welke leeftijd rietje?

Discussie in 'Voeding' gestart door maartjev, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hallo dames,

Met welke leeftijd kunnen de meeste kinderen met een rietje drinken? Hoe was dat bij jullie??

En geef je je kindje dan een gewoon rietje, een 'speciaal'(?) rietje, of zo'n antilek beker met rietje?

2. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

De mijne kan al anderhalf maand uit een rietje drinken van een pakje.
    Heb toen gelijk een difraxhouder gekocht hahaha
    Ze krijgt ook enkel drinken uit een pakje wanneer we weg zijn.
    Toen ze 7 maand was uit zo een nubby rietjesbeker maar dan wel oude model.
    Nu heb ik laatst pas(2 week terug) weer die nieuwe model nubby rietjesbeker uit de kast gehaald en die lukt nu ook.
    Rietje is totaal anders dan de vorige model en ze moet het echt doorhebben om erin te happen.
    Owjah, en die fruit to go zakjes van AH kan ze ook uit drinken : )
    Ze drinkt over het algemeen alleen uit een tuitbeker (geen fles meer)

Liefs Aicha

p.s ben zelf ook wel benieuwd want van anderen hoor ik dat die kleine van mij al heel vroeg uit een pakje met rietje kan drinken.

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova kon toen ze 7 maanden was uit een rietje drinken. Eerst een gewoon rietje geprobeerd en toen had ze die Nuby rietjes ook meteen door.
    Ik heb het haar geleerd door het rietje in het drinken te donpelen. Dan bovenop m'n vinger gezet en dat de onderkant van het rietje in haar mond doen. Ik liet m'n vinger dan pas los als ze begon te zuigen. Ze had het zo door.
    Echt ideaal want vanwege haar reflux waren de antilekbekers een drama bij ons omdat ze dan op haar rug moest liggen. Dit ging prima.

4. Alita

Alita Niet meer actief

hier drinkt ze ook al een tijdje uit een flesje met zo`n rietje, gewoon geven, hier klaagde ze wel even maar uiteindelijk overwint de dorst toch he...niet dat ik haar heb laten lijden he hahahaha

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Kunnen jullie daar even een plaatje van zoeken en eens posten?? Ik ben benieuwd wat jullie dus gebruiken!!!

6. Alita

Alita Niet meer actief

ik gebruik eentje van prenatal, is gewoon een plastic rode beker met een gele dop met een rietje erin vast en anti-lek ook erg handig, zo kan ik gewoon water geven en is niet zo duur als die avent enzo.. heb geen plaatje

7. Mijn kleine drinkt al vanaf 7 maanden uit een rietje. Ik gebruikte eerst die kleine rietjes die op pakjes drinken zitten. Nu gebruik ik gewone rietjes. Hij had het in een keer door, gaat prima zo :)

Deel Deze Pagina