Even van me afschrijven. En hoe jullie er tegen over staan. Zondag avond kreeg ik ruzie met mn vriend. Hij heeft eigenlijk standaart een game avondje met wat collega´s op de playstation. Meestal spelen ze een spel maar daar had hij dit keer niet zo zin en en stelde voor om een ander spel te spelen. Ik vroeg toen aan hem, als ze nou dat spel kiezen waar jij geen zin in hebt wil je dan verder serie met me kijken dat was goed. Toen hij dus wist dat de rest toch liever dat andere spel wilde gaan spelen keerde hij terug naar een ander scherm zich klaar makend om serie te kijken. Hij zag toen dat zijn broertje ook online was op de playstation en zei toen oh ik ga met hem gamen. Waarop ik zei en ik dan? we hadden afgesproken dat als met hun niet doorgaat dat je met mij serie zou gaan kijken. Ik moest niet zeuren en aanstellen het was tenslotte zijn avondje dus hij mocht zelf weten hoe hij die in zou vullen. Dat ik zei dat ik er mee zat die zo mij liet ziet zitten dat was niet zo en maakte alles groter dan het was. Ik voelde me totaal niet serieus genomen in mijn gevoel hierover. Hij vond dat ik te moeilijk deed en hem geen avond gunde dat ie niemand kent die zo moeilijk doet als ik hierover als plannen wijzigen. Gister avond is de ruzie geescalleerd ik wilde savonds met hem er over praten dat ik het jammer vond dat hij aan mijn gevoelens voorbij gaat dat hij niet kan invullen of ik iets als ergs ervaar of niet. Hij kwetste mij door dingen te roepen dat ik gestoord ben dat ik niet tegen een wijziging kan dat ik naar een psychiater moet en hij heeft me geslagen, hard in me gezicht en me waarschijnlijk vast gegrepen aan me hand toen ik me hier tegen verzette want nu voelt me duim ook gekneust Ik ben hier erg van geschrokken. Hij ook, Hij huilde en had erge spijt, wel zij hij dat ik gewoon te moeilijk doe over iets kleins en dat ik het hem zo moeilijk maak en er zo lang over door ga dat hij er niet meer tegen kon. Ik heb slecht geslapen. En door dat hij was geschrokken van zijn actie naar mij probeerde ik vanmorgen weer een poging. Hij gaf aan dat hij ngo steeds spijt heeft dat hij me heeft geslagen maar niet van zijn kwetsende woorden van ga naar een psychiater, hij wil dat niet terug nemen en geen excuses voor maken en ik voel me dus nog steeds niet serieus genomen en erg rot hierdoor. Wat moet ik nou doen? ik wil niet alleen maar horen dat aan mij ligt terwijl ik vind dat hij fout zat en na had moeten komen wat hij had beloofd. Ik zei ook tegen hem dat ik desnoods wel met hem wilde gamen als hij toch geen serie wilde kijken dat ik daar ook open voor stond maar dit was iets wat niet samen kon zei hij en dus voel ik gewoon dat andere voor gaan op mij terwijl hij zegt dat het niet zo is. Een lang verhaal ik hoop jullie eerlijke mening? Draai ik echt zo door over iets kleins zoals hij zegt? Moet ik dan maar niks meer zeggen ook al voel ik me rot? Ik kan moeilijk dingen van me afzetten en ik weet dat ik er lang over door kan gaan als ik me niet begrepen voel maar nu is het dus echt uit de hand gelopen en dat wil ik niet. Een beetje meer begrip dat is alles wat ik van hem vraag.
Hoe lang zijn jullie al samen? Doet ie vaker zo kwetsend en agressief? Ik snap de ruzie maar niet dat het zo escaleerd, krijg het idee dat er wel meer speelt
Daag dikke exit!! Hij heeft je geslagen!! Alleen het feit al dat hij je geslagen heeft. Voor mij was het direct einde relatie.
Eerlijk gezegd vind ik het echt niet normaal van je vriend. Jij mag toch gewoon je gevoel zeggen!? zonder dat je bang moet hebben over een uitbarsting of zelfs geslagen te worden? Goed dat hij spijt heeft dat hij je geslagen heeft, maar ik zou toch goed nadenken of ik verder wil met zo iemand... Sterkte en laat je niet kleineren!!!
Ik denk dat iedereen weleens wat woorden heeft over dit soort dingen. Maar het is erg vreemd dat dit zo is geëscaleerd, slaan is natuurlijk een echte no go. Zo makkelijk zou hij er bij mij niet mee wegkomen. I.p.v. jezelf schuldig te voelen en het probleem bij jezelf neer te leggen zou ik mezelf maar eens serieus gaan afvragen of jullie relatie wel een goede basis heeft en of jij hem verder wel kunt vertrouwen aangezien hij je nu mishandeld heeft na zo'n belachelijk kleinigheidje.
