Herkent iemand dit of heeft iemand tips? Afgelopen maandag was ik bij de fysio ivm aanhoudende rug- en beginnende bekkenklachten. Naast algemene tips heeft ze mijn bovenbil / onderrug een tape gegeven. Weliswaar hielp dit tot nu eigenlijk best goed! Een beetje alsof iemand continu lichte druk geeft. Maar gisteravond merkte ik dat het een beetje ging jeuken. Heb de tape erop gelaten maar vanmiddag werd de jeuk zo ondraaglijk dat ik echt de tape eraf heb gerukt (au!). De hele resterende middag is het een enorme irritatieplek geworden waar ik gewoon niet vanaf kan blijven. Het is rood, gezwollen, warm en jeukt nu nog meer. Hoewel de tape dus wel hielp, leek het alsof ik de stof op mijn huid niet goed verdroeg. De tape zat wel strak, maar wel 'fijn'. Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Ik heb het dus maar 2 dagen gehad en vanavond op de bank merkte ik gelijk weer dat zitten ongemakkelijker aanvoelt. Ik voel het dus weer in mijn rug. De tape die ze gebruikte was gewoon kinesiotape.. fysiologische tape dus!
Ik denk dat je doordat je het wraf heb gehaald de huid geirriteerd hebt. De jeuk kwam waarschijnlijk in eerste instantie als reactie dat er iets op je huid zit waardoor je huid niet meer beweegt en daar irritatie van krijgt. Ik zou wel even naar de fysio terug gaan voor nieuwe en tot die tijd mss wat talkpoeder menthol of iets verkoelende zalf erop smeren wat de jeukt wat verminderd!
Ik heb ook heel wat weken tape gehad voor mijn bekkenklachten. Paar keer gehad dat het wat jeukte. Maar toevallig vorige week er ook eerder afgehaald omdat het heel erg jeukte. En was ook wat rood eronder. Dus heb deze week geen tape meer gedaan.
Klinkt als een allergische reactie op de tape. Heb ik ook gehad. Ik heb uiteindelijk die plek met zalf vd huisarts moeten behsndelen (masr was toen niet zwanger). Heb vervolgens andere tape gekregen. Dat ging beter.
Ik reageer ook altijd op de tape. Volgens mijn fysio is het geen overgevoeligheid, maar de tape werkt oo meerdere niveaus en kan daarbij ook de doorbloeding verhogen wat in het begin jeuk kan veroorzaken. Sowieso: de volgende keer de tape er niet meer zo vanaf trekken maar eerst de boel insmeren met olie, of een flesje vragen met remover speciaal voor kinesiotape. Zeker als je gevoelig bent is eraf trekken echt niet handig. Nu zou ik het eerst laten rusten, tot de huid weer helemaal rustig is en dan terug naar de fysio.
Oh shit daar heb ik helemaal niet aan gedacht, ik dacht dat ik het er zo af kon halen haha. Ik laat het nu even rusten en merk eigenlijk dat ik er het beste even niets op kan smeren. Na het douchen vet ik het wel een beetje in met een neutrale crème. Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik heb binnenkort weer een afspraak staan dus ik ga het zeker aankaarten!
Ik ben allergisch voor bepaalde lijmsoorten die op tape of pleisters kunnen zitten. En het lijkt alsof jij hetzelfde hebt, het begint bij mij namelijk ook op die manier met gigantische jeuk
Ik heb nog nooit gehoord dat ik allergisch ben voor bijv. stoffen, materialen, lijm of iets dergelijks. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet voor kan komen. Heb wel het idee dat mijn huid wat gevoeliger is tijdens de zwangerschap: - ik heb meer jeuk, bijv. wanneer ik me niet insmeer na het douchen - mijn allergie (hooikoorts) uit zich ook in wat meer jeuk en kriebel - mijn gezichtshuid is onzuiver maar ik reageer wat 'heftiger' op de lotion die ik krijg van de dermatoloog voor mijn acné (dit is wel op alcoholbasis maar toch..). Ik ga het zéker allemaal aankaarten bij de fysio de volgende keer. Ik wil nl op zich het tape gedoe nog wel eeen keer proberen, misschien was dit ook wel gewoon een kwestie van wennen. Ik vond het alleen zó ondraaglijk worden, werd er helemaal crazy van!