zit wel eens op marktplaats en zie dan wel eens advertenties staan, dat mensen hun hond weg doen door gezins uitbreiding. waarom vraag ik me af.. heb je je hond alleen even voor de gezelligheid genomen.. maar als het iets te druk kan worden doe je je hond weg : van sommigen kan ik het wel begrijpen als je kind geboren is en het blijkt mega allergisch te zijn voor honden. honden die jaloers worden... hoe zou dat komen.. 9 van de 10 keer krijgt de hond gewoon geen aandacht meer, word weg gedrukt. nu ben ik zelf ook zwanger en heb op dit moment 4 middelgrote honden (american staffordshire terriers) 1tje gaat straks bij mijn broer wonen. dus als onze baby geboren word hebben wij 3 honden thuis. nu krijg ik de laatste tijd de vragen van, wat ga je met je honden doen? je doet ze toch wel weg? is het soms zo normaal dat de honden dan weg gaan dat ik deze vragen krijg.. ik moet er zelf niet aan denken om ze daarom weg te doen wat zijn jullie gedachten hier over?
Waarom gaat die ene hond bij je broer wonen dan? (gewoon nieuwsgierig hoor ) Voor de rest denk ik dat iedereen zijn redenen heeft om een dier uit huis te plaatsten en dat daar vaak wel goed over nagedacht wordt. Misschien niet altijd idd maar denk dat het over het algemeen wel mee valt? Groetjes Jessy
Ik vind het ook niet normaal dat je je hond de deur uitdoet, omdat er gezinsuitbreiding is. Oke, als je kindje allergisch is, dan is het een ander verhaal hoor. Maar je moet bij het aanschaffen van een hond wel een beetje je gezond verstand gebruiken en dat de hond niet een wegwerpprodukt is. Bij mij hoort de hond net zo goed bij mijn gezin als mijn kind. Oke de hond krijgt hier wel een andere benadering dat mijn dochtertje hoor. De mensen die een hond wegdoen om zo'n onzinnige reden moeten ze verbieden om de rest van hun leven ooit nog een hond aan te schaffen. Ze zijn het niet waard.
nee hoor.. dit was al een tijd de bedoeling geweest maar mijn broer woont nu nog thuis.. en gaat 30 maart trouwen. ik heb vorig jaar een nestje gehad waar ik zoiezo 1tje uit gehouden heb. de andere was nooit de bedoeling geweest. maar door omstandigheden (terug brengen na een week) is hij gebleven.. aangezien ik nu 2 reuen thuis heb en dit ooit een keer fout gaat had ik mijn broer al gevraagd dat als ie het huis uit ging dat hij dan bruno (de jongste reu) in huis wilde nemen. dus dit was al besproken voordat ik zwanger was
pfff dat zpu ik al niet kunnen, na een jaar zo'n beestje weg doen, hecht me vrij snel (lees na 1 dag) al aan een beestje. Heb 3 weken geleden ook heel onverwacht mn kat moeten laten inslapen, dramaaaa (en nog steeds, kan er maar niet aan wennen), hij was toch mn kindje en dan wordt ik van zulke berichtjes een beetje verdrietig. Maar hij blijft wel in de familie, dus je zult hem gelukkig nog vaak kunnen zien
persoonlijk denk ik dat de mensen die vraag stellen omdat het ras van jouw hondjes verbonden is aan "vechthonden" en de mensen automatisch ervan uit gaan dat de jouwe ook agressief zijn.... terwijl het zulke scheetjes (kunnen) zijn...
Ik snap het ook niet dat er zulke mensen zijn die dat kunnen, net zo goed als met katten. Ik ben ook zo'n iemand die zich direct aan dieren gaat hechten. Zelf hebben we nu nog 3 katten, onze poes is een tijdje terug plotseling overleden op 3 jarig leeftijd, en heb daar nu nog steeds veel verdriet van. Maar 2 van de 3 katten die we nu hebben zijn zelf aankomen lopen, en ja...............ik ga me er direct aan hechten. Maar goed, als je een hond neemt en je weet dat je ooit kinderen wil, dan weet je ook dat die hond er dan waarschijnlijk ook nog is, dus als je gezinsuitbreiding wil, en daarom de hond wegdoet, ben je in mijn ogen geen goed mens. Kijk als je een reden hebt zoals dat hij vals wordt naar de kids of dat de kids allergisch zijn is een ander verhaal!
