Ik wilde gisteren mijn fiets uit het hok halen en toen zag ik duizenden baby spinnetjes tussen mijn fiets en de space-skooter hangen. Ik ben als de dood voor spinnen maar heb de step buiten gezet. 1 handvat zat vol en de andere helft zit nog in mijn hok denk ik. Ik durf daar niet meer in. Maar wil graag weten wat voor moeder spin daar ergens moet zitten. Weet iemand welke soort spin dit is ?????
Geen idee. Een Nederlandse en die zijn verder niet gevaarlijk (wel eng ) Laten staan kruipen allemaal wel weg.
Gisteren toen ik de step pakte zaten ze in een grote sliert web nu zitten ze allemaal op 1 hoopje. Wel interessant om te zien.
Gewoon een kruisspin waarschijnlijk. Er zal weinig van ze overblijven want de vogels zijn nu volop hun kleintjes aan het voeren. Beter zo haha.
Hier ook telkens spinnennesten. Om gek van te worden. Idd buiten zetten, dat lost de natuur (hongerige vogels etc) vanzelf weer op
Maar wat kan ik het beste met mijn hok doen?, deur een tijdje openlaten zodat ze weg kunnen ? ik ben bang dat ik mijn fiets nooit meer durf te pakken haha. of iets van azijn erin spuiten ik las dat ze daar niet van houden. wat er op de step zit is denk ik maar een klein gedeelte. op dit soort momenten wou ik dat ik een man had haha.
Ik zou er haarlak op spuiten en dan op zuigen met de stofzuiger.. Het liefst zou ik de schuur afbranden, maar dat is niet realistisch haha.
Is een nestje babykruisspinnen. Mijn tuin zit er elk jaar vol mee. Ik laat ze altijd met rust en zie er nooit veel van terug. Het merendeel zal idd opgegeten worden. Dus, geen paniek. Die spinnetjes regenen er wel af en in je schuurtje vind je daar waatschijnlijk niets meer van terug.
Is een kruisspinnen nestje. Geen grote enge exotische spin hoor! Grote kans dat mama spin allang weg is, of zelfs dood is. Kruisspinnen wonen meestal lekker in de tuin, waar ze hun insecten vangen en niet in je schuurtje. Het nest zal snel weg zijn, deur open laten staan, en met een stofdoek even die handvatten afnemen. Leg je de doek in je tuin, is alles zo weg. Ook de regen helpt mee!
Oké dan valt het mee dus. Ik was bang dat er van die grote zwarte dikke huis spinnen uit zouden komen
Lekker in je huis zetten in een terrariumpje. Met de zomer allemaal vrijlaten in de slaapkamers, dag muggen!
Tik er even met een stokje tegenaan, dan verspreiden ze zich wel. Of even sproeien met water. En seriously??? Kom op, schattig toch die babyspinnetjes