Spinnenfobie te lijf gaan.

Discussie in 'De lounge' gestart door Boulevard, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Naar he, die grote spinnen!! Wij hebben van die dikke kruisspinnen. Ik schrik er elke keer weer van.

Als je een fobie hebt lijkt me dat heel erg vervelend! Het is gelukkig wel erg goed te verhelpen, veel mensen met fobieen zijn er met therapie vrij snel van af. Ik heb gehoord dat RET (rationeel emotieve therapie) of cognitieve therapie goed helpt, al dan niet in samenwerking met exposure. Bij de laatste bouwen ze voorzichtig - op jouw aanwijzingen - de blootstelling aan spinnen op. Ze beginnen met denken aan een spin, dan een foto, dan een kleine spin in een aquarium, enz. Alleen als jij zegt dat je er klaar voor bent zet je een volgende stap.

Ik vind het echt heel goed van je dat je er iets aan wil doen!

2. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Deze bioloog zit al een half uur angstvallig de kier onder de deur in de gaten tehouden, omdat daar zojuist zo'n grote engerd onder verdween... Ieks! Gelukkig komt manlief net thuis...

Anyway, onwijs dapper dat je er iets aan gaat doen! Ik moet er niet aan denken! Laat je hier weten hoe het gaat?

3. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Zilvervosje,heel naar idd.
    Nu hebben we ze zelden. Dit was derde in 6 jaar tijd maar ik ben nu gewoon bang om alleen thuis te zijn. Ik ga naar het ggz, geen idee hoe die dat aanpakken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Nog even een dringend verzoekje, zou niemand hier verder ervaringen over deze beesten willen posten zoals in het ''ik heb heel hard gegild'' topic!!!! Ik kan dat echt niet gebruiken.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb niet alles terug gelezen...maar wil toch ff reageren.
    Ook ik had een enorme spinnenfobie, rende heel hard weg voor ze. En manlief is wel eens thuis gekomen van trainen en vond ie mij zitten op de rugleuning van de bank omdat er eentje in de kamer liep.

Tot we op een gegeven moment in Tilburg waren bij Dierenpark Oliemeulen. Daar zitten veel reptielen/amfibieen...wat onze grote hobby is. Een paar keer per dag hebben ze daar een uitleg met een slang en vogelspin. Die mag je dan zelfs vasthouden.
    Mijn man wist mij te overtuigen om die spin vast te houden.
    En ook speelde mee, dat onze dochter mee was en ik absoluut niet wil dat ze die angst overkrijgt..ik heb m nl ook van mijn moeder! Dus ik met knikkende knieeen, zweetoksels en klamme handjes dat ding op mijn handen laten zetten.

Dat is inmiddels ruim 2 jaar geleden en heel langzaam aan, is mijn fobie verminders. Dat ging dus echt niet van de ene op de andere dag, maar ik ben nu op t punt gekomen dat ik nog wel schrik als ik zon viezerd zie, maar dat ik ze wel durf te pletten.
    Heb er van de week al 3 te pakken gehad.
    Nee, niet met een w.c papiertje ofzo....gewoon met schoen.
    En wat helemaal ideaal is heb ik ontdekt, is zon electrische vliegemepper;)

Wil je heel veel succes wensen en geloof me, je kunt ervan af komen als je maar wil!!!! n
    En dat wil je zo te lezen, dus komt helemaal goed

Deel Deze Pagina