Spiraal, bang voor zwangerschap.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jongemama1993, 10 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vruchtbaar slijm kun je al vanaf 4 dagen voor de daadwerkelijke eisprong verliezen. Dat zou bij jou dus precies kloppen. Google ook maar eens ovulatiebloeding.

Met een spiraal krijg je gewoon ern eisprong namelijk. De spiraal voorkomt echter het innestenen van een bevruchte eicel.

Als je zo bang bent om zwanger te worden, is het dan geen optie dat je partner of jijzelf zich laat steriliseren? Of is er nog wel een kinderwens voor de toekomst?

2. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Tja, wij zijn nog jong.. Wij vinden steriliseren momenteel een keuze die te definitief lijkt (ook al bestaat er een hersteloperatie voor de man, en vrouw overigens).

Het idee was namelijk om eerst 5 jaar een spiraal te gebruiken, aangezien deze erg veilig zijn en het minst mogelijk hormonen. En daarna bekijken hoe wij er dan in staan.. zodat we de keuze kunnen maken of sterilisatie dan beter bij ons past.

Ben aan de andere kant wel behoorlijk bang om zwanger te raken. Wat als misschien straks de gehele menstruatie wegblijft? Dan is er iedere maand wel een twijfel.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben zwanger door de spiraal heen. Het was wel de koper wat ik had. Ik ben nu 4 maanden zwanger. Mijn laatste menstruatie kreeg ik wel bloed maar niet echt als bij menstruatie alleen bij vegen. Dat was de innesteling van de embryo. Mijn spiraal was uitgezakt naar de bmm. Misschien de spiraal eens laten na checken of hij goed zit.

Deel Deze Pagina