Ik heb van iemand van Marktplaats een snowglobe gekocht. Voor degene die niet weten wat dat is, dat is een bol met water en een figuurtje erin zeg maar. Ze had in haar advertentie gezet dat de globe puntgaaf was. Nou kreeg ik hem vandaag binnen en het water is niet helder. Ik heb haar een net mailtje gestuurd, met dat ik het jammer vond en dat ik mijn geld terug wil en dat zij dan de globe weer terug krijgt. Kreeg een mail terug en ze beweerd dat ze een uitstekende globe heeft verkocht. Dat de koop gesloten is en klaar. Ik ben echt niet gek, het water is niet helder en dat maakt de globe echt niet uitstekend. Ik heb meerdere globes staan die wel helder water hebben, maar had die andere globes ook eigenlijk niet nodig om te vergelijken. Dat water is echt niet goed. Wat ongelooflijk jammer weer, heb altijd goede zaken gedaan via Markplaats. Ik moet nu een mailtje terug sturen maar begin erg kwaad te worden en wil het netjes houden. Wat kan ik terug mailen, dat ze wel weet dat ik het meen. En als ik mijn geld niet terug krijg, wat zou ik dan kunnen doen?
Je kunt helaas niet veel doen in dit soort gevallen. Als de ander niet meewerkt, heb je geen poot om op te staan. Was ie duur?
ik denk ook niet dat je er veel aan kan doen. misschiet dat je hem weer kan verkopen aan iemand anders die het niet erg vindt? ze heeft gehandeld volgens de regels alleen is het wel gemeen van haar. daarom koop ik ook alleen maar wat als ik het kan ophalen want zulke dingen zijn niet leuk :x
je hebt in wezen geen poot om op te staan, maar ik zou haar mailen en dreigen dat je ze aangeeft bij marktplaats en andere sites van oplichting en dat ze die perfecte globe dan maar aan iemand anders verkoopt. Veel mensen zijn daar wel gevoelig voor.
Bedankt voor jullie reacties. Ze kan hem ook echt wel krijgen als ik mijn geld niet terugkrijg, dan ga ik echt vervelend worden. Ik hoop alleen dat we er zo uit kunnen komen. Zij moet ook echt wel gezien hebben dat dat water niet helder is. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat zelf wel helder vindt. Alleen vraag ik me af of ik eerst nog een nette mail moet sturen of dat ik me al wel wat harder op moet stellen.
Ik heb nu nog een nette mail gestuurd, als ze daar weer negatief op reageerd ga ik vervelend worden. Het is aan haar.... Zucht!!! Jammer toch dat het zo moet. Ik snap ook wel dat sommige mensen niks op deze manier kopen en op laten sturen, maar zoals ik al zei ik heb verder goede ervaringen. Heb meerdere globes gekocht en op laten sturen en die zijn wel in zeer goede staat. Nou ja mij benieuwen.
Denk dat je haar heel duidelijk moet maken dat je echt je geld terug wil. Hoop dat je er met haar uitkomt want helaas kun je verder weinig doen.
Kun je zelf het water verversen van de globe? Als er een stopje onderin zit, kun je het water eruit laten lopen, de strooisels schoonmaken en er nieuw water in doen. Mijn zus spaarde die globes ook en van de meeste van haar is het water verversbaar. Natuurlijk is het heel vervelend dat iemand liegt op marktplaats, helaas kun je er erg weinig aan doen, het is haar woord tegenover dat van jou.
De bol zit helemaal vastgelijmd op het onderstel, zeg maar, dus water verversen kan denk ik niet. Het is een grote Disney globe van Belle en het beest. Ik kan inderdaad niet veel doen, maar kan wel vervelend gaan worden. Centen met een mededeling zijn snel gestort. En je hebt 100 mededelingen voor een euro. Daar geef ik dan wel een euro voor uit. Ik heb net mijn mail gelezen en ik krijg mijn geld niet terug. Wat een kutwijf. Gadverdamme zeg! Nou dan wordt het nu oorlog. Ik pik dit echt niet.
Wat vervelend zeg. Hoe stond die bol op het plaatje dan? Zag het er daar heel anders op uit dan in het echt? En wat bedoel je met niet helder? Dat er allemaal van die kleine dingetjes in zitten? Of groen water? Je kunt er inderdaad maar weinig aan doen. Zeker als het opgestuurd is. Anders had je er mee terug kunnen gaan, maar misschien komt ie wel van ver. Vervelend zeg.
Ik zal er morgen een foto van maken, met een bol met helder water, kunnen jullie het zelf zien. Op de foto was niet duidelijk dat de bol geen helder water had, anders had ik hem niet gekocht. Ik had een mail gestuurd en gevraagd of ze trots is dat ze iemand opgelicht heeft en dat ik het jammer vind dat er zulke mensen bestaan. Krijg ik een mail terug dat ik haar diep in haar hart getrapt heb dat ik haar oplichter noem. Volgens haar was het water echt helder toen ze de bol opstuurde. Dus dan moet het haast wel dat in die ene nacht, afgelopen nacht dus, kleine kaboutertjes zijn geweest die die bol voor een andere bol omgeruild hebben op het depot van de TNT. Of dat het water spontaan geen zin meer had om helder te blijven. En nu ga ik lekker slapen. Morgen wordt mijn ventje 1 jaar en dan moet ik wel helder zijn
Ik zou haar nog een keer mailen dat je morgen voor je werk als politieagent bij een bureau bij haar in de buurt moet zijn en of het goed is als je even langs komt om samen naar de bol te kijken. Ik had dit een keer gelezen (op zp?) en deze tip toegepast bij een marktplaats teleurstelling van mij. En toen kon ze het wel ineens heel makkelijk voor me oplossen Fijne verjaardag met je zoontje morgen
Ik zal deze foto's ook naar haar sturen, al vind ze natuurlijk nog steeds dat het een perfecte bol is En XOXO bedankt, het begin van de verjaardag was in ieder geval leuk. Hij vond het peachtig toen we vanmorgen de huiskamer in kwamen en hij al de slingers en ballonnen zag
Hij is idd verre van helder! Weet je misschien hoe het komt dat ze zo "troebel" worden? Heb er namelijk ook een paar thuis en ben benieuwd hoe je dit kan voorkomen..
Je moet zorgen dat ze niet naast een warmtebron staan. Dus niet naast een kachel ofzo. Zelfs naast een tv wordt afgeraden. Dan blijven ze het langst mooi