je mag daar van verdrietig worden. maar als je weet dat als de hond bij mijn broer komt en het beter krijgt.. aangezien de 2 reuen hier altijd apart moeten.. en daar hoeft dat niet.. hij is gewoon de hele dag lekker los thuis. en mijn andere reu dan ook. natuurlijk ben ik gehecht aan hem.. het is een schat van een hond. Maar het is gewoon beter voor hem en voor ons. ik heb zelf al een keer meegemaakt dat 2 honden dus niet met elkaar konden.. en heb anderhalf jaar daar mee gezeten thuis voordat wij gingen trouwen (en ze dus niet meer in 1 huis woonden) en dat was continu stress en ellende en dat wil ik dus niet weer meemaken. en gelukkig kan ik hem elke dag gewoon zien.
wij hebben ook 4 honden en een kat, heel toevallig doen wij er ook 1 van weg binnenkort, nu zullen wij ook wel te horen krijgen datwe die weg doen wegens uitbreiding. maar mijn vriend is ook al 1,5jr bezig met een huis zoeken mijn eigen 2 honden zullen nooit weg gaan zijn mijn kindjes, tuurlijk is het voor beide partijen aanpassen en krijgen ze niet meer alle 100% aandacht maar ik betrek ze wel overalbij we hebben geen jaloerse honden gelukkig schoonzusje deed katten we toen ze zwangerwas vanwege al het haar
Bij mij gaat dat er ook niet in, maar kijk eens hoeveel mensen in een impuls een hond aanschaffen. Niet beseffen dat het beestje een jaar of 13 kan worden en er in zoveel jaar tijd misschien wat in je situatie kan veranderen. Jaloers is vaak een rangordeprobleem, of de hond krijg amper nog aandacht of uit medelijden mag hij vanalles, waardoor hij hoger dan het kind wordt geplaats (vaak onbewust, een hoop mensen behandelen een hond namelijk als een mensje). Sommige honden zijn als pup ook te weinig met kinderen in aanraking geweest, dat kan ook problemen geven. Het is nog nooit bij me opgekomen om de hond, kat of cavia het huis uit te doen, ja hoogstens bij allergie en zelfs daar hebben we van tevoren al overnagedacht, dan zouden ze naar mijn ouders gaan. En die paar haren die paar haren die er af vallen, daar krijgt ze niets van.
Dat is voor jullie (en je hond) idd de beste oplossing dan . Wat ik alleen niet zo goed begrijp is waarom je dit topic opent met de vraag waarom mensen hun hond wegdoen i.v.m. jaloersheid of gezinsuitbreiding en noem maar op. Jij geeft aan dat je niet snapt waarom ze dat doen maar in principe is dat voor hun net zo'n geldige reden als waarom jij je hond wegdoet? Vind het een beetje tegenstrijdig dan, maar dat is natuurlijk mijn mening hoor Hoop dat je hond zich gauw aan de nieuwe situatie weet aan te passen! Succes! Groetjes jessy
Wij hebben er hier inmiddels ook 4 rond lopen ( 2x golden retriever 1x Duitse herder mix en 1 x parson russel) geen haar op mij hoofd die er aan denkt om ze weg te doen . Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en die respecteer ik ook hoor! Makkelijk is het niet met 4 honden erbij maar je komt vanzelf in een ritme waarbij iedereen genoeg aandacht krijgt liefs Esther
Onze hond gaat echt niet weg! Ik kan hem niet missen hoor. Wel zijn we gisteren toevallig in Best geweest, dierenspeciaalzaak Berry de Bruyn. Daar hebben we wat tips gehad, want onze hond is de laatste tijd erg moeilijk gedrag aan het vertonen.. Dat gaan we nu dus aanpakken, anders is de kans wel erg groot dat ie weg moet als ons kindje er is.. En dat is het laatste wat we willen!
