Hallo iedereen, Ik heb vandaag een hele pan macaronie gemaakt met van die iglo spinazie met boursin. Kleine en ik hebben al gegeten maar mijn vriend wilt dadelijk en eventueel morgen ook wat hebben. Mij is altijd verteld geworden dat je het niet 2x of meer mag opwarmen ivm met de nitraat wat erin zit kan worden omgezet in nitriet en dat blijkt zeer schadelijk voor de gezondheid. Echter op internet lees ik andere dingen, dat dat op vandaag niet meer is. Graag tips gezocht of ik alles nu moet weggooien en of moet opwarmen?
Volgens mij was het iets met.... Als het heel snel afgekoeld is, mag het wel weer opnieuw opgewarmd worden. Dus als je het meteen in de koelkast of vriezer hebt gezet bijvoorbeeld. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet Ik trek me nooit zoveel aan van zulke dingen, ben niet zo bang dat ik er ziek van word.
Nee oke heb je gelijk in, maar mijn dochtertje is nog geen anderhalf en er stond bij dat kleine kinderen erg gevoelig zijn bij dat van die nitriet. Ik snap er ook niet meer veel van, daar staat kan wel, daar weer niet.
Nee oke, met een klein kindje zou ik ook wat voorzichtiger zijn! En nu ik zwanger ben ook natuurlijk Ik heb het ook ooit geprobeerd uit te vogelen maar kwam er ook niet uit omdat alle sites iets anders roepen!
Haha ja ze zeggen ook allemaal wat anders, nu weet ik nog niet wat goed is, maar vind het zonde om die hele pan weg te gooien. Straks maar even proeven of ik iets raars proef... zo zonde ik kan echt niet koken in goede porties.
als je verder gezond bent kan het niet zo heel veel kwaad. maar bij ouderen, zwangeren, kleine kinderen en mensen met een zwakke gezondheid wordt het nog steeds afgeraden. dus als je man gewoon gezond is kan je het gerust een tweede keer opwarmen.
Andijviestampot warm ik ook gewoon op hoor dit zet ook om in nitriet ofzo. Gewoon lekker doen iniedergeval vanavond. Vindt het wel een rare combi trouwens macaroni met spinazie
Pasta met spinazie kan héél erg lekker zijn hoor! (boursin erdoor, en/of uitgebakken spekjes, jammie!) Als je het snel hebt afgekoeld, dus niet in de pan op kamertemperatuur maar in een goede koelkast of vriezer, kun je het gerust nog eens opwarmen.
kan gewoon hoor, spinazie uit een pakje of potje moet je ook voor de 2e x opwarmen, want dat zit ook niet vers verpakt.
Ik weet dat het tegenwoordig gewoon mag> Maar het zit zo in gebakken in mijn systeem dat ik het niet doet.
Het schijnt achterhaald te zijn dat je het niet nog een keer mag opwarmen. Toch neem ik het zekere voor het onzekere en doe het dus niet. Ook omdat je overal wat anders leest/hoort.
Ik dacht ook dat het niet mocht, mijn man zei ook dat hij had gelezen van wel. Ik heb zelf een keer een iglo maaltijdzakje gehad met spinazie er door en had ik thuis bereid. En toen op werk opgewarmt, nou daar kwam echt een mega chemische lucht vanaf, niet normaal. Toen dacht ik ook, vandaar dat het niet mag... Heb toen wel gewoon beetje er om heen gegeten (spinazie zo min mogelijk), en ben niet ziek geworden. Maar daardoor doe ik het niet graag.