even bij mn ouders te zijn. Dat deed me wel goed en heb er met hun ook wel fijn over gepraat.
    Ik wou dat ze daar naar keken, dan zouden er wel een paar andere collega's zijn die zo kunnen vertrekken. Maar helaas...

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Ja bij een reorganisatie kijken ze niet echt naar hoe je je werk uitvoert helaas. Echt enorm balen Aaliyah, triest dat het zo moet.
    Maar met jouw positieve instelling en werkhouding vind je vast snel ergens een andere baan.
    Heel veel succes!

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wat jammer zeg!

En wat belachelijk ook eigenlijk... :x
    Je zou toch zeggen dat de liefdevolle verzorging die je aan de mensen geeft niet opweegt tegen het eventueel missen van ruimtelijk inzicht. :(
    zijn er nog meer mensen ontslagen?

Maar ik weet wel dat eisen (wat betreft het rekenen) steeds strenger worden (maar dan met name in het ziekenhuis). Er kwam na onderzoek nog niet zo heel lang geleden na voren dat het personeel echt niet goed genoeg kon rekenen en er zo steeds meer fouten met o.a medicatie gemaakt werden.
    Ik ben zelf ook echt UBER slecht in rekenen, ook op de basisschool al, ik liep zelfs een klas achter. ;) Ik zie het gewoonweg niet.
    En het zou echt een steek in m'n hart zijn, als ze me daarop zouden afrekenen, terwijl ik met hart en ziel m'n werk doe (verpleeghuis)

Sterkte en ik hoop dat je heel snel weer een andere baan hebt, je zou zeggen dat het voor het oprapen ligt.

12. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    het is jammer dat als je je beroep goed uit oefend je wordt ontslagen vanwege een paar testen...die wat minder zijn terwijl je je werk goed doet...vind t heel erg voor je meid, veel sterkte en succes in de toekomst..

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    och wat verdrietig....
    sterkte meis! wat ontzettend erg...

enne is al eerder gezegd , maar die testen , dat zijn echt moment opnames hoor!

knuffel voor jouw! en hoop dat je snel een nieuwe leuke baan vind..!!

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hoeven in ons verpleeghuis niet te rekenen met de medicijnen dat doet de arts, dat mogen de 3IGers bij ons niet eens:).

Bedankt voor jullie berichtjes meiden! Dat doet me goed.
    Ik zie er nu al tegen op dat ik straks (als ik mn vakantie niet opneem) op 29 nov mn laatste werkdag zal hebben...:(

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wat vervelend dat je je baan kwijt bent en dat nog wel vlak voor de feestdagen. Dat van dat rekenen: heb jij geen dyscalculie (zoals je woordblindheid hebt , hebben sommige mensen dat met cijfers en getallen). Dan zou je misschin vrijstelling kunnen krijgen op dat onderdeel van de iqtest.

Ik hoop dat je heel snel werk vindt. Hopenlijk iets in de zorg,want daar ligt je hart als ik dit zo lees!

16. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Meid.. dikke, dikke knuffel!! Dan moet ik me helemaal stilhouden.. ik heb nog een paar maandjes om iets te zoeken..

Xx

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @poohbeer2 ja ik probeer het zonnige ervan in te zien dat ik iig niet mn diensten hoef te draaien met kerst maar bij mn gezin kan zijn dat gezond is:) (ik moet toch wat om een beetje positief te zijn;))

@queenbee thnx meid en je hoeft je niet stil te houden het is altijd erg als er een reorganisatie is of ontslagen vallen

18. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    He bah wat vervelend zeg!!

Ik wens je veel succes en hopelijk heb je snel een andere job..

Dikke knuf

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Bah wat vervelend!
    Dikke knuffel, ik hoop dat je snel een nieuwe baan hebt waar je het net zo naar je zin krijgt!

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    o meid wat jammer zeg! Ik hoop voor je dat je snel wat vind wat ook naar je zin is.
    Wil ik nog wel even zeggen dat ik het vreemd vind dat je manager jou belt met dit soort nieuws.
    Lijkt mij dat je dat niet even via de telefoon verteld maar persoonlijk.
    Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina