Ik doe aan bodypump en spinning, erg goed om je conditie op te bouwen en om je figuur weer mooi te krijgen! Daarnaast doe ik ook wel eens een uurtje mee met bodyvive (ook van Les Mills) Succes met de proeflessen!
Zat zelf te denken aan bodypump. Kan ik prima ritme houden op een drumstel, met dansen is dat echt helemaal weg Dus bodypump leek me een goed alternatief, gewoon flink sporten en niet te moeilijk. Alleen ik heb een beetje koud watervrees, want kun je dat tempo in het begin goed bijhouden? Ik heb nogal een lompe motoriek soms en dan heb ik echt het idee dat de hele zaal me gaat aankijken....dus is het vanaf het begin een beetje vol te houden? Kun je je eigen tempo volgen?
Je doet de oefeningen wel op de maat van de muziek. En dan gaat het in het begin niet helemaal goed, so what? Dat heeft iedereen wel eens toch?
@melloncollie, dat beeld zie ik bij mij ook voor me... sta ik daar een beetje 'net achter de feiten aan' te springen. Ik zal mijn eigen tempo wel móeten volgen, aangezien ik anders na 5 minuten m'n tong op m'n enkels heb hangen... Het zal steeds wel beter gaan. Hoop ik dan.
Ik ben werkelijk het grootste motorische onbenul wat je kan vinden, maar zelfs ik kan bodypumpen. Okey het komt weleens voor dat de rest net even wat anders doet dan ik, maar over het algemeen is het heel goed te doen. Ooit een keer bodysteppen gedaan en dat waren 60 minuten van marteling. Als de rest van de zaal naar rechts ging, ging ik naar links en vice versa. Echt vreselijk! Bij bodypump kan je zelf bepalen hoe zwaar je het maakt, maar alvast één waarschuwing de spierpijn na de eerste paar keer is killing. Daarna heb je nergens last meer van, maar daarvoor
Ik heb 2,5jr 2x in de week bodypump gedaan. Dat is fitness in groepsverband. Je werkt met 'n grote stang met daar aan schijven. Het gewicht mag je zelf bepalen. Geen choreografie, want daar heb ik 'n hekel aan. Wel bepaalde handelingen die steeds weer terug komen. Je traint alle spier groepen, biceps, triceps, borst, billen, boven benen, kuiten, buik, en je rug. Dat laatste was voor mij de reden om te gaan pumpen. Heb namelijk 'n zwakke rug. Leuke opzwepende muziek, van alles wat, en elke 8 weken ofzo weer 'n andere cd. De muziek lijst is over heel de wereld 't zelfde tenzij je lerares ervan afwijkt je kan de lijst bekijken op de site van lessmils. En kijk 's op you tube voor filmpjes van bodypump.
@ chida: ik zie dat jij 20euro betaald p/m voor die lessen. Waar ga jij psies dan? Ik betaal 35euro voor 2x in de week vaste les!
Voor mijn zwangerschap deed ik aan Bodystep en Fitness. Ik ben nou overgestapt naar een andere sportschool (bij mij in de achtertuin) en doe nou 1x RPM, 1x Fitness en sinds kort 1x Bodybalance. Bodystep zit er even niet in aangezien mijn bekkenbodenspieren nog niet zo sterk zijn Ik dacht dat Bodybalance een beetje vaag en zweverig was, maar ik heb er goed spierpijn van gehad en het was best intensief. Ik betaal 18.80 voor onbeperkt sporten (met korting van mijn werk, normaaltarief is 38.80).
Ik doe bodystep, xco en bodypump bij health city. Je betaalt daar 43 euro of zoiets all inclusive. (dus + gratis dvd verhuur/ gratis kinderopvang/ gratis zonnebank, sauna en stoombad/ gratis drankjes/ alle groepslessen/ fitnesszaal/ 1x in de week gratis naar zwembad) Ik doe dit via bedrijfsfitness, dus ik betaal maar 27,50! Ik sport minimaal 4 keer in de week
Hey ik doe bodypump en soms fitness of body-combat! Ik vind bodypump heerlijk, het verstevigd de spieren echt! (ter voorkoming van hangende bovenarmpjes en billen) Bodycombat is voor de conditie wel heel lekker, maar heel veel springen enzo als je dat trekt. Ivm mogelijke zwangerschap ben ik daar op momenten wat voorzichtiger mee dus dan doe ik meer aan cardio-fitness. Bij ons betaal je 40,00 voor een onbeperkt abbonnement incl 1 x per week onder de zonnebank. Ik sport (als het lukt) 3 x per week en de ene keer heb ik daar zin in en de andere keer doe ik liever wat anders, kan allemaal. Cardio Fitness vindt ik het nadeel dat je zo op jezelf bezig bent en Less Mills is in die zin wel alleen, maar het is wel leuk om in een groep te zitten. RPM vindt ik niet zo leuk maar dat komt omdat ik niet van fietsen houdt.. bah