De bevalling filmen

Discussion in 'De lounge' started by Gina, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb je of wil je de bevalling laten filmen?

1. Ja

2. Nee

3. Ik weet het nog niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Ik ben beniewd hoeveel meiden de bevalling hebben laten filmen of willen laten filmen.
    Ik heb het zelf niet laten doen maar af en toe denk ik wel eens dat ik het ook eigenlijk wel eens had willen zien of nog eens had willen terugkijken.
    De bevalling van mijn eerste heb ik wel - gedeeltelijk - via een spiegel gezien.

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    nee ik zou dat persoonlijk nooit doen.
    Zou er gek van worden als iemand me aan het filmen is als ik lig te bevallen en het idee dat er iemand tussen je benen staan te filmen vindt ik al helemaal niet bepaald prettig haha
    Er staan op zon moment al genoeg mensen daar tussen te kijken haha

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb het niet gedaan en zou het ook nooit willen... No thanks haha

4. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Afgrijselijk vind ik dat. Nee er wordt niet gefilmd op mijn kraambed. En ik hoef het al helemaal niet van een ander te zien....

5. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Daarom heb ik het ook niet gedaan. Als ik moest bevallen dan wilde ik dat mijn man er voor mij was en niet daar met een filmcamera aan de gang was :). Maar toch denk ik wel eens, ik had wel eens willen zien hoe de bevalling nou ging (puur voor mezelf hoor) .......want ik zat zelf in zo'n roes.

6. Female

Female Niet meer actief

Nee, ik vind het bijna genant om je bevalling te filmen... In mijn ogen ook volkomen nutteloos... Doe maar gewoon wat leuke foto's vlak na de geboorte...

7. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

eerst wilde ik het ook echt niet .. geen film en geen kliekjes van mijn muts hihih..!
    maar mijn verloskundige heeft er toch kliekjes van gemaakt en ben er super blij om.!

het is 1 zwart gat voor mij! en door die foto´s heb ik toch wel iets mee gekregen!

en filmen.. misschien wel bij de volgende bevalling.. niet gericht naar mijn muts maar van de zijkant..!
    en het is dan alleen voor mijn mannetje en mij. niet voor de kraamvisite ;)

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik wilde het eerst ook absoluut niet.
    Mijn man wilde het wel heel graag. En nu ik er beter over na heb gedacht wil ik het eigenlijk ook wel.
    De camera komt niet precies gericht tussen men benen, dat zie ik niet zo zitten :)
    Hij wordt gewoon op een plaats neer gezet zodat je niet alles maar wel genoeg ziet.
    Ik laat de film dan ook zeker aan niemand zien. Dit is iets van ons en als ik het wil kan ik ooit nog een keer terug zien hoe het precies is gegaan allemaal.

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nee hoor bij mij geen camera op mijn doos en mezelf een beetje pijn zien lijden nee, dat is nou ook niet echt mijn favoriete filmonderwerp....

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hahahaha ik zag het even voor me, even DVDtje spelen als de kraamvisite er is :)

11. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Nee, niet filmen. Wel fotograferen als de beeb eenmaal geboren is (als de beeb op mijn buik ligt).

12. Niet meer actief

Ik ga het wel opnemen, geduren de de hele bevalling, dus niet alleen het laatste stukje.
    Ik wil echter niet dat er tussen mijn benen gefilmd wordt en tijdens het persen verwacht ik dat mijn man MIJ steunt en die camera laat liggen! En dat weet hij ook.
    Het lijkt me wel leuk om terug te zie hoe de dag/avond verlopen is. Zo'n bevalling duurt namelijk toch vaak de hele dag/nacht of zelfs langer...

13. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    echt niet!

alleen foto's en film vlak erna, maar niet tijdens,Had mijn man ook veel te hard nodig ook, en ik zie het nut er niet van
    hoef mezelf echt niet zo terug te zien.Er is vast een reden dat je het je later niet meer goed herinnerd :)

14. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    tja ikheb het nooit gewild, en het nut er niet van ingezien. maar laatst dacht ik dat ik het best wel eens van een andere kant had willen zien... alleen voor mezelf, om dat achteraf een keer te kijken (daarna had ik het denk ik gewist)

15. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    wij hebben het wel gedaan, vanaf de zijkant.
    En gelukkig maar, de bvalling ging nl supersnel en door het terug te kijken kon ik het even verwerken.

Hij is overigens wel alleen voor mijn man en mij ;)

Groetjes MB2005.

16. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Lijkt me vreselijk, er staan al genoeg mensen omheen. En het is nog lang niet zover, maar tijdens de bevalling, als we kindjes kunnen krijgen, heb ik mijn man veel te hard nodig, denk ik...

17. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ik denk dat ik het wel wil filmen. Gewoon voor mezelf (en niet voor de kraamvisite ;) ).

Bij mijn dochter heeft mijn man bij de laatste pers de videocamera aangedaan en hem op een kastje naast me gezet. Dit was omdat het sneller ging dan we dachten. We hadden gepland dat hij zou filmen en dat de kraamhulp wel wat foto's kon schieten. Doordat zij er nog niet was (een kwartier nadat de VK er was is mijn dochter geboren) moest hij iets anders verzinnen. Achteraf vind ik dit stukje film heel waardevol: mijn laatste kreet/en haar allereerste seconde op deze aarde. Dit was voor mijn naaste familie en voor mijn allerbeste vrienden heel toonbaar.

Voor mezelf zou ik wat meer willen op de film, omdat ik zoveel kwijt ben en omdat je voor je gevoel heel anders bent dan het in werkelijkheid ging. Het ging zo hard dat ik half 'weg' was soms. Tussen de weeen door viel ik in diepe slaap, voor mijn gevoel was ik erg onrustig en volgens mijn man zag je van buiten niks van het oergeweld van binnen etc.
    Mijn ideale situatie is dan ook een camera ergens neerzetten zodat ik zelf nog een impressie krijg van de bevalling en ook een camera voor de huis tuin en keukenbeelden, voor het nageslacht!

18. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb niks ingevuld.
    Nooit voor tv, maar zou best de bevalling voor mezelf willen filmen, omdat ik het graag had terug willen zien.
    Zo trots was ik.

19. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Wij willen de camera op een statief zetten en dan ons samen filmen. Niemand hoeft dit verder te zien.
    Vind het een mooi idee om terug te kunnen zien dat die kleine op mijn buik wordt gelegd en dan de reactie terug te kunnen zien.

Britt

20. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit ik me bij aan en daarbij...mag dit niet eens in bevallingskamers!

Share This Page