Ik snap dat ook nooit, maar mensen zullen daarvoor wel een goede reden hebben denk ik. Ik vond het juist heerlijk een kindje en een hond. Lekker samen leuke dingen doen, wandelen et cetera. Onze hond is echt een gezinslid en kunnen we nooit missen. Als Isabella allergisch was geweest was hij naar familie gegaan.
@ ts: fijn dat de reuen zo meteen lekker hun eigen gangetje kunnen gaan , dat vergt best wat planning 2 reuen uit elkaar houden en is inderdaad voor de honden zelf ook minder geslaagd. Jessy: Ik denk dat de ts bedoeld of jullie het ook vreemd vinden dat ze haar honden niet weg doet, aangezien mensen in haar omgeving er van uit gaan dat ze ze weg doet en zei dat zelf vreemd vind.. En ze zich dus nu afvraagt of er meer mensen dit vreemd vonden... Ik vind niet dat 2 reuen uit elkaar plaatsen net zo'n reden is als dat je zwanger bent.. Simpelweg om de reden dat het (in dit geval dat he! is niet altijd zo ) een feit is dat de reuen niet samen kunnen, dit is al bewezen door de reuen zelf en als iemand zwanger is heb je nog geen idee hoe het gaat als de baby er is. Hoe een hond op een kleintje reageert is inderdaad erg van invloed hoe je er zelf mee omgaat, een een rang orde probleem. Eerder als er mensen binnenkomen geven ze altijd aandacht (of in ieder geval reactie) aan de hond en daarmee geven ze dus aan dat ze weten dat de hond in het huis hoort en wordt gerespecteerd als bewoner van het huis en dan komt er een baby.. vaak zie je dan dat mensen de hond volledig negeren en dan word hij/zij inderdaad vanzelf jaloers.. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de eigenaren zelf vaak geen/weinig aandacht meer geven aan de hond.
wij hebben ook 2 katten en een hond. maar tijdens mijn zwangerschap heb ik ook 1 van de honden weggedaan. de hond was zooo jaloers dat als hij bij ons op schoot zat en 1 van de andere beesten langsliep dat hij ze letterlijk aanvloog. we hebben zelfs een gedragstherapeut ingeschakeld enz. maar ik zelf durfde de gok niet te nemen als de kleine er zou zijn. hij had mij namelijk al een keer gebeten en moest er niet aan denken dat mijn kleine dit zou overkomen. Nu is het hondje bij een alleenstaande vrouw zonder andere dieren en nu gaat het hartstikke goed. heb nog vaak contact om te vragen hoe het met de hond is. dus ja.. is sommige situaties kan ik het wel begrijpen dat mensen hun hond weg doen tijdens de zwangerschap.moet er overigens Niet aan denken om ook mijn andere beesies weg te moeten doen
nou heb ik dus absoluut geen verstand van honden maar bij een vriendin die 3 honden heeft en ze dus absoluut niet weg wil doen was het toch niet goed gegaan ze kwam na meer dan een week thuis uit het ziekenhuis samen met haat dochtertje en de kraamverzorgster liet de honden "ruiken"aan de kleine waarop 1 van de honden de baby beet! iedereen in paniek maar het viel op zich wel mee hoor maar dat zou dan voor mij een reden zijn om zonder hond verder te gaan nogmaals ik weet er niet veel van en heb geen dieren maar ik vond dit schokkend! want wat als die hond nou wel door had gebeten? vriendin denkt hier anders over en vind het niet de schuld van de hond omdat hij al bijna anderhalve week bijna alleen was en dus uit zijn doen was en de honden blijven daar ook! maar ik weet nou niet of dit wel zo slim is? en zal ze ook nooooooit alleen laten met de baby
Ik zou ook nooit onze hond weg doen. Als er bij ons over een tijdje een kleine is gaat het vast goed, onze hond is nu elke keer al zo nieuwsgierig naar ons nichtje van een maand oud. Natuurlijk weet ik wel dat dat anders is, maar ik vind het wel een goed teken. En het is toch ook lekker als je dan met je kind in de wandelwagen je hond kan uitlaten? Zo kom je ook even lekker buiten en frisse lucht is goed voor iedereen.