spinnen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, en in/rond je huis zitten gemiddeld 1000 spinnen, zeggen ze.

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    spinnen, leuke beesten, nuttig ook, vangen andere insecten.

in de tropen ben ik wel voorzichtig en vind ik ze dus eng, omdat ik niet weet welke giftig zijn en welke niet.

Slangen.. alleen eng als ze giftig zijn. Wel eens eens een gorene mamba geroken..... die ruikt naar gekookte rijst... dan loop je echt voor zichtig verder ( dodelijk, geen tegengif, was in Tanzania)

ok wel eens één midden in de woestijn de grond in zien kruipen... (ik sliep buiten onder de sterrenhemel) onze hele karavaan, 's avonds laat ingepakt en met kamelen en al naar het dichtsbijzijnde dorp gegaan om in een huis te slapen.

muizen : leuke beesten doen niets, zijn grapig i nde weer, kikkers idem..

Wat ik apart vind, was in het serengetti in Tanzania, dat mensen uit hun raam gan hangen op een paar meter afstand van leeuwen, ja ze doen waarschijnlijk niets als ze liggen te rusten.... maar het gebeurd wel.

ook een leuke, ik sliep in een rieten hut bij het strand en wordt wakker snachts, zie een pofadder onder deur door naar binnen komen, ik gil, en hard, pofadder wist niet hoe snel hij moest verdwijnen, schrok nog harder dan ik :)

ik ben dus ook bang voor sommige dieren ( schorpioenen bv), maar wel als er serieus een risico is.
    spinnen angst is een fobie, waar je wat aan kan doen ( en dat is niet makkelijk, net als alle andere "onrealistische" angsten)

Oh en voor jullie denken opschepper of moedig of iets dergelijks.
    Ik durf niet eens van de hoge duikplank te springen, en slaap met het licht op de gang aan.

had gewoon zin om even mijn enge dierervaringen op te schrijven

3. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ieieieiew spinnen brrrrr en je moet ze niet opzuigen hoor, want ze kruipen ook weer uit je stofzuiger :confused:

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb genoeg wilde beesten gezien (in huis én in het wild) maar dat maakt mij echt niet minder bang! Ik heb zelfs een camelspider ( http://www.camelspiders.net/ ) op m'n slaapkamer (niet in NL) gehad, de ratten vlogen om mijn oren en als je niet uitkeek liep je nog op een schorpioen ook! We hadden ook de hagedisjes (persoonlijk vind ik die wel leuk want die doen écht niks) en een leguaan als huisdier (heb je niks aan want die doen alleen maar of ze dood zijn). Wat ook niet echt lekker is zijn witte vliegende kakkerlakken, da's ook (net als spinnen) bleh!

Ooit "Erik en het kleine insectenboek" gezien? Dat is nou de reden waarom ik bang ben! Ik wist niet dat Erik klein werdt ipv allen beestjes groot :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

BRRRRRRRRRRRR, ik vind spinnen doodeng. Die kleintjes niet, maar die grote zwarte harige huisspinnen, daar ren ik hard voor weg! :confused: :confused: .

Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden toen ik nog alleen woonde, ook zo'n joekel in de woonkamer had zitten. Ik durfde nauwelijks meer in de woonkamer te zijn. Totdat ik op een middag thuis kwam en mijn kat die spin uiteengereten had. Handig, zo'n kat! Vanmorgen lag er bij ons in de woonkamer ook een aantal kleine spinnepootjes op de grond. Hadden onze katten denk ik weer zo'n beestje te pakken gekregen.

Mijn vriend houdt ook niet van die grote joekels, maar hij heeft me op 1 april goed te pakken gehad, GRRRRRRRR. Wij lagen lekker uit te slapen. Totdat mijn vriend ineens riep: "daar zit een spin!" Terwijl zijn blik op de muur vlak achter mij gevestigd zat........... Nou, hij had nog nooit iemand zo snel uit bed zien komen..... :confused: :confused: :confused: Daar schrok hij juist van, terwijl ik schrok van het woord "spin" alleen al... Kreeg er zowat een hartverzakking van...... :x :x

Het nare is dat die grote joekels ook nog eens hard kunnen rennen, WAAAAAAAAAAH en dat ze vaak met zijn tweetjes zijn. Dus als je er eentje in huis hebt, is de kans groot dat er ergens nog eentje zit..... :confused: :confused: :( :(

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Geen last van. Ik heb ze liever niet in huis, maar gooi ze nog liever naar buiten dan dat ik ze opzuig met de stofzuiger.

7. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    brrr, ik heb nu al kippevel! eng dus

8. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Keukentrapje is gevaarlijk, spinnetje niet.
    Ik heb meer angst voor oplichters zonder schuld gevoel.

Groetjes, Mirelle.

9. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb ze liever niet in mijn nek, maar ben er helemaal niet bang voor! Als ik er eentje zie pak ik 'm op en zet 'm in een plant of kiep 'm naar buiten. In de tuin had ik er al een jaar of twee een paar zitten, die ik zelfs een naam had gegeven...toen er vorige week een merel precies onder m'n neus er met m'n spinnetjes vandoor ging, vond ik dat eigenlijk best erg!

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Maar dan niet meer zo goed gehumeurd als ze er ingingen?
    Ik zocht eigenlijk de evil spinnensmiley from hell, maar kon er geen vinden, dus dan maar deze lelijke hahahaha

heheh ik zit nog te lachen, wat is die lelijk :)

11. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Daar ben ik dus ook altijd bang voor :rolleyes: :rolleyes:

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Jullie gaan dit vast niet geloven maar ik ben als de dood voor kleine spinnen (ze zijn zo snel) maar grote vogelspinnen vind ik geweldig, we hebben er hier 4 boven zitten :D

13. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Weet niet hoe het met spinnen zit maar ik zou er niet vrolijk van worden :evil: :evil:

14. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Heel eng die beesten!
    Wij hebben hier onder de flat tien schuren aan zo'n oude muffe, vochtige, grijs-stenen gang. Vorige week ging ik mijn fiets in onze schuur zetten en natuurlijk zat er recht voor mijn neus zo'n lelijke, enge huisspin :pale:. WHOEAAAA! Vroeger in mijn slaapkamer ook wel eens van die beesten gehad. Meestal kwam mijn moeder koelbloedig met een handdoek of theedoek uit de wasmand aanlopen en mepte die beesten dood, maar zelf ving ik ze liever in een potje ;) (Deed ik wel een uur over, doodeng! :-k )

15. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ik ben ook als de dood voor die monsters! ze moeten altijd mij hebben, komen ze hard op me af rennen :pale: en als het ff kan bespringen ze me :)
    deze kwamen we in Griekenland tegen (foto door mn vriend gemaakt)
    mn vriend had hem daarna van het balkon gegooid; de volgende dag zat er zo 1 op zijn schoen in het appartement; ik weet zeker dat het dezelfde was. ;)

Groetjes Femmy

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Leuk om jullie verhalen te lezen, ben ik tenminste niet de enige! De link naar de spring spin bevat weer een link naar australische spinnen.. die ga ik voor vertrek maar eens goed bekijken.. weet ik tenminste wat ik tegen kan komen ;)

Afgelopen week in Egypte heb ik ze niet gezien, wel kakkerlakken (buiten, niet in het hotel) dat was ook niet echt geweldig. slangen, krokodillen enzo doen we niets, maar insecten en spinnen.. brrrrr :oops:

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

nice veertje :)

hier zitten er nu ook nog 2 :)
    helaas moeten ze weg :(
    *baal*

DE manier om er vanaf te komen is overigens je goed laten informeren door een kenner :)

onbekend is onbemind tenslotte

en als je bijv. iemand die actief spinnen houd eens laat vertellen wat er waar is en wat niet.. zijn ze ineens veel minder eng.

ga bijv. eens naar een beurs en praat daar met wat mensen
    www.ter.nl voor data en lokaties :)

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Zonde dat ze weg moeten want het zijn hele mooie en intressante beesten..
    Een beurs is zeker heel erg intressant..

19. sim

sim Niet meer actief

ulch! ze zijn inderdaad altijd met zijn tweeen (die andere neemt zeg maar wraak dan in mijn beleving als je de eerste dood :pale:

en ik vind ze niet nuttig, ze maken alleen maar troep :(

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@sim: en denk even aan wat ze eten.. en hoeveel "troep" ze op die manier opruimen? :)

zonder spinnen zouden we hier continu in een insektenplaag leven he :)

Deel Deze Pagina