Ik ben 27 jaar en mijn man is 31 jaar. We zijn eigenlijk helemaal klaar om voor een kindje te gaan. We zijn dit jaar getrouwd en kinderen zou dus ook een logische volgende stap zijn. Nu is er een ding wat mij tegenhoudt, en dat zijn mijn collega's. We hebben het weleens over zwanger worden etc. en ze vinden 27 nog zo jong... ik weet het ik moet me er niks van aantrekken, maar dat kan ik dus niet! Ik vind het heel vervelend.. zelf waren ze 30+ toen ze aan kinderen begonnen. Het heeft dus te maken met mijn eigen onzekerheid.. Hebben jullie nog advies voor me?
Ik ben ook 27 en mijn vriendinnen zijn pas net aan het werk na studeren en willen nog feesten en reizen etc. Kinderen zijn ze nog lang niet aan toe. Ik vind het heel jammer dat ik m'n allergrootste wens niet met hen kan bespreken, maar ik ben er zooo klaar voor! Wel fijn dat ik hier op het forum zoveel meiden vindt die er ook zo mee bezig zijn. Lekker je eigen leven leiden hoor!!!
Vervelend dat dit je wens tegenhoudt. Als je er zelf zeker van bent dat je eraan toe bent en er samen met je man voor wil gaan, waarom niet? En daarnaast vind ik 27 jaar een prima leeftijd om kinderen te krijgen, helemaal niet 'te jong'. Ik zou me niet tegen laten houden door de meningen van anderen en onzekerheid, gewoon ervoor gaan!
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet jong om aan kinderen te beginnen. En als jullie dit graag willen, gewoon doen! Je kunt je kinderwens niet van een ander af laten hangen, iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en dromen.
Te jong? Nou ja, dat vind ik vreemd dat ze dat zeggen. Als jullie er aan toe zijn, dan moet je er voor gaan. Wat maakt het uit wat zij vinden. Alsof het zou lukken om het uit te stellen als je zo graag wilt en er geen zwaar wegende redenen zijn. Sommige willen het idd nog niet omdat ze bv nog willen reizen of andere dingen, een ander wil juist jong moeder worden, dus doen wat jullie willen!
Gewoon ervoor gaan! Als dit is wat jullie willen, zou ik dit niet van anderen af laten hangen. Zeker niet van collega's. Er is natuurlijk altijd een kans dat je die niet meer ziet, doordat jij of zij van baan gaan wisselen ofzo. En misschien lukt het zwanger worden niet in 1x waardoor je straks misschien wel 29 jaar bent als je bent bevallen. Als jullie er voor jullie gevoel klaar voor zijn, ervoor gaan! Ik vind je niet te jong om te beginnen.
Er is niet te oud of te jong. De een is klaar voor kinderen op zijn 20e, de andere bij de leeftijd van 30. Ik zou zeker mijn wens niet tegen houden door collega's, of wat zij zullen zeggen. Het is jullie wens en daar heeft verder niemand wat mee te maken. Ik zou zeggen: ga ervoor!!!
Het grappige is dat een aantal jaren geleden 27 nog als laat zou worden gezien.. Dat was het eerste waar ik aan dacht.. Maar trek je niets van anderen aan.. Het is jou kindje.. Zij mogen mooi reizen en feesten terwijl jij het mooiste van de wereld hebt
27 te jong, nee serieus. Ik was 24 dat ik zwanger raakte van de eerste. En dan nog hadden we het graag 2 jaar eerder gewild. Maar door omstandigheden hadden we dit 2 jaar uitgesteld. Ik ben nu 34 (bijna 35) en verwacht mijn 4e kindje. Heerlijk hoor zo jong kinderen. Gewoon lekker doen en wat je collega's zeggen, jemig echt belachelijk....
Idd wat dreamchild zegt de ene is op haar 20ste er aan toe en de ander op haar 30ste. Je moet er zelf goed bij voelen.
Ik zelf ben 28jaar. Ik zou liever jonger kinderen hebben gehad(rond 24-25 jaar), maar ja it takes two... en mijn vriend was er absoluut niet klaar voor. Ik ben nog niet zwanger, maar ik zal 29 of ouder zijn dat ik een kindje zal krijgen (als ik het mag krijgen). Ik vind 27 een prachtige leeftijd hoor, niet te oud en niet te jong... En als jij vind dat je er klaar voor bent, maakt leeftijd helemaal niets uit. Doe wat je hart je ingeeft. Zou toch zonde zijn dat je je laat beïnvloeden in je wensen door collega's
Nou inderdaad! Bovendien is 27 biologisch gezien helemaal niet jong, maar 30 redelijk oud! Vanaf je 30ste gaat het echt wel achteruit met de vruchtbaarheid hoor! Dus als je meer kinderen wilt dan 1 is het heus niet gek om voor je 30ste te beginnen. (Voor ik het halve forum over me heen krijg: als je er pas later aan toe bent kan je natuurlijk ook na je 30ste beginnen, daar is niets mis mee.) Als jullie er klaar voor zijn gewoon voor gaan.
27 te Jong? Wat zijn dat voor rare vrouwen? Ik vind rond je 25ste een hele mooie leeftijd om aan je eerste kindje te beginnen.
Vind 27 niet te jong hoor en zou er lekker voor gaan! Ik was 22 toen ik zwanger werd en 23 toen ik beviel. Ik had het liefst op me 20e al willen beginnen maar dat vond manlief wat te vroeg haha.
ik was 33 toen de eerste geboren werd maar als ik had mogen kiezen dan was ik liever op mijn 27e moeder geworden. Maar de juiste partner tegen komen heb je niet helemaal in de hand. Gewoon voor gaan, jullie zijn er helemaal klaar voor als ik het zo lees
Laat je niet leiden door wat collega's zeggen! Als jij er klaar voor bent, en je man ook, dan is het toch goed?!?! Of je nu 20, 30 of 40 bent.... het is jouw leven, niet dat van je collega's.
Een kinderwens is toch niet leeftijdsgebonden? En 27 vind ik persoonlijk niet jong hoor.. Ik ben 22 En dan nog, wie daar wat van vind? Jammer dan! Trek het je niet aan hoor, gewoon doen.
Ik herken je gevoel wel hoor ! Hier ook heel erg last van en aangezien ik met veel mannen werk met een duidelijke mening over kinderen maakt het mij soms ook heel erg onzeker ! Dus je bent niet de enige met dit gevoel ! Knuffel !!