Welke functies met kinderen werken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben mijn administratieve baan helemaal zat. Na 11 jaar wil ik gewoon eens iets anders. Ik zou graag met kleine kids willen werken, maar me om laten scholen tot spw-er is zo lastig te combineren met werk en kids (heb er zelf 2).

Wat zijn nou andere leuke beroepen waarbij je toch met kinderen te maken hebt en de opleiding iets minder lastig is te combineren.

Bovendien denk ik ook dat het tegenwoordig niet slim is om je om te laten scholen voor kinderopvang ,toch?

2. Dana

Dana Niet meer actief

misschien iets administratiefs in de medische wereld? bijvoorbeeld als secretaresse op een kinderafdeling zoiets? dan lijkt omscholen me minder zwaar/grote stap.

ik weet alleen niet of daar nu veel werk in is.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee is niet veel werk in. De ziekenhuizen raden af om aan een opleiding te beginnen omdat er steeds minder werk in komt.

Maar ik wil eigenlijk ook meer iets doen met de kinderen!! Geen administratie meer. Of het moet gedeeltelijk zijn.

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik denk eerlijk gezegd dat tegenwoordig alles wat je wit met kinderen wilt doen , dat je je moet omscholen ! Zelfs als je gastouder wilt worden! Tja anders blijft er nog zwart oppas werk over, maar of je dat wilt! Succes

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Die omscholing is zeker een stuk eenvoudiger, maar dat wil ik niet!
    Ik wil juist met meerdere mensen werken. Alleen thuis met een aantal kids lijkt me niks.

Ik zoek gewoon een leuke kinderopleiding die goed te combineren is met werk en kids.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja, ik denk dat vanuit een administratieve baan je sowieso een best flinke omscholing moet doen wil je met kinderen kunnen werken. Een avondstudie ofzo dan?

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zwemonderwijzer? Die opleiding is denk ik wel te combineren. In mijn opleiding zaten meer moeders indertijd. Indertijd was de opleiding zelfs nog een stuk langer dan tegenwoordig.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik doe spw-jeugdzorg in 1 jaar.
    Kan vele kanten op met deze opleiding.
    Alles in 1 jaar doen is pittig, maar wel te doen.

Ik wil straks graag met kinderen en ouders werken, die moeite/ problemen hebben met de opvoeding van hun kinderen.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Op zich kan ik voor de studietijd nog wel iets regelen. Dat zal vooral in de avonduren moeten. Maar ik zit gewoon met de stages. Je moet minimaal 20 uur per week stagelopen. En ik heb al een betaalde baan van 2.5 dag, dus dat kan dan toch nooit? En werken en leren betaald gewoon te weinig om mijn vaste lasten te kunnen blijven betalen. Dat maakt het zo moeilijk!! En eigenlijk bijna onmogelijk!!

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Bij welke opleiding doe je dit?

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    Ik doe dit officieel bij Pyon, maar krijg het diploma van ROC Twente.
    Pyon is in december failliet gegaan (erg fijn zo vlak voor je examen) en het ROC neemt dit nu over. Nu weet ik niet of ze dit alleen doen tot iedereen afgestudeerd is, of dat ze het helemaal overnemen en je dus nog aan kunt melden, maar dan zou je hun even moeten bellen.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben orthoptist en werk veel met kinderen. Alleen is dit een vierjarige voltijdopleiding, dus dat is niet handig voor je denk ik.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zit ook weleens te denken aan een basisopleiding voor kinderopvang ofzo. Dan hoef je nog geen stage te lopen, maar kan ik al wel zien of het echt iets voor me is..

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar ik denk dat je juist dmv stage komt te weten of het echt iets voor je is?

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    Helemaal mee eens. Ik liep stage in de doelgroep pubers ;) en dacht echt dat dit mijn doelgroep was. Heb een hele leuke stage gehad, maar aan het einde kwam ik er toch achter dat dit niet mijn doelgroep is, maar meer wat jongere kinderen, kinderen na de pubertijd en ouders.

16. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Tja als ik zie wat je allemaal niet wilt dan denk ik dat het toch niet iets voor jou is. Bedoel ik niet verkeerd maar je iets anders wilt gaan doen dan moet je gewoon keuzes maken, en zoals umm het ook al zegt, met een stage kun je pas merken of het iets is voor je of niet, dat leer je namelijk niet uit de boeken.

Ik heb de opleiding verzorgende IG gedaan, de lessen op school vond ik geweldig, al die termen ed erg interessant, ik was er heilig van overtuigd dat dit was wat ik wilde, nou na de 2e week stage ben ik gestopt want ik vond het verschrikkelijk.

Waarom volg je dan niet gewoon via de LOI of de NTI een opleiding, kun je op de momenten dat kinderen slapen, naar school zijn of what ever leren en krijg je gewoon een diploma zoals op school, scheelt je ook weer oppas zoeken en heb je een keer een dag dat je wel wilt leren en dat er op de kids word gepast dat kan dan altijd. Maar ik denk zowieso dat je een stage plek moet zoeken, denk namelijk echt wel dat dat het belangrijkst is in zo'n traject.

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja daar heb je ook gelijk in. Alleen moet je tegenwoordig voor elke opleiding veel stage lopen. Minimaal 20 uur per week!

18. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    Via de LOI moet je volgens mij ook stage lopen (alleen niet bij de basisopleiding).
    Misschien eerst vrijwilligerswerk 1 dag in de week? Dan krijg je ook een beetje een idee of je het leuk vindt.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Tja dan zal het passen en meten worden. Sowieso zou ik ruim op tijd op zoek gaan naar een stageplek, die zijn ook niet simpel te vinden. Daarbij moet het dan natuurlijk nog te combineren zijn met je werk en je kinderen.. lijkt me best lastig.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    het is gewoon dom en klote dat ik mijn spw opleiding vroeger niet heb afgemaakt en voor administratief ben gegaan.
    ik wil gewoon een leuke baan waarin ik echt mijn ei kwijt kan.

Deel Deze Pagina