Kun je een fruithapje vanuit de winkel in kleinere porties invriezen? Ik wil graag over een tijdje gaan beginnen met een klein theelepeltje aan te bieden, maar het lijkt me zonde om de rest dan weg te moeten gooien omdat dit niet zo lang houdbaar is.
Geen idee maar miss staat er een tel nr op en kan je vragen of het mag en kan. Anders zelf maken, koken en pureren en dan in porties invriezen dat kan wel.
Vanuit de winkel kan het helaas niet. Het is daar zo bewerkt dat je het niet in kunt vriezen. Na opening is het nog 24 uur houdbaar.
@Lady Daisuy: ik dacht ook: zonde. Maar hier werd direct het halve potje opgelepeld (en de andere helft dus de volgende dag) en nar een dag of drie at ze al een heel bakje frutapura leeg (volgens mij zijn die ook iets kleiner dan een lazen potje, maar dat weet ik niet zeker). Ik denk dat ik misschien twee keer een half bakje weggegooid hebt. En ach, zo'n vol bakje kost omgerekend iets van 55 eurocent, dus ja...
Als het je (voornamelijk) om het lepelen gaat kun je met melk (bv 30 cc) en rijstebloem een papje maken. Onze dochter krijgt dit ook vanaf dat ze 4 maanden is en vindt het geweldig om van een lepeltje te eten. Ik durf nog niet met groente/fruit te beginnen (ivm allergieen) en ik vind het zo ideaal om haar aan een lepeltje te laten wennen. En potjes groente/fruit kun je helaas niet invriezen. Ik heb ergens op dit forum gelezen waarom niet, maar dat ben ik vergeten! Kijk eens onderaan dit topic bij soortgelijke berichten, misschien staat het er tussen..
@EmyD: Dat van dat papje is een goed idee! Eerst laten wennen aan de lepel met een bekende smaak, en later iets anders. Thanks!
Van Avent hebben ze heel makkelijke bakjes om babyvoeding in te vriezen. Philips - Set voor babyvoeding SCF613/20 - Opbergen - Voorbereiden van de voeding - Flesvoeding Dan maak je gewoon een paar appelhapjes (ofzo) klaar en doe je in elk bakje een klodder. Kun je gelijk voor 10 dagen ofzo invriezen en makkelijk de hoeveelheden opvoeren. Ik vond het in ieder geval erg handig, ook voor groentehapjes.
Je kunt toch ook vanwege deze reden ZELF een fruithapje maken? Die kun je invriezen in een ijsklontbakje en dan de eerste keren maar 1 ijsblokje fruit aanbieden en dat steeds ophogen. Is een kleine moeite hoor...