Beetje off topic maar ik ben dus niet de enige die echt een ballonnenfobie heeft! Mensen vinden het altijd gek als ik zeg dat ik een hekel aan ballonnen heb On topic, ik heb niet zo'n angst als sommigen hier gelukkig maar ik kan me voorstellen dat het echt vervelend is als je zo bang bent voor spinnen.
Hier ook echt als de dood voor spinnen...Pas een filmpje van mijn nichtje die in het buitenland woont, hoe haar man een giftige spin (echt een joekel, daar zijn onze nederlandse spinnen ukkies bij ) dood staat te spuiten! En je hoort gewoon de paniek in haar stem (net zo bang voor spinnen als ik) En het helpt echt niet dat iedereen altijd maar zegt: "je hoeft niet bang te zijn, die spin doet je niks, hij is banger voor jou dan jij voor hem", wat ik overigens sterk aan twijfel.... Zelfs mijn (zelf best bang voor spinnen) dochter zegt tegenwoordig: mama, je hoeft helemaal niet bang te zijn voor een spin, ze doen je niks... zeker ingefluisterd door de juf of zo....vind het zulke dooddoeners, alsof ik niet weet dat ze niks doen. ik vind ze vies en ze hebben teveel poten en ze lopen zo eng..... IK WEET DAT ZE NIKS DOEN, MAAR BEN GEWOON BANG!!! MAG IK ALSJEBLIEFT???
Haha ja echt he? Mn vriend vroeg laatst ook redelijk verontwaardigd "en wespen dan?" Ik zeg, heb liever een wesp in de buurt dan een spin.. "ben je nooit gestoken door een wesp ofzo? Maar wel gebeten door een spin?"
Hier ook van huisspinnen. Ik zag eens eentje op de gang dus ging op de trap zien om dat beest in de gaten te houden maar mn gsm lag in de badkamer. Wou die snel pakken en toen zag ik een 2e in de douche. Die kon er niet uit. Weer op de trap gaan zitten en af en toe in de badkamer gaan checken of nr2 nog op zijn plek zat tot mn vriend thuis kwam Ooit eens van de trap gedonderd door een huisspin. Zat op een trede en wou die trede overslaan En ik was eens buiten. Zag ik iets zwarts op mn mouw, natuurlijk een huisspin. Heb mezelf gemept, mezelf gestampt en vloog 3 meter verder de grond op Elke kamer ik binnenloop screen ik ook automatisch. Verder ook nog een wespenfobie.
Wat is het probleem dan precies? Hij is dan toch weg? Ik ben ook zo vaak spinnen "kwijt" (geen spinnenangst overigens) en echt niet dat ik ze dan ineens weer tegenkom ofzo hoor. Sowieso, ook al kom je een spin tegen, dan weet je toch niet 100% zeker of het de "verdwenen" spin is, lijkt mij... Ik zie het verschil echt niet haha, vooral als ze hetzelfde formaat hebben.
hij is wel weg, maar hij zit wel "ergens in die ruimte", dus hij kan zo weer tevoorschijn komen. En geloof me, ik zie écht wel aan het formaat of het dezelfde spin is. Ik "zie" ze ook altijd. Zodra ik een kamer inkom en er zit er 1 op het plafond/muur/vloer, whatever; ik zie ze direct zitten!
Hier zijn in en om het huis best veel spinnen (oud huis met best veel gaten in de muren/plafond e.d) en ik zie regelmatig meerdere dezelfde soort spinnen. Tenzij ik ze zou labelen ga ik er echt geen verschil in zien haha. En als ze toch ineens weg zijn: geen bericht is goed bericht, moet je maar denken toch? Misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan hoor... Een vriendin van mij is eens op het potje van haar kind gaan plassen omdat ze niet meer naar de wc durfde vanwege een spin die ze eerder op de dag daar had gezien.
Nee, echt niet: als ik een groter type spin tegenkom en die kruipt weg, zie ik als hij weer tevoorschijn komt, of het dezelfde is of niet, geen idee hoe ik het zie, maar ik kan het zien (misschien aan zijn loopje of zo, hahaha) En ja, ze lijken wel weg, maar je weet dat ie er nog zit...Dat vind ik geloof ik nóg enger dan hem zien, want als ik hem kan zien, kan ik hem weg laten halen of in de stofzuiger en dan weet ik dat ie ook écht weg is! En ik snap jouw vriendin best hoor, ik woon to een medisch centrum, echt niet dat ik dan nog naar de wc ga! ik loop wel naar de overkant. En ja, het is een onrealistische angst, ik weet het, dat heb ik al een miljoen keer in mijn leven gehoord. Maar het helpt niet, want ik ben bang. Ieder mens is wel ergens bang voor, toch? Nou, ik ben het van spinnen. Muizen deren me niet, vogels niet, ballonnen niet, ik sla als het echt moet een kerel nog voor zijn b*k (als ie aan me zit bijv), daar ben ik niet bang voor....Maar een spin: daar ren ik hard voor weg.
Ik heb zelf ook wel irreële angsten. Meerdere zelfs, en niet zo'n beetje ook! Ik snap alleen niet hoe je bang voor iets kan zijn dat er niet (meer) is.
Gewoon omdat je weet dat hij niet weg is: je ziet hem niet meer, maar hij is er wel. Hij heeft zich alleen verstopt.
