stoppen met pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lauren02, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    hoi dames,
    ik weet niet of ik dit nu in de goede categorie zet(kinderwens) maar ik heb een vraag over anticonceptie.
    Ik ben in november bevallen, en ben begonnen met de pil. Vanwege vervelende bijwerkingen willen we eigenlijk een tijdje stoppen, en condooms als AC gebruiken. Nu zou ik morgen weer met een nieuwe strip moeten beginnen, we hebben gisteren seks zonder condoom gehad. Kan ik, als ik niet start met een nieuwe strip, zwanger raken door deze keer seks? Of is het voldoende als we nu gaan beginnen met condooms? Bedankt voor het meedenken!!

2. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu ben je dus bezig met je stopweek. Tijdens de stopweek ben je ook beschermd hé. Dan kan je volgens mij nu niet zwanger geraken. Dan zou je vanaf morgen met condooms moeten beginnen.

3. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja zo ver snapte ik het, maar sperma blijft een paar dagen leven toch? en als ik niet meer begin met een nieuwe strip..? hoe zit dat dan..beetje dom misschien hoor haha maar liever het zekere voor het onzekere!

4. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Juist ja, heb het ook nog eens opgezocht. Ben ook maar 14 jaar aan de pil geweest :D
    5 vorige dagen waren NIET veilig als je niet start met een nieuwe strip...

5. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    nee he daar was ik al bang voor. ik kon het niet duidelijk vinden in de bijsluiter! zou ik nou het beste weer een hele strip doen, of een week en dan stoppen..of schop ik de boel dan beetje erg door de war? haha ben zelf ook al een paar jaar aan de pil maar nog nooit zoiets gehad dus ik weet het ook ff niet!

6. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Het zou wel erg toevallig zijn als je binnen enkele dagen al een eisprong hebt EN dat er tegen die tijd nog sperma in leven is. Maar in theorie kan het. Sterker nog, in theorie kun je zelfs door de pil heen zwanger worden...

7. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zou inderdaad erg toevallig zijn. Maar als je écht zeker wil zijn...

Deel Deze Pagina