zuurbranden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door o0mandy0o, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. o0mandy0o

o0mandy0o Lid

3 jan 2009
    68
    0
    0
    limburg
    hallo mensen
    is er iemand die een tip heeft voor zuurbranden ?
    ik had het vroeger weleens maar nu pas weet ik wat echt zuurbranden is jezus wat is dat vervelend haha :$

alvast bedankt
    groetjes mandy:)

2. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Vandaag net bij de VK geweest. Ik heb er ook last van.
    Je mag in principe gewoon een rennie nemen. Zit het wat hoger, gevoel dat het in je keel zit, graviscon (of zoiets). De laatste brengt een laagje aan in de slokdarm en binnenkant maag.

Succes ermee.

3. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik dronk veel melk tijdens de zwangerschap ( niet teveel want daar kun je ook weer zuurbranden van krijgen)

een beetje vanillevla eten hielp mij ook

en ik had ook overal rennie's liggen, boven, in de badkamer,beneden, in de keuken, in mijn tas bij mijn ouders bij mijn schoonouders haha, die rennie's hielpen ook erg goed.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rennies mag inderdaad. Vaak helpt zuivel (vanillevla/melk) ook wel om het ergste weg te halen.
    Als het erger wordt kun je ook nog Antagel halen, dat is een drankje dat het maagzuur neutraliseert. Dat werkte hier heel goed!

5. o0mandy0o

o0mandy0o Lid

3 jan 2009
    68
    0
    0
    limburg
    heel erg bedankt voor de tips
    had van mijn man nog rennies dus heb der 1e gepakt en voelt meteen stukken beter aan :) gelukkig
    ben altijd een beetje huiverig om iets in te nemen
    maar op de bijslluiter staat dat het geen kwaad kan tijdens de zwangerschap
    bedankt
    groetjes mandy

6. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ik mocht zelfs 2 rennies nemen, ik deed dat dan alleen voor het slapen.
    Overdag probeerde ik het bij melk en vla te houden.
    Ik had het ook heel de zwangerschap ontzettend erg, mijn slokdarm was gewoon heel erg geirriteerd erdoor.
    Sterkte met je zuur :(

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn tips:
    - Gele vla
    - Rennies
    - Ranja

Op het laatst werd ik 's nachts vaak wakker en als ik dan een slokje ranja nam (had gewoon een flesje naast mijn bed staan, water maakte het erger), dan zakte het zuur weer en kon ik lekker slapen :).
    Oja, en mijn hoofdeind in bed was verhoogd, anders kwam het zuur omhoog :).

Succes!

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik zet een beker melk in de vriezer en dat helpt tot nu toe nog steeds gelukkig

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Rennies is geen probleem...Antagel is super spul!! Niet te koop bij drogist, wel bij de apotheek (gewoon zonder recept)

10. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik gebruik ReglaPH tegen het maagzuur, die kun je alleen niet bij elke drogist kopen, maar die vind ik niet zo vies als rennies en gaviscon. Andere optie is maalox, maar die vind ik ook niet echt lekker. Antagel heb ik goede verhalen over gehoord, maar de reglaph werkt voor mij voorlopig goed genoeg (twee voor het slapen gaan, overdag dempen met zuivel e.d.).

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb "overal" Rennies ( tas, keukenla, nachtkastje en auto) meer uit preventief oogpunt dan daadwerkelijk nodig..

Vaak breek ik de rennie en neem ik een halve.. Helpt t niet afdoende, dan neem ik ook de andere helft, maar meestal helpt een halfje wel..

12. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

29 okt 2008
    1.706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Alle Rennies en Maalox ten spijt, het hielp me niets.

Nu heb ik op recept van de huisarts Ultacit, stukken beter!

13. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik heb het niet zo op die kunstmatige middeltjes allemaal en ben dus op zoek gegaan naar een natuurlijk middel tegen zuurbranden bij de reformzaak en dat werkt bij mij uit de kunst!
    Het heet Frutin en is van het merk Optimax. Zijn kauwtabletten en binnen een minuut na inname werkt het hier al.
    Super aanrader dus en geheel natuurlijk!

Deel Deze Pagina