Hallo meiden, Ik ben sinds januari begonnen met de pil ivm dat we nog niet weten of we een vierde zouden willen en omdat ik eigenlijk na onze derde ontzettend veel last had van misselijkheidsklachten, die waarschijnlijk door de hormoonschommelingen worden veroorzaakt. Pil was hierdoor de enige optie voor mij, maar ik twijfel of hij wel goed werkt. Ik nam in t begin de pil s' ochtends maar vergat hem en dan dacht ik er pas aan, na einde werkdag of voordat ik naar bed ging. Toen tijdje voor slapen gaan pil genomen maar dat werkte ook niet want als ik hem dan vergat kon ik hem pas s' ochtends innemen. En nu neem ik hem eigenlijk tussen 20:00 /23:00 s' avonds en dat werkt eindelijk zodat ik hem niet vergeet. Maargoed in t begin ging het goed geen bloedingen en daarna in een keer wel en al aantal keren huisarts gebeld is niet erg kan omdat het nog beginfase pilgebruik was. Maar nu heb ik continue last van bloedingen terwijl ik hem nu regelmatiger neem als ooit. O ja even voor de duidelijkheid ik moet de pil doorslikken en ik heb microgynon 20mg. Wat moet ik nu hiermee, want bij huisarts geven ze aan dat t normaal is, maar ik mag nu blij zijn als ik een week niet bloed dat klopt toch ook niet. OOk al expres wel een keer nadat de strip op was gestopt en weer netjes na de stopweek begonnen maar het is doffe ellende, waardoor ik soms denk dat ik misschien toch zwanger ben omdat mijn lichaam sowieso al vanalles heeft meegemaakt, maar tot dusver niet zwanger, wel veel bloedingen bleh. Misschien kan iemand van jullie me tips geven of helpen Thanks Xxx joyce
Ik heb de evra pleisterpil idiale 1 x in de week plakken en een week laten zitten. Dit doe je 3x nooit tussen door ongesteld geweest
Ha Joyce (bekend "gezicht" ) Is het niet mogelijk om een slagje zwaardere pil voorgeschreven te krijgen? Dus de microgynon30? En dan evt ook gewoon doorslikken. Al die bloedingen klinkt voor mij als een "te lichte pil". Sterkte ermee.
Klinkt idd als.een te lichte pil mss een zwaardere vragen. Tot die tijd zou ik ook wat extra voorzorgsmaatregelen nemen (condooms)
Dankjewel dames, heb toch ook maar weer naar de huisarts gebeld en gewoon echt om een afspraak gevraagd, de vorige keren wilde de assistente me zeg maar geen afspraak geven, die had zoiets wacht nog maar eens af. Tja als ik zwanger zou zijn dan is t al geschied, zullen we maar zeggen, maar nu heb ik elke dag bloedingen dus dan wordt vrijen verder toch niets wat dat betreft is dat een goede beveiliging op die 2 keren na hihi. Maar fijn dat jullie gereageerd hebben dankjulliewel. Dinsdag kan ik bij huisarts terecht dan horen jullie t nog
Hoogstwaarschijnlijk is inderdaad de pil te licht, maar ze willen alles uitsluiten. Zwangerschapstest nega, uitslag uitstrijkje en op soa getest krijg ik vrijdag, maar kan me niet voorstellen dat daar wat uitkomt. Ik ben al bijna 14 jaar gelukkig met mijn man, maar ja ze zei hoort gewoon bij protocol. Dus we gebruiken nog maar even de oude pil he.