spinnen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik las ergens:

In Nederland komen geen spinnen voor die gevaarlijk zijn voor de mens.

Pfff wat een opluchting! Maar ik wou eigenlijk dat ze helemaal niet voorkwamen in Nederland.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De zwarte weduwe kan sporadisch voorkomen in Nederland.. maar die is tenminste goed herkenbaar en van nature niet agressief...

Ik had me voorgenomen me wat heldhaftiger te gaan gedragen tov spinnen, maar nu we een flinke tuin hebben die er vol mee zit is er niets meer van mijn goede voornemen over...

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    bah ik word al helemaal eng van die fotos.. brrrr jakkes...
    ik vind het vreselijke beesten.. zelfs zo'n inie mini klein dingetje vind ik al erg.. dan word ik al helemaal panisch...
    ik wil er eigenlijk ook wel is vanaf, maar zou echt niet weten hoe..

4. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    in nederland heb je idd ook trechterspinnen die zijn niet gevaarlijk
    maar er is nogal eens verwarring over omdat de australische trechters spin een van de dodelijkste spinnen ter wereld is

Ik las trouwens laatst op een ander forum dat iemand in almere zijn vogelspin is kwijt geraakt
    ben blij dak niet in almere woon :p

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De foto's op de vorige pagina's van dit topic laten het verschil zien tussen de trechterspin die hier voorkomt en de Australische terchterspin. Ze verschillen alleen al enorm in grootte, dus, dat kan niet missen ;)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De eerste de beste die hier nog zo´n foto neerzet verdient een forum-ban!
    Gatver de gatver, mijn haren staan overeind...
    =;

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

marieke: gewoon even iets mee wat je voor je kan houden zodat je niet de webben in loopt.. en dan valt het wel weer mee he

als je met bijv. bezemsteel de webben wegveegt valt de spin gewoon aan zn draadje omlaag (dus ook niet langs de steel.. maar gewoon op de grond)

dan kan je weer "veilig" door je tuin wandelen :)
    zo doen wij dat ook ind e herfst

want ondanks dat ik er absolut niet bang voor ben.. vind ik een spinnenweb op mn hoofd WEL heel ranzig

en in de 2 daagjes dat we hier weg waren.. heeft een onwijze spin zn intrek genomen in onze badkamer :)
    (de echte originele huisspin ook nog)
    wel grappig.. hebben hier eigenlijk "nooit" spinnen in huis
    hooguit hele kleintjes.. maar deze is incl. poten denk toch al gauw een cm of 4 :)

Deel Deze Pagina