Vijfde ziekte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LoveXx, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Hallo,

Mijn nichtje van vijf maanden had uitslag en blijkt de vijfde ziekte te hebben.
    Nu heb ik afgelopen donderdag een middagje op dr gepast en waarschijnlijk had ze
    het virus toen al bij haar.
    Ik ben bijna 19 weken zwanger. Kan dit kwaad?

Groetjes Marit

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marit,

jezelf testen heeft geen echte meerwaarde nu, want de incubatietijd is bijna voorbij en dan moet het duidelijk zijn.
    Ook kan het zijn dat je de ziekte afgelopen maanden hebt gehad en dat nog niet te zien is in je bloed, waardoor je onnodig bezorgd bent. Wacht de symptomen af, meer kun je nu niet doen. Alleen als je symptomen krijgt die kunnen lijken op die van de vijfde ziekte is het handig om je te laten testen. Mocht het zo zijn dat je inderdaad een eerste keer geïnfecteerd bent met dit virus, zal er gepast beleid moeten worden gemaakt om het kindje goed in de gaten te houden. De incubatietijd is 7 tot 12 dagen. Als je daarna geen symptomen hebt, ben je niet geïnfecteerd.
    Weet wel dat 60% van de volwassenen beschermd is doordat ze het ooit gehad hebben.
    Nog een paar dagen afwachten dus.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina