Vlooien en babyspullen, advies gevraagd!

Discussion in 'De lounge' started by Miranti, Aug 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Nou ik ben zoooo niet blij. Ik heb weer 2 vlooien geconstateerd bij mijn hond. Onze hond komt overal in huis, zo ook op de slaapkamer waar nu het wiegje klaar staat voor de kleine straks. Hierin ligt een matrasje. Hoe kan ik ervoor zorgen dat eventuele vlooien/eitjes/larven die hierin verstopt zitten bestreden worden? En hoe zou ik dat met kinderwagen kunnen doen?
    Ik denk dat daar niks in zit, maar toch, ik vind het een erg onsmakelijk en onhygienisch idee. Ik wil het toch voor zekerheid allemaal schoonmaken/sprayen. Ik heb bijvoorbeeld ook net boxkleed liggen met daaronder boxmatrasje en dat is gewoon in de woonkamer, dat wil ik alemaal wel schoon hebben!

Dus, wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken en dat het op tijd veilig schoon is als de kleine eventueel wat eerder komt?? Dankjulliewel alvast!

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Ik zou allereerst de hond niet overal in huis meer laten komen. Druppels aan de hond geven. En vooral veel stofzuigen en wassen.

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wat miepje zegt :)

En zet op de kalender wanneer hij z'n volgende pipetje moet krijgen voor de vlooien zo ben je het hopelijk voor.
    (Dit doe ik namelijk altijd bij mijn katten)

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Heel eerlijk? Ik zou liever hebben dat er een vlo in het bedje zou liggen dan dat er chemische middelen in het matrasje zitten.

Hond goed behandelen, luchten en zuigen prima, maar niet gaan sprayen op de spullen van je baby, wat mij betreft.

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ja ik weet dat dus niet zo goed, ik vond een eventueel larfje of vlooitje in het bedje van mijn kind echt vreselijk goor... Zeker als ik van te voren nog zou kunnen luchten.. Maar zoals ik aangeef, ik weet dus niet zo goed wat te doen. Want dat spul is inderdaad behoorlijk chemisch.

Hond komt verder overal, want ik kan hier niet alles afsluiten behalve slaapkamer. Babykamer komt hij alleen als wij daar zelf zijn. Verder kan ik vanwege bepaald gedrag hem bijvoorbeeld s'nachts niet op de gang laten dus gaat hij mee de slaapkamer op en slaapt daar in zijn mand of voeteneind bed.

Dat van die pipetjes houd ik al bij. Gek genoeg blijf ik die beesten weer terug vinden na een poosje.. Snap er soms helemaal niks van!
    Kleedjes e.d worden regelmatig gewassen, maar ga ik nu maar nog vaker wassen. Vandaag ga ik sowieso echt alles wassen hier. Ik vind zo naar..

6. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Spray niet gebruiken. Vlooien zijn vies ivm idee, maar chemicaliën zijn echt slecht.
    Hond behandelen met goede vlooiendruppels of vlooienband. Ga daarvoor bij je dierenarts langs.
    Verder bedje en matrasje goed stofzuigen. Voorlopig even elke dag.

Ter geruststelling, je mag je hond gewoon rond laten lopen, als die echt vlooien heeft neem jij het ook door het huis.

7. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Vlooiendruppels krijgt hij dus gewoon. Huis is meerdere malen gesprayd. We hebben op slaapkamer tapijt, dit is ook paar keer ingesprayd. Onlangs weer. En nu toch weer 2 vlooien gevonden..

Nadeel is alleen, er zijn niet alleen vlooien, maar ook eitjes en larven, die moeten ook bestreden worden!

Ja klopt Femkes, je neemt ze zelf ook mee.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Mee eens. Is echt troep hoor. En als je alles er omheen behandeld dan legt die enkele vlo in hetbedje ook wel het loodje. Maar denk datde kans op vlooien in wandelwagen of bedje klein zijn. Kans is groter als de hond er echt in gelegen heeft maar ik neem aan dat dit niet gebeurd is.
    Zou hond ook uit kamertje houden. Soeiso, vlo of gern vlo. Is namelijk ook niet echt hygienisch:)

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Jammer dat jullie hond niet in de huiskamer kan blijven.
    Hoe oud is hij?

Ik doe in januari/februari/maart een pipetje in het begin van de maand en in juni of juli nog n keer een pipetje.
    Tot nu toe nog geen vlooien gezien.
    Terwijl ik vorig jaar heel veel vlooien heb ik gehad.... En braaf 1x per half jaar zo'n pipetje deed nou ik heb dus geweten vorig jaar :(

10. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Hond komt dus alleen in kamertje als wij daar even in lopen. Verder is hij ALTIJD dicht. De hond ligt inderdaad niet in de kinderwagen of het bedje :p. We hebben ook nog katten, waar ik nu geen vlo kan vinden nog (gelukkig). Maar die komen daar ook niet en mogen ook nergens in liggen. En liggen ook nergens in.

11. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ja balen is dat he?? Het is hier erger geweest en nu gelukkig minder en was het ook weg. Nu toch weer opnieuw.

De hond is 3,5 ongeveer. Is geadopteerd en bekend met verlatingsangst. Zoals het nu gaat gaat het goed, maar hierdoor gaat hij bijvoorbeeld mee s'nachts.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    En wel merk vlooien middel gebruik je?
    Advanted werkt erg goed en dood ook larven. Je moet het wel regelmatig toedienen.
    Frontline helpt bijv niet of nauwelijks. Vlooien zijn hier resistent voor geworden.