Dat hij je vastpakt en geslagen heeft is een no go. Maar ik vind toch wel een beetje dat hij een punt heeft. Het is tenslotte jullie afspraak dat het zijn avond is en mijns inziens mag hij die dan invullen zoals hij het wil. Maar goed wij hebben misschien een andere soort relatie wat dat betreft. Andersom als ik zeg tegen man sorry ik lees liever een boek dan die film te kijken is dat geen probleem. Als hij er dan de volgende avond weer over gaat zeuren raak ik ook geïrriteerd. Zeker als er meer speelt want het lijkt me dat dat het geval is als je zo een ruzie krijgt om zoiets kleins.
Wat maakt t uit hoe lang ze samen zijn? Hij heeft haar geslagen!! @TS wegwezen joh. Een man die je slaat, je bent meer waard.
We zijn nu ander half jaar samen en er zijn wel is eerder uitbarstingen geweest maar ook wel is van mijn kant omdat hij me dan zo kon negeren over mijn gevoel en dat het er niet toe lijkt te doen. Altijd vind hij dat ik alles groter maak, dan ik alles opblaas en groter maak en voor mij voelt het altijd alsof hij dan totaal aan mijn gevoel voor bij gaat en dat het pas is opgelost als ik zijn theorie gelijk geef. Nogmaals ik weet dat ik een beetje door kan draven als ik me niet begrepen voel maar ik krijg het niet anders voor elkaar dan er over door te blijven gaan of wel eens over te schreeuwen. Ik wil niet steeds hoeven horen dat iets niet erg is of dat het aan mij ligt Ik voel me zo en dat wil ik gewoon zeggen en dan ook wat meer begrip naar mij sorry dat ik je dat gevoel heb gegeven zo is het niet bedoeld dan is het voor mij al verder geholpen maar als hij alles zo is dat aan mij ligt terwijl ik vaak vind dat ik ook een punt heb dan wil ik gewoon niet dat dat altijd teniet word gedaan. Krulpeterselie ik ben wel blij om jou mening ook te lezen. Het is dat ik hem heus wel avond voor hem gunde maar als hij juist zegt dat hij wel wat samen wil doen omdat hij geen zin heeft in het een en dan kiest hij vervolgens voor wat anders dan wat hij heeft gezegd terwijl ik daar naar uit kijk (ben nog al van dingen samen doen) dan vind ik het erg jammer helemaal omdat ik ook wel wilde gamen om hem tegemoed te komen en hij dan als nog liever met zn broertje de avond vult dan baal ik daar van maar misschien trek ik het me zelf te persoonlijk aan.
Kunnen jullie niet afspreken dat op zo'n avond jij ook wat te doen hebt? Met vriendinnen? Of naar sportschool oid? Ik doe het tegenwoordig wel op die manier en dat voelt veel beter. Dan zit je namelijk niet zo op hem te "wachten"
ik zie dat veel toch ook wel eens zijn met het stand punt dat zijn avond is en dan mag invullen zoals hij wil. maar als je dan vervolgens iets vraagt om samen te doen omdat hij geen zin heeft in het een en hij zegt ja en opeens komt hij daar op terug is dat dan zo raar dat ik dat niet leuk vind?
Het is niet raar dat je het vervelend vind. Helemaal niet. Maar om er een groot ding van te maken is wel vervelend voor hem. Probeer op zijn avond ook een avond voor jezelf te maken.
Ja maar hij had dus wel zin. Het is niet zo dat hij dat elke avond doet toch? Maar nogmaals: dat slaan vind ik ECHT NIET normaal.
Mee eens! Vind ook wel dat je behoorlijk overdrijft. Het is zijn avond, jullie hebben dat zo afgesproken. Dat ie eerst wel zou meedoen en dan plots weer niet, who cares? Jij ziet em vaker dan zijn broertje dus gun hem die tijd met zijn broer dan ook effe. Er zijn zoveel avonden waar jullie samen wat kunnen doen. Anderzijds, slaan kan gewoon niet en de manier hoe er gepraat wordt ook niet. Zo'n gesprekken heb ik nooit met mijn vriend en ik zou het niet eens willen. Het is overduidelijk dat hier een hoop frustratie in jullie relatie zit. Ofwel praten jullie hier normaal over zodat er verandering in kan komen, en anders ga je uit elkaar en ga op zoek naar iemand die beter bij je gevoel aansluit. Een relatie heb je tot het eind van je dagen normaal gezien, zie je dat met deze man zitten als je alles even nuchter bekijkt? Nog 50-60 jaar samen doorbrengen zoals het nu al 1,5 jaar loopt. Als dat nee is, vertrek dan en maak wat van je leven, een relatie bepaalt zoveel in je dagelijks leven. Laat je hierdoor niet beperken omdat je samenleeft met iemand die totaal niet bij je past. Zoiets loopt hoe dan ook ooit mis.