Na de keizersnede van mijn derde kind heb ik me laten steriliseren. Inmiddels is dat 7 maanden geleden en sinds een maand of 3 ben ik weer regelmatig ongesteld (ondanks borstvoeding). De eerste twee keer ging dat vrij 'normaal" (voor mijn doen dan) maar dit keer... ik word helemaal gek.. het lijkt wel de rode zee. Het is zo veel.. ik schrik er gewoon van. Ik ben van de gewone tampons overgestapt op plus en daarmee red ik het niet eens. De eerste dag viel het wel mee maar daarna ging het 'los'... ook heb ik heel erg hoofdpijn gehad de dag voor het doorbreken en de eerste dag. Wat zijn jullie ervaringen?
Klinkt als mijn eerste menstruatie na de bevalling. Dit wordt wel minder. Maar het zal waarschijnlijk nooit zo mild verlopen als bij gebruik van hormonale anticonceptie.
Ik heb sinds mijn curettage hetzelfde. Normaal zou ik een hele dag met 1 normale tampon kunnen doen, nu om het uur rennen naar het toilet met een super plus + maandverband....
Om deze reden heb ik (ook na sterilisatie) weer de pil gevraagd. Werd er gek van! Bij mij kwam het niet perse door de sterilisatie, maar was er al bekend mee. Nu met de pil is het echt een verademing, plus dat ik me veel beter voel (ik word van mijn normale cyclus altijd een beetje misselijk op bepaalde momenten).
Nou, ik ben meer gesteriliseerd omdat ik niet meer zwanger wil worden en daar absoluut zeker over wilde zijn. Nu is de pil gewoon een medicijn ipv voorbehoedsmiddel.
Ik heb 1,5 jaar de mirena gebruikt en toen 1 jaar niet ongesteld geweest (maar wel elke maand hoofdpijn). "Vroeger" heb ik microgyon 50 geslikt maar ook hele periodes niets.. dat maakte eigenlijk op mijn cyclus nauwelijks iets. Ik heb gewoon bijna 30 jaar lang nooit zware menstruaties gehad.. nu dus wel.. behoorlijk wennen
Als je dit niet herkent en dus nooit gehad hebt, zou ik eerder denken aan pré-overgang? Mijn menstruaties zijn altijd zwaar en onregelmatig geweest, nou ja; niet altijd: slechts 4 jaar voordat ik aan de pil moest omdat ik teveel bloed verloor en iedere maand 3 dagen thuis zat. Sinds 5 jaar weer hetzelfde liedje.
Ik zou het volgende menstruatie nog even aankijken. Als je dan weer zoveel bloed verliest zou ik ff doorverwijzing naar de gyn vragen. Misschien heb je wel een vleesboompje (blijft een geweldig woord voor een hele vervelende aandoening) ofzo. Daar kan je toch ook zo van gaan bloeden? Het lijkt mij niet het gevolg van een sterilisatie