Ik vind het altijd wel vreemd dat sommigen zoveel last hebben van vlooien:). Ik woon hier nu 7 jaar met 2 katten en hond en nog nooit vlooien gehad. Ik gebruik ook geen anti vlooienmiddel.
    Mn ouders hebben al jaren honden en 1x vlooien gehad. Zusje heeft 2 honden en katten en ook geen vlooien. En hun geven ook niet bij voorbaat anto vlo middelen

13. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    En ik vind het dan juist vreemd dat iemand die nooit vlooienmiddel gebruikt nog helemaal nooit vlooien heeft gehad. Maar ik ben blij voor je =). Het is niet tof namelijk.

Het is hier begonnen toen ik een kat van mijn zusje overnam die helemaal vol zat, kwam ik toen achter.. Sinsdien zijn we veel ermee bezig geweest en vlo vrij geweest en nu toch.

Maar zo vreemd is het niet hoor. De hond komt ook in aanraking met andere beesten buiten, ik kan op visite geweest zijn waar vlooien meegesprongen zijn etc.

Ik gebruik spray voor de omgeving van Dierenarts en ik gebruik Advantage voor de pipetjes, want de rest is volgens mij helemaal niet zo goed.

14. sjak

sjak Niet meer actief

De hond een keer wassen met Dreft afwasmiddel, vinden vlooien niet fijn en hun eitjes ook niet! Verder ook wisselen van vlooienmiddel, laat je eens goed voorlichten bij een dierenspeciaalzaak en ook misschien druppels voor een net zwaardere hond nemen..
    Als je goed stofzuigt overal, in je zak een in stukjes geknipt vlooienbandje doen, de lakentjes en hoes van het matrasje wassen dan doe je het al goed hoor.
    En twee vlooien op een hond is niet zoveel, als het nou hele nesten waren!
    En vlooien voeden zich met hondenbloed, mensenbloed vinden ze niet lekker, dus juist nu je hond wel overal laten komen, dan springen ze weer op hem en als ze dan bijten gaan ze dood!
    Succes! Ik vind vlooien ook echt goor, maar helaas ze komen weleens voor....

15. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ja ik las al zoiets ja, maar dat is toch heel slecht voor hun vacht/huid dat afwasmiddel?

De pipetjes die hij heeft zijn voor honden boven de 25 kg. En hij weegt zelf 26,5. Dus dat zit wel goed denk ik!

Alleen ik las dat van die vlooienbandjes ook. Nu ben ik naar winkel geweest, maar die zeggen dat die vlooienbandjes de vlooien juist afstoten van je beestje. Dus dat heeft toch hetzelfde effect als in een stofzuiger?(wij hebben een zakloze stofzuiger overigens). Dan jaagt dat bandje die vlooien juist weg en zitten ze weer op mijn vloer of waar dan ook.. Ik leeg hem nu maar elke keer gelijk.

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Je kan lavendelolie kopen (zo puur mogelijk) en dat overal op gebruiken. Dit is nl een natuurlijk anti vlooien middel en voor iedereen veel beter. Niet schadelijk zoals al die chemische zooi maar wel effectief tegen vlooien/teken en andere beestjes die je niet in de buurt wil hebben.

Bij je hond kan je dan iedere 2 weken een beetje lavendelolie in de nek smeren, net als met die pipetjes, alleen net even wat vaker.

En wat sommige mensen zeggen over dat het niet hygiënisch is om je hond overal in huis te laten komen, dat is natuurlijk grote onzin.

17. sjak

sjak Niet meer actief

O... En je hond verse knoflook laten eten! Dat werkt ook, dat is een tip van de dierenarts ook een natuurlijk antivlooien middel.
    Je hond niet te vaak met dreft wassen, nee, alleen als hij vlooien heeft (sowieso niet vaak wassen, is erg slecht voor het vetgehalte in hun huid en dan gaan ze, de honden, juist stinken)

18. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Nichelle:
    Lavendelolie? Waar kan ik dat kopen? Dat kun je gewoon overal op sprayen?? Moet je dat verdunnen dan ofzo?

Sjak: Nee wij wassen hem ook niet zo vaak haha, hij stinkt gelukkig ook zelden! Dat is niet goed nee. Maar ik vroeg me af of een keertje met dreft dan niet juist een vervelend gevoel kan geven voor die beesten ofzo?

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik wil je niet flauw maken, twee vlooien op je hond lijkt niet veel, maar helaas zit maar 5% op het dier en 95% hupst in de omgeving rond. Zou dus zeker alles bij langs, goede tips zijn al gegeven. Vergeet niet je stofzuigerzak weg te gooien als je hebt gezogen.

Succes!

20. limo

limo Actief lid

May 17, 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vlooien. Nog nooit gehad. We zijn op vakantie geweest en de hond vergeten een pipetje te geven toen we hem naar zijn logeeradres brachten. (boerderij). Ik las op internet dat dweilen met azijn ook helpt en idd lavendel. Gister dus de bank in gespoten met azijn. en lavendel. En natuurlijk eergister de hond gelijk een pipetje van de dierenarts gedaan. Verder 2x per dag stofzuigen. en de zak gelijk weggooien.

Ik vind het zulke vieze beestjes. bah bah.

Share This Page