Spinazie opnieuw verwarmen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Darlagirl, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Spinazie 2x opwarmen ?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, want .....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Voor mezelf doe ik het wel eens als het ergens doorheen zit (liever niet). Maar voor mijn zoontje doe ik het niet. Ik heb verhalen gelezen over een kindje wat op de eerste hulp terecht kwam door zo'n nitraatrijke groente die niet goed bereid was.

2. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum

precies .

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Nitraat wordt niet bij heropwarmen omgezet in nitraat, maar bij verwarmen in het algemeen. Bij heropwarmen wordt er dus nog meer nitraat omgezet, maar het is een tijdje geleden gebleken dat die hoeveelheid lager is dan altijd werd gedacht en niet meer onveilig is voor gezonde mensen.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Precies. Ik heb begrepen dat je ook beter geen vis kunt eten bij nitraatrijke groenten omdat dit ook zou zorgen voor omzetting in nitriet ...

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

spinazie voor de kids warm ik nooit 2 keer op omdat idd gezegd wordt dat dit niet goed is en met hun ben ik gewoon heel voorzichtig.

ik krijg mn eten niet weg als het een beetje afgekoeld is dus ik warm het voor mezelf wel weer een keer op

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Let op, er is ook een verschil tussen verwarmen en verhitten.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Als je de spinazie snel hebt laten afkoelen kan je het prima nog een keer opwarmen. Dat hele nitraat/nitriet verhaal is zo achterhaalt als ik weet niet wat.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ik doe het altijd maar gewoon niet. Heb altijd gehoord dat het niet mag, net als andijvie niet.

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Gekookte spinazie nog een keer opwarmen

De bacteriën die nitriet maken van nitraat doen het het beste in een lauwwarme omgeving. Wie spinazie kookt en het op het aanrecht laat staan zorgt er dus voor dat er meer nitriet gevormd kan worden. Dat kan echter gemakkelijk voorkomen worden door de spinazie direct in de koelkast te zetten. Dan ontstaat niet meer nitriet dan gezond is voor de mens. De tijd dat aangegeven werd dat je spinazie beslist niet mocht opwarmen stamt uit de tijd dat er nog geen koelkasten waren die extra nitrietvorming voorkwamen. Goed afgekoelde spinazie (mits hij niet lang in een warme omgeving heeft gestaan na het koken) kan dus best opnieuw opgewarmd worden.

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

vroeger mocht dat niet. daar zijn ze op terug gekomen. het mag wel.

11. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Er zijn zo vreselijk veel tegenstrijdige berichten over wat wel en niet gezond is.. en al helemaal voor zwangere vrouwen! Ik zou hier gewoon je gevoel volgen. Als jij je er niet happy bij voelt, niet doen! Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee, maar ik heb vast weer andere dingen die ik nu niet eet die andere zwangere vrouwen met gemak wél eten (zoals cola). Volg je hart!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het mag alleen als het direct na het bereiden teruggekoeld is. Dus niet eerst nog een uur in de pan op de aanrecht heeft gestaan. Dan ontstaan namelijk de nitraten.

Terugkoelen doe je door het zo wijd mogelijk te verspreiden in een bak en wanneer koud genoeg direct in de koelkast.

13. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    mag niet heb ik geleerd, maar ik doe het dan ook niet

14. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Shit,ik wist dat het niet mocht maar heb spinaziestamp voor mijn vriend gemaakt laatst in de ochtend en avond's toch opgewarmt. Dat is dus spinazie uit de vriezer met aardappels. Dat doe ik dus niet meer. Oh ja het stond dus wel meteen in de koelkast na het maken.

15. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ikzelf eet het op zich altijd wel een tweede keer, vroeger ook geleerd dat het niet mocht maar sinds ik nu hoor van vele koks dat het wel gewoon kan eet ik het gewoon een tweede keer. Voor de zekerheid doe ik het niet bij de kids.

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik eet het heel soms als ik spinazietaart over heb en deze niet koud wil opeten en in bijvoorbeeld lasagne, maar daar zit dan zo weinig in.

17. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    ik doe het ook nooit ivm het nitraat nitriet verhaal :)

Deel Deze Pagina