Hier ook zo panisch voor spinnen.. (En voor alles wat met dood te maken heeft) Mijn ex is sinds 2 weken vertrokken naar andere woning en uiteraard komen de spinnen nu met hele volken tegelijk uit de muren om mij (letterlijk) op dr kast te krijgen.. Ieuw! Ik durf (of nja ik moet wel) ze nu wel te vangen.. Lees; een glas erover en elke 5 min checken of ie er nog niet met glas en al vandoor is en dan een buur of vriend(in) vragen m op te ruimen.. Of ik wikkel een halve keukenrol af om hem te pakken.. Tis wel goed voor mn conditie want heb nog nooit zoveel gesprongen en op en neer gehuppeld van angst in deze afgelopen 2 weken.. Weet nog dat mn dochter me kwam roepen dat er n vlieg in der speelkeuken zat die niet weg wilde.. Zat er zo'n mega exemplaar van n m2 in der wasbakje.. Oke misschien ietsje overdreven maar hij was echt mega.. Help!
Nou als je weet dat de spin zich sowieso nog ergens bevindt, betekent het dat hij dus onverwacht weer kan opduiken.... En ook ergens tussen kan zitten waar je het niet verwacht . Pak je nietsvermoedend een banaan om je lekkere bananenpannenkoekjes te maken en dan... Zit hij ineens op je hand. Walgelijk... Dus ik snap die angst wel haha.
In heb trouwens ook weleens een voorbijganger gevraagd om de spin van m'n fiets te halen... Was onderweg naar het station en ineens zit daar een spin op mijn stuur! Was instaat om de fiets achter te laten en verder te lopen . Gelukkig zag ik een man en heb aan hem gevraagd om dat beest te verwijderen. Hij lachte erom. Kon me niks schelen en was hem alleen maar eeuwig dankbaar .
Nou ik vind het niet gek hoor! Ieder heeft zo zijn of haar eigen angsten. Ik heb een angststoornis die zich uit in verschillende fobieën, dus ik kan het me heel goed voorstellen. Angst is echt geen grapje! Dat een spin uit het zich is betekent niet dat hij er dan helemaal niet meer is. Die zit altijd ergens achter, onder of zelfs in. Weet nog goed dat ik bij m'n schoonfamilie zo'n joekel in de keuken had gezien, maar kon hem niet meer vinden. Ik met goede moed 's avonds van plan de afwas te doen. Pak ik de vaat uit de gootsteen, komt dat pest beest tussen de vaat vandaan lopen zo over m'n hand. Je snapt wel dat ik de keuken het hele weekend heb vermeden
Ik had zoiets een paar weken geleden. Ik zat in de auto op weg naar mijn werk op een 80 km weg. En op mijn zonneklep zat een spin, niet eens zo groot, maar toch een cm, in de buurt van mijn gezicht.... En geen mogelijkheid om te stoppen, want geen vluchtstrook en geen afslag en ook geen parkeerhaven natuurlijk....Heb mezelf tegen de stoel aangedrukt, met mijn hoofd zoveel mogelijk naar achteren, en maar doorrijden tot ik bij de afslag kwam. Daar eraf gegaan, snel een veilige plek gezocht (ergens langs de kant voorbij de bocht) gauw de auto uit en hem met een doekje naar buiten geslagen (iets wat ik normaal ook niet durf, maar ik moest wat) Heb echt wel in doodsangst gezeten in de auto! Hij bleef gelukkig wel op de zonneklep zitten.
Ik had echt een enorme spinnen fobie. Echt hartstilstand als ik ze tegenkwam en durfde ook niet meer naar binnen en zo. Maar ik heb me er overheen gezet. Ben ze zelf gaan vangen en buiten zetten. In het begin natuurlijk op trillende benen, klotsende oksels en zweet op m'n rug. Maar.... het went. En de angst is sindsdien stukken minder. Zolang je het uit de weg gaat hou je de angst in stand!
kon ik ze maar uit de weg gaan, maar die beesten achtervolgen MIJ!! Echt waar.....het scheelt misschien ook in welke mate je bang bent denk ik, jaren geleden bestonden er van die spinnenvangers, die moest je op een spin zetten en dan kon je ze buiten zetten. Maar dan moet ik er nog te dichtbij komen. Ik durf er ook geen glas op te zetten, zó bang ben ik. Ik hou ook niet van andere beestjes; pissebedden, wormen, duizendpoten etc. Ook daar ben ik angstig voor, maar die durf ik wel weg te halen. Met tegenzin, maar dat is nog te doen. Maar mijn angst voor spinnen is echt anders dan de angst voor die andere beestjes.
Brrrr spinnen... daar krijg ik ook de kriebels van, zeker die grote huisspinnen. In het voor en najaar loop ik altijd redelijk bedacht op die creapycrowlys door het huis. Ik ben heel blij dat mijn man er is om ze te verwijderen. Toen hij op reis was heb ik de buurman gehaald, die heeft zich kapot gelachen, dat kon mij niet schelen, als het beest maar weg is! Wat ben ik blij om dit te lezen! Ik schaam me echt dood voor deze fobie, maar ik word ook heel zenuwachtig van ballonnen in mijn nabijheid. Voor de kinderen hang ik ze dan ook wel op, maar dan voor de helft opgeblazen En in winkels waar ze ballonnen hebben staan om mee te nemen, loop ik gerust een omweg naar de uitgang zodat mijn dochters ze niet zien... Dat lukt niet altijd en dan gaan er twee mee naar huis, die dan de volgende morgen (als ze nog heel zijn) miraculeus zijn verdwenen