Hallo dames, De titel zegt het al, wie heeft er ervaring met een inleiding na een ks? ik ben de eerste x gewoon bevallen en heb de tweede x een spoedks gehad ivm placenta loslating. Nu wil de gyn me uiterlijk tot 41 wk laten lopen ivm met de voorgeschiedenis. Houd dus in dat ze me as vrijdag in gaan leiden als het er nog niet is... Ik heb hier heel de zwangerschap geen rekening mee gehouden en ben zelf niet zo'n voorstander van kunstmatig opwekken. Ik vind dat de natuur gewoon zijn gang moet gaan, maar begrijp de gyn natuurlijk... Nu had hij het over een ballonkatheter en vliezen breken, want daar komt geen medicatie aan te pas... Ik ben ook heel bang dat ik dadelijk uren pijn lijd en dan alsnog een ks krijg, want bij inleiden is die kans groter. Zou ik aan kunnen geven dat ik zo min mogelijk medicatie wil o.i.d?
Bespreek je angst! Ik heb begrepen dat ze na een ks geen gebruik maken van hormoon veters of ovules omdat je dat niet kunt reguleren. En zodoende de kans dat het litteken zou scheuren groter is. Een infuus is wel mogelijk omdat dit beter te doseren is. Ik neem aan dat ze dit alleen doen als er geen andere mogelijkheid is. Ik zou het gewoon bespreken! Veel succes
Zoals hierboven ook al werd genoemd; de kans op complicaties ( baarmoederruptuur) is groter bij inleiden na een ks, ik wil je helemaal niet bang maken natuurlijk, maar de reden dat ik dit naar voren breng is dat er, om deze reden besloten is dat ik niet wordt ingeleid, maar een ks krijg als ons moppie nog niet geboren is met 39 weken. Ik denk dat het met name belangrijk is dat je zorgen en vragen bespreekt met de gyn!
Dit topic is bijna identiek aan het topic wat ik begin juli plaatste! Ik had exact dezelfde angsten als jij! Na mijn ks in 2010 ben ik op 7-7 ingeleid na een zwangerschap van 41+1. Ik ben ingeleid met een ballon, strippen van te voren had geen effect. De ballon is op zondagochtend vroeg geplaatst en heeft een hele dag gezeten. In de nacht van zondag op maandag kon ik hem er voorzichtig "uittrekken". Ik had toen 3 cm en de volgende ochtend werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik een infuus met weeënopwekkers. Per 20 min werd het infuus hoger gezet, er was een max van 5 verhogingen als ik me niet vergis, dit ivm litteken ks. Ik lag rond 9.30 aan het infuus en rond 12.00 kreeg ik de eerste weeën. Deze waren nog niet pijnlijk. Rond 13.00 kreeg ik hele heftige weeen om de halve minuut, ik had toen zo'n 4 cm. Binnen een half uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik naar de verloskamer. Na 19 minuten persen is onze dochter geboren. Ivm de snelheid van de bevalling had onze dochter het wel moeilijk, haar hartslag dipte door de snel opvolgende persweeen. Ik kreeg tussendoor zuurstof via een kapje en heb een knip gekregen. Al met al is het me 100% meegevallen. De weeenstorm was even minder maar verder was het goed te doen! Ik was tijdens de inleiding geen moment bang terwijl ik me van te voren wel druk maakte. Ik had wel duidelijke afspraken gemaakt, deed de ballon niks na 24 uur dan zou ik een ks krijgen. Absoluut aangeven wat je wel en niet wilt, het is jouw lichaam en jouw